Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-25, 01:19
  #1
Medlem
Fortissimos avatar
för att göra en lång historia kort: jag träffade en kille för ca 2 år sedan; han var vän till en av mina vänner. Vi dejtade lite ett tag men det blev inget seriöst då jag bara var i hans stad över sommaren och flyttade tillbaka till utlandet där jag bor pga studier. Vi pratade mycket via facebook och sms men sedan slutade vi gradvis och återgick till våra liv i våra respektive länder. Ingen bleev "dumpad" av den andre utan allt skedde på "naturlig väg". Jag minns att han skaffade tjej (vet ej om de är tsms fortfarande) och när det hände kunde jag inte bry mig mindre: jaha, kul för honom tänke jag.

Jad levde mitt liv, hade t.o.m crushes på andra killar och nu...kommer mina känslor för den är killen tillbaka. Det är snudd på obsession och jag känner mig ganska nedstämd och saknar honom.

Har aldrig tidigare haft erfarenhet av att helt plötsligt börja sakna ett ex (spec. inte någon jag knappt tänkt på över 1,5 år) eller en gammal flört utan alltid blickat framåt. Har någon en liknande erfarenhet? Gick det över, i sådana fall hur?

Jag känner miig helt känslomässigt borttappad just nu..
Citera
2014-07-25, 01:39
  #2
Medlem
NovaOculuss avatar
Jag tänker på dem då och då, vissa kan jag däremot inte tänka mig att dejta igen.

Det bästa är att sluta tänka på dem, göra något annat.
Citera
2014-07-25, 02:49
  #3
Medlem
För att du är förmodligen full och vill ha en kram.
Citera
2014-07-25, 03:33
  #4
Medlem
Jag tänker ibland på tjejer jag haft sex/dejtat/vart KK med. Ibland kontaktar jag dem (Är inte ute efter sex) ibland så låter jag det vara.

Tror alla tänker på vissa gamla ragg/ex/dejter/ONS ibland.
Citera
2014-07-25, 10:37
  #5
Avstängd
Jegoooooos avatar
Har du flyttat tillbaka till hans stad? Om du nu gjort det är det vanligt att gamla känslor kan komma tillbaka.
Citera
2014-07-25, 11:00
  #6
Medlem
Gymmes avatar
Det händer att man tänker på sina ex och undrar vad de gör, vad som kunde blivit, om de har någon ny, om de tänker ofta på en mm. frågor som ens nyfikenhet är mest ute efter och inte vad man egentligen vill.

Parfymer väcker speciellt fram olika minnen

Det är bara att vänja sig av tanken, för att detta kommer följa en resten av livet, själv brukar jag sticka till gymmet när det blir för mycket.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback