Citat:
Ursprungligen postat av
crankshaft5
Okej, ska göra detta kort och konsivt.
Jag raggar upp en tjej på gymmet, vi hänger några gånger sen börjar hon sova här.
Jag känner att hon är sjukt intressant men håller avstånd då jag kräver en attraherande personlighet.
Hon faller mycket snabbar än jag vilket gör att jag håller mig undan och dissar henne ibland.
Har agerat respektlöst många gånger då jag helt enkelt, hemskt nog, inte brytt mig tillräckligt.
I söndags hade det gått precis 2 månader ungefär, vi diskuterar och jag säger att jag vill lämna allt, vi skiter i det här.
Hon bölar och ber men jag tänker att den här gången håller jag fan emot.
Vad hände sen? Jo, hon sa så kopiöst fina saker, hon öppnade upp sitt hjärta och sa saker som gick rakt in i mig, jag började direkt se på henne med kärleksögonen och jag tog tillbaka henne.
Två dagar senare åker hon bort och jobbar och skriver på kvällen att hon vill ha ett break, att hon inte vill vara med mig längre då jag behandlat henne dåligt i två månader.
Jag förklarar min långa startsträcka men det är bara en bortförklaring säger hon.
Jag får damp och ber henne i princip dra, då hon precis fått mig på fall på riktigt och sen timmar efter skiter hon i det.
Hon envisas att vi ska prata när hon kommer hem men jag säger bara att nej vill aldrig mer se dig.
Hon fortsätter tjata och som vanligt viker jag mig och säger okej.
Idag kom hon hem, och det ledde såklart till ingen stans, jag förklarade åter igen att jag verkligen föll pladask för henne och bad henne att låt mig få kämpa för dig som du kämpat för mig så ska jag visa dig annat.
Men hon påstår sig att det inte går för hon kommer inte kunna glömma dom två första månaderna.
Jag säger då återigen att okej, men jag vill inte vara din vän. Och hon pratar runt det som vanligt och tycker att ajg är knäpp.
Så, hur får jag henne att bli min igen och låta mig visa henne? Jag vill helt enkelt ge det en ärlig chans nu när jag faktiskt känner samma sak för henne.
EDIT: kanske värt att nämna att hon av tidigare pojkvänner blivit tagen för given och det har lett så långt ibland att hon hamnat i diverse depressioner. Är hon bara rädd att jag kommer göra samma sak?
Ja du...nu har du lärt dig en läxa...nästa gång kanske när du träffar en tjej, så är du inte så jävla dum och leker lekar med henne.
Du kanske helt enkelt inte är värd henne. Låt henne vara.
Men om du verkligen verkligen vill ha henne, då är du respektfull, har tålamod och visar henne vad du vill ha och att du väntar, så kommer hon att komma. Om du är konsekvent.
Och ni killar undrar varför tjejer ibland är lite trasiga, det är för dt finns så jävla många players.
Jag vet, det finns knasiga tjejer också.
Så råd -
Nästa gång, var dig själv/lek inte lekar/ var normal och var rädd om kärleken som du hittar!
Såg din update nu - Fint, bra du lär dig, hon också. Kärlek kan vara tryggt och fint, bara man tar det lugnt, har bra kommunikation och respekt, sen kommer allt gå bra. Lycka till!