• 1
  • 2
2014-07-17, 14:38
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19234528.ab
Citat:
De misstänkta matade automateld med avsågade Kalashnikovs och kastade ut sin gisslan från en SUV i hög hastighet.

Bilar och hus pepprades med kulor under den vilda rånarjakten.

En biljakt som slutade med tre döda.
Tycker detta påminner väldigt mycket om händelsen i Hollywood 1997: http://sv.wikipedia.org/wiki/Eldstri...orth_Hollywood
Citera
2014-07-17, 14:48
Medlem
b00b00s avatar
Från AB:
"Rånarna pumpar hela tiden automateld mot polisen med sina höghastighetsvapen."

"De misstänkta matade automateld med avsågade Kalashnikovs"

Vad jag kan minnas sedan tiden som militär, så är Ak-47:an inget höghastighetsvapen.
Och definitivt inte en med avsågad pipa.

Men vad ska man begära av en "tidning" som aftonblasket, när redaktionen som är på semester, har populerats av småglin som borde jobba på McDonalds...
Citera
2014-07-17, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Från AB:
"Rånarna pumpar hela tiden automateld mot polisen med sina höghastighetsvapen."

"De misstänkta matade automateld med avsågade Kalashnikovs"

Vad jag kan minnas sedan tiden som militär, så är Ak-47:an inget höghastighetsvapen.
Och definitivt inte en med avsågad pipa.

Men vad ska man begära av en "tidning" som aftonblasket, när redaktionen som är på semester, har populerats av småglin som borde jobba på McDonalds...

Ak47 är ett klockrent höghastighetsvapen.
Senast redigerad av travelforum1333 2014-07-17 kl. 14:55.
Citera
2014-07-17, 14:56
Medlem
OT: Ak-47 känns inte som ett vapen man sågar av pipan på, när de menar höghastighetsvapen så utgår jag från att de felaktigt syftar till antalet kulor per minut snarare än utgångshastigheten.

OnT: Känns som om svensk polis inte riktigt är utrustade för att hantera sådana situationer. Vad är ens svarstiden på att få dit rimligt utrustade poliser (om de ens får rycka ut på sådant, nu mer verkar det bli ett jävla liv om polisen skjuter inne i stan).
Citera
2014-07-17, 15:00
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av travelforum1333
Ak47 är ett klockrent höghastighetsvapen.

Ja, enligt Aftonslasket..
Citera
2014-07-17, 15:05
Bannlyst
http://edition.cnn.com/2014/07/16/us...-bank-robbery/

"When gunfire ended, one of the suspects was dead. A second later died at a local hospital. The remaining hostage was found dead inside the SUV."

lol låter ju lika troligt att gisslan blev avrättad som skjuten av polisen i eldstriden. Bilen ser ut som en schweizerost.

Edit: Dagen är förstörd Cecilia Benedelle kommenterade videon.
Senast redigerad av travelforum1333 2014-07-17 kl. 15:15.
Citera
2014-07-17, 15:06
Medlem
Citat:
"När allt är över och krutröken lagt sig ligger den tredje kvinnan och en av rånarna ihjälskjutna i bilen. Hon var kund hos banken och har enligt polisen använts som en mänsklig sköld under eldstriden."

Ska man tolka detta som att polisen råkat ha ihjäl en i gisslan under eldstrid snarare än att rånarna skjutit henne?
Citera
2014-07-17, 15:13
Medlem
Citat:
Gissar att de skjutkåta amerikanska poliserna har en del ansvar i att gisslan dödades.

Skulle jag tippa på något skulle jag också tro att så är fallet.
Citera
2014-07-17, 15:23
Medlem
Nu har aftonbladet uppdaterat med en film där dom visar bilen lite mer och intervjuer med vittnen.

En fråga som dyker upp är varför man sågar av en kalasjnikov?
Citera
2014-07-17, 15:53
Medlem
Frågan jag ställer mig när jag läser hur jävla brutalt och hänsynslöst rånet är, är hur fan kan man göra en sådan sak? Är pengarna så mycket värda att man gör något sådant? Menar inte att låta naiv, men jag som kommer från övre medelklass och ett tryggt hem med en stabil uppfostran har svårt att mentalt sätta mig in i att göra något sådant här. Kan droger vara ett sätt som gör att de "vågar" göra sådana här sjuka saker? Använda människor som sköldar..
Citera
2014-07-17, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Nu har aftonbladet uppdaterat med en film där dom visar bilen lite mer och intervjuer med vittnen.

Därför att den ska användas i ett fordon kanske. Det är ju inte pipan man kortar av utan kolven.
Citera
2014-07-17, 15:54
Medlem
Guesswhoiams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros

Som jag förstått är det inte en avsågning av själva Kalashnikoven som gjorts utan man har tagit bort själva axelstödet. Hur Aftonbladet lyckats få det till att man "sågat av Kalashnikoven" vet jag inte, men de är kända för att lyckas med det mesta.

Anledningen varför de har tagit bort kolven är för att få vapnet mindre och rörligare då en fullängd Kalashnikov blir väldigt jobbig att röra sig med i en bil.
Senast redigerad av Guesswhoiam 2014-07-17 kl. 15:56.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in