2019-08-19, 20:09
Medlem
Caesarisms avatar
Lite lustigt tycker jag hur man har gjort en tydlig högervridning av programmet utan vidare kommentering kring det, sade tidigare uttryckligen "tokstollarna på motpol" till att sitta och lovorda flera av Joakim Andersens artiklar, nu senast om fascistmästaren Ezra Pound. Även tidigare hade man ett nervöst förhållningssätt till alternativmedier men det är borta nu, och Martin med fru har flyttat till fascistprovinsen nr 1 i Europa nämligen Ungern om jag har förstått det hela rätt.

Tycker Martin är dåligt påläst kring det mesta han tar upp nuförtiden dock, det blir ytliga och även ibland direkt felaktiga påståenden och analyser om saker han vet mycket lite om. Ingrid & Conrad-vibbar över det hela nästan. Boris är duktig däremot, direkt från finkan. Förstår dock fortfarande inte hur han kan kalla sig själv för marxist. Det gör nog ingen.
Citera
2019-08-19, 21:56
Medlem
gunnarks avatar
[quote=Caesarism|68440407]Lite lustigt tycker jag hur man har gjort en tydlig högervridning av programmet utan vidare kommentering kring det, sade tidigare uttryckligen "tokstollarna på motpol" till att sitta och lovorda flera av Joakim Andersens artiklar, nu senast om fascistmästaren Ezra Pound. Även tidigare hade man ett nervöst förhållningssätt till alternativmedier men det är borta nu, och Martin med fru har flyttat till fascistprovinsen nr 1 i Europa nämligen Ungern om jag har förstått det hela rätt.

Tror inte dom rört sig så mycket åt höger,utan samhället har rört sig så mycket åt vänster sista 4-5 åren!
Om man var vänster fram till runt 1988,och har kvar dom åsikterna,då kallas du rasist i Sverige!

Sen har dom väl tagit upp i årskrönikan att det var händelserna i Köln (och även i Sverige) som öppnade upp ögonen för väldigt många!
Citera
2019-08-19, 22:16
Medlem
Har martin och boris från radio bubb.la nån ståndpunkt när det kommer till judefrågan? Har lyssnat ett tiotal avsnitt och inte kunnat dra nån slutsats.
Citera
2020-05-09, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Har martin och boris från radio bubb.la nån ståndpunkt när det kommer till judefrågan? Har lyssnat ett tiotal avsnitt och inte kunnat dra nån slutsats.

Om du med "judefrågan" menar detsamma som Hitler så har de ingenting emot judar. De brukar också uttrycka stöd för Israel jämfört med andra länder i regionen.
Citera
2020-05-09, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av van-Riebeeck
Om du med "judefrågan" menar detsamma som Hitler så har de ingenting emot judar. De brukar också uttrycka stöd för Israel jämfört med andra länder i regionen.

Nej, här kan du läsa mer en bra introduktion till JQ

https://russia-insider.com/en/politi...-taboo/ri22186
Citera
2020-05-09, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax

Det har glunkats i några trådar om att Boris Benulic själv är jude. Jag ser också att han skrivit förord till boken "Skapandet av det judiska folket" av Shlomo Sand... Så han har alla gånger inget ont att säga om några Shlomos.
Citera
2020-05-20, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Det har glunkats i några trådar om att Boris Benulic själv är jude. Jag ser också att han skrivit förord till boken "Skapandet av det judiska folket" av Shlomo Sand... Så han har alla gånger inget ont att säga om några Shlomos.

Jag tror knappast att han är jude. Ovidkommande oavsett. Om man ska anlägga en kollektivistisk människosyn så tror jag att de uppfattar judar som en föredömlig folkgrupp. Företagsamma och flitiga vilka konstruktivt bidrar till mänskilg civilisation, till skillnad från många andra kulturer/folkgrupper.
Citera
2020-10-19, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av van-Riebeeck
Jag tror knappast att han är jude. Ovidkommande oavsett. Om man ska anlägga en kollektivistisk människosyn så tror jag att de uppfattar judar som en föredömlig folkgrupp. Företagsamma och flitiga vilka konstruktivt bidrar till mänskilg civilisation, till skillnad från många andra kulturer/folkgrupper.

Jo flitiga är dom de må man säga. Många fina "uppfinningar" som nätporr, fractional reserve banking och atombomben. På det intellektuella området har vi marxismen, liberalismen, dekonstruktivismen mfl verklighetsfrånvända teoribyggen. Så har de ju sexrobotar och allehanda beroendeframkallande opiatbaserade läkemedel under utveckling. Thanx Jews!

/Johan
Citera
2021-01-11, 13:03
Medlem
Någon annan som haft svårt att ta sig in på bubb.la de senaste 3-4 dagarna?
Nu går det visserligen att nå bubb.la vid lunchtid men i morse och de senaste dagarna har det varit svårt att komma åt deras server.
Citera
2021-02-15, 18:12
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Någon annan som haft svårt att ta sig in på bubb.la de senaste 3-4 dagarna?
Nu går det visserligen att nå bubb.la vid lunchtid men i morse och de senaste dagarna har det varit svårt att komma åt deras server.
Inga nya avsnitt av radio bubbla har släppts på länge verkar det som 🤔
Citera
2021-02-15, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caesarism

Tycker Martin är dåligt påläst kring det mesta han tar upp nuförtiden dock, det blir ytliga och även ibland direkt felaktiga påståenden och analyser om saker han vet mycket lite om. Ingrid & Conrad-vibbar över det hela nästan. Boris är duktig däremot, direkt från finkan. Förstår dock fortfarande inte hur han kan kalla sig själv för marxist. Det gör nog ingen.

Jag håller med. Speciellt Martin har nog bott utomlands för länge och det känns som att han plockar upp sitt stoff om Sverige från alternativmedia. Tycker överhudtaget att luften har gått ur Bubbla-folket.

Nån som vet hur Martin och Sofia försörjer sig i Budapest? Bubbla kan väl inte ge så mycket pengar längre.
Citera
2021-02-15, 20:45
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Jag håller med. Speciellt Martin har nog bott utomlands för länge och det känns som att han plockar upp sitt stoff om Sverige från alternativmedia. Tycker överhudtaget att luften har gått ur Bubbla-folket.

Nån som vet hur Martin och Sofia försörjer sig i Budapest? Bubbla kan väl inte ge så mycket pengar längre.
Jaha, finns Bubbla kvar..? Senast jag hade koll på dem så hade de nyss startat, hade sin podd och startade Corax som en engelsk variant. Vad jag kan se så har de inte gjort något nytt sedan dess.

När de hade startat så var jag ett stort fan och lyssnade på varje avsnitt, besökte sidan dagligen och betalade för premium. Men efter ett tag tröttnade jag. De producerar för mycket kvantitet och jag blev lite utmattad av att hinna med att ta in allt. Och så många av ämnena verkar vara esoteriska med flit för att tilltala folk med autism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in