Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-03, 15:29
  #61
Medlem
Deras stöd för Israel och judar ger mig avsmak i munnen!
Citera
2017-01-06, 21:46
  #62
Medlem
ByeByeBostons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmutsigtSinne
Deras stöd för Israel och judar ger mig avsmak i munnen!

Stöd hur?
Citera
2017-01-07, 02:01
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ByeByeBoston
Stöd hur?
Martin och Boris talar om terrornationen Israel i endast godan lager och rättfärdigar Israels ockupation av Palestina. De rapporterar mycket om vilket hemskt problem det är med den ökade "antisemitismen" men ställer sig aldrig frågan vad judarna själva har för roll i det hela. I ett program bjöd Martin in den judiska sionisten Dan Korn och han förklarar för en begeistrad Martin att anledningen till att judar har en viss () överrepresentation i bankväsendet eller i nöjesbranschen beror på att dem är produktiva människor, och säger att "antisemitism" endast beror på avundsjuka. De kallar gammelmedia för postmarxistisk men undrar aldrig varför den är det, kanske för den är totaldominerad av Judiska Familjen Bonnier & Familjen Schibsted. för att citera den svenska juden och sionisten Willy Salomon "Det är ingen nyhet att de svenska judarna genom många olika kanaler bedriver ett lobbyarbete för Israels sak."


Btw jag har några järn i kroppen just nu när jag skriver detta så du får ursäkta för möjliga stavfel eller primitiva meningsformuleringar.

Mvh SS
Citera
2017-01-24, 02:00
  #64
Medlem
olasvenssons avatar
Radio Bubbla är bra. Boris pratar lite för sluddrigt (otydligt) ibland men förövrigt en bra radio. Jag tänker stödja dem.



https://soundcloud.com/radiobubbla
Citera
2017-02-18, 10:28
  #65
Medlem
Tycker de blivit mindre frekvent i sina uppdateringar, nu kan man besöka sidan ett par gånger i veckan utan att missa något, för ett år sedan skulle en nyhet aldrig legat kvar i topp i flera dagar.
Citera
2017-04-02, 21:52
  #66
Medlem
Schizofrenens avatar
Det är väldigt befriande att lyssna på personer som inte tycker precis som alla andra. Två tummar upp.
Citera
2017-04-17, 02:16
  #67
Medlem
gunnarks avatar
jag tycker det är intressant den högersväng dom tagit sen snart 15 månader tillbaka,eller för att vara mer exakt när händelserna ifrån Köln,Kalmar;karlstad + samtliga problem det vart i dom svenska badhusen
Citera
2017-04-17, 02:20
  #68
Medlem
De hade bra tankar om SVT Karin Ekman fadäs "SVT framställer anonym samhällskritik som subversivt vid uthängning av person bakom Facebooksida".
Citera
2017-04-21, 10:50
  #69
Medlem
Antivalents avatar
Radio bubbla är en av få podcasts jag lyssnat till regelbundet i över ett år. Visst, de är väldigt höger, men det är så skönt att de inte hymlar med det. Mycket bättre än t ex SR.
Citera
2017-04-21, 12:38
  #70
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Radio bubbla är en av få podcasts jag lyssnat till regelbundet i över ett år. Visst, de är väldigt höger, men det är så skönt att de inte hymlar med det. Mycket bättre än t ex SR.

Martin är liberterian ut i fingerspetsarna och Boris är marxist (fast jag tvivlar). Dom vrider och vänder på skeenden ur annorlunda infallsvinklar än det klassiska höger vänsterperspektivet. Båda är emot överstatlighet och tror på individens fria vilja och förmåga att tänka självständigt och ta egna beslut och ansvar utan inblandning av staten. Båda hyllar yttrandefriheten och håller alltid individens frihet i första rummet.

Befriande radio med en kontinuitet som få andra poddar ens kommer i närheten av. Deras bitvis mycket torra humor och förmåga att underfundigt formulera sin kritik åt alla håll är stor underhållning som inte bör missas.

/Provokatör
Citera
2017-04-24, 15:00
  #71
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnark
jag tycker det är intressant den högersväng dom tagit sen snart 15 månader tillbaka,eller för att vara mer exakt när händelserna ifrån Köln,Kalmar;karlstad + samtliga problem det vart i dom svenska badhusen

Jag uppfattar det inte som en högersväng... Snarare övrig media vars exremradikalvänstervinkling som gör skillnaden tydligt blottlagd.

Vid vissa tillfällen har de själva kommenterat att det är tröttsamt att behöva kommentera de specifika skeenden som MSM gör allt för att dölja.
D.v.s. gruppvåldtäkterna mm. har blivit vardagsmat.
Citera
2017-07-10, 21:45
  #72
Medlem
Run3s avatar
Det var ganska länge sedan nu som jag engagerade mig i Bubbla (med att titta på deras länklistor på hemsidan eller lyssna på podcasten). Är de fortfarande libertarianer eller har de glidit mer mot alt-right? För cirka 1,5 år sedan när jag slutade följa dem kändes det som att de började tangera alt-right allt mer i.o.m. Trump och liknande.

Nu ser jag Sofia Arkestål (delägare av Bubbla) göra tydliga nazist/alt-right referenser: https://twitter.com/spfoia/status/884426901913296896 Med mjölkdrickande som associeras med barbröstade nazister http://metro.co.uk/2017/02/21/secret...genda-6463079/ och OK-tecknet som blivit en vitmaktsymbol: http://www.independent.co.uk/news/wo...-a7716556.html

Jag har som sagt ingen koll på Bubbla-gänget längre, men det är i alla fall uppenbart att Sofia Arkestål flörtar med althögern. Hon har väl i.o.f aldrig varit speciellt framträdande i Bubbla, så hon kanske inte representerar projektets övriga åsikter.

Någon som vet hur Bubblas politiska ståndpunkt är idag?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback