Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-11, 22:00
  #7741
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Gaming är numera en industri som går ut på att enbart tjäna pengar. Den tiden när spel utvecklades och drevs av entusiaster är förbi. Nu sitter det styrelseproffs i förarsätet.
När företagen har sålt sin produkt så är målet inför sina aktieägare uppnått. Varför lägga krut på att jaga fuskare när det förmodligen är väldigt kostsamt. Det är ju kunderna som drabbas. Inte företagen.

Därför ser vi också att företagen släpper nya versioner av sina spel istället för att utveckla de befintliga. Se bara hela CoD/Battlefield historiken. Du tjänar inte pengar på att utveckla/fixa ett spel som redan sålts till kunderna. Du drar in stålar på att sälja en ny version istället.

Idag släpps ju spel som är långt ifrån färdiga bara för att de ska ut på marknaden. Det senaste spelet jag installerade var PUBG. Efter några veckor hade jag laddat ner patchar sammanlagt i storleksordningen +200 GB. Sinnessjukt!!

Ett större problem är snarare att det blivit så utbrett accepterat att betala för spel som fortfarande är i alpha och aldrig kommer komma ur det. Spel släpps nästan enbart i alpha version som "early release".
Citera
2018-10-12, 08:22
  #7742
Medlem
Tror ni Fnatic kan steppa upp nu när de tagit in twist?
Citera
2018-10-12, 09:32
  #7743
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woldemort
Tror ni Fnatic kan steppa upp nu när de tagit in twist?

Joo.. lite.. men ett stabilt topplag är tveksamt.

Dagens bet. Optic vs renegades. Optic.

Ska testa att se hur mkt jag kan få 100 kr att växa. Ett bet/dag. Odds mellan 1.3 till 1.5. Sedan in med vinst plus insats till nästa dag and so on.
Citera
2018-10-12, 09:33
  #7744
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ymar
Joo.. lite.. men ett stabilt topplag är tveksamt.

Dagens bet. Optic vs renegades. Optic.

Ska testa att se hur mkt jag kan få 100 kr att växa. Ett bet/dag. Odds mellan 1.3 till 1.5. Sedan in med vinst plus insats till nästa dag and so on.


Optic bettet hör inte dit
Citera
2018-10-12, 15:03
  #7745
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woldemort
Tackar!



Nip är helt ojämna. Med deras erfarenhet och spelare bör de hålla en väldigt mycket högre nivå. Även med en dålig coach, Dennis bör de nog byta ut. Men jag förstår inte varför de kan spela bra mot topplag ena dagen och förlora stort som mot north nu!

Tror de har spelat så länge att endast slutspel och stora matcher ger dem motivation att verkligen fokusera. De är vana vid att kunna leka runt mot mindre lag och vinna på ren individuell skill fram till slutspelen. Är nog svårt svälja stoltheten och behöva kämpa mot mindre lag. NiP har alltid spelat som bäst i slutet av turneringar.

NiP har alltid spelat löst och förlitat sig på att någon av stjärnorna går loss individuellt, funkar inte riktigt när ingen av dina spelare ens är top30 längre.
Citera
2018-10-13, 19:03
  #7746
Medlem
Jahadu, där fick k0nfig käka upp sina ord.
Citera
2018-10-14, 15:16
  #7747
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Jahadu, där fick k0nfig käka upp sina ord.

Vad har K0nfig sagt? Hoppas det var något smaskigt för Optic blev ganska överkörda...
Citera
2018-10-14, 15:40
  #7748
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Vad har K0nfig sagt? Hoppas det var något smaskigt för Optic blev ganska överkörda...

Han sa i en intervju att varken BIG eller ENCE var ett hot och att de såg rätt mediokra ut.

Tråkigt att dom åkte på storstryk när ENCE visade hur spelet skulle spelas.
Citera
2018-10-15, 10:33
  #7749
Medlem
Ska bli intressant att se hur cs utvecklar sig nu med lite annan ekonomi och lite småändringar.
Gillar att aug och vad nu motsvarande i t heter kostar typ som m4 och ak. Som zoomvapen är de utmärkta. Hs och död. Men spraya med dessa är med än vad jag klarar av.. känns som man skjuter luft. Och jag är ändå ganska bra på akspray.

Men bettingen.. finns inget kul alls att lira på idag. Har varit dött nu i dagar. Men åandra sidan blöder jag inte pengar
Citera
2018-10-15, 11:03
  #7750
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Han sa i en intervju att varken BIG eller ENCE var ett hot och att de såg rätt mediokra ut.

Tråkigt att dom åkte på storstryk när ENCE visade hur spelet skulle spelas.

Aldrig roligt att bli utskåpad av ett mediokert lag.
Ence har sett riktigt bra ut på sista tiden. Har K0nfig missat det, eller har han hybris?

Sergej kan vara den största unga talangen som finns just nu. Ska bli intressant att se vad det blir av honom?
Citera
2018-10-15, 13:05
  #7751
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Aldrig roligt att bli utskåpad av ett mediokert lag.
Ence har sett riktigt bra ut på sista tiden. Har K0nfig missat det, eller har han hybris?

Sergej kan vara den största unga talangen som finns just nu. Ska bli intressant att se vad det blir av honom?

Konfig har väl alltid haft hybris... Några toppar men låååånga perioder av medelmåttigt. Inte mycket att hurra för.

Men ja, Ence har verkligen lirat bra. Jag är personligen mest imponerad av aleksiB. Han är en kopia av gla1ve tycker jag.
Citera
2018-10-15, 15:08
  #7752
Medlem
Konfig är en märklig historia.
En anders limpar.. en talang som bara blev en talang.

Ence är ett bra lag.. frågan är hur bra? Gillar dom starkt, men att lira på en match med dessa i går inte. De har fortfarande höga toppar och djupa dalar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback