Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-18, 19:03
  #6013
Medlem
Sorgligt att se en helt tom arena när de kliver in...
Får hoppas att det beror på att klockan är 10.00 där borta och att det ser bättre ut framförallt till de två sista kvartsfinalerna.
Citera
2017-02-18, 23:48
  #6014
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Nog för att jag tycker att du resonerar väldigt bra i de flesta (95%) av fallen så har vi ju svart på vitt att "roster changes" sällan fungerar som det är tänkt. 8/10 fall går åt "Pipan". Problemet med den Svenska scenen löses inte genom roster shuffles utan disciplin, motivation och regelbundna träningar. Svårare än så är det inte.

Majoriteten av de som förespråkar roster changes är ju garanterat under 25 års ålder. Skall scenen utvecklas så krävs dedikation och motivation. Vilket också är den väg det börjat bära åt. Med det sagt så finns ju fortfarande andra mindre problem inom scenen med. Detta är ju något det inte finns någon större press på generellt av goda anledningar.

???? Jag har väl ändå inte förespråkat någon roster changes? Tvärtom!
Citera
2017-02-19, 01:58
  #6015
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Nog för att jag tycker att du resonerar väldigt bra i de flesta (95%) av fallen så har vi ju svart på vitt att "roster changes" sällan fungerar som det är tänkt. 8/10 fall går åt "Pipan". Problemet med den Svenska scenen löses inte genom roster shuffles utan disciplin, motivation och regelbundna träningar. Svårare än så är det inte.

Majoriteten av de som förespråkar roster changes är ju garanterat under 25 års ålder. Skall scenen utvecklas så krävs dedikation och motivation. Vilket också är den väg det börjat bära åt. Med det sagt så finns ju fortfarande andra mindre problem inom scenen med. Detta är ju något det inte finns någon större press på generellt av goda anledningar.
Håller med om att stora schuffles sällan håller i längden. Men att byta 1 spelare åt gången likt Astralis och även Fnatic när dom bytte Pronax är jag positiv till. Men varje situation är unik i varje lag så det finns egentligen inget rätt och fel på förhand. Men nu när det är turneringar så tätt inpå varandra så är det givetvis lättare att bara byta 1 spelare och då kunna hålla kvar grunden i spelet någorlunda.
Citera
2017-02-19, 16:01
  #6016
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
???? Jag har väl ändå inte förespråkat någon roster changes? Tvärtom!

Vet inte vad jag fick det ifrån om jag skall vara ärlig. Måste ha suttit med för mycket flikar på diverse forum uppe samtidigt och blandat ihop något

Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Håller med om att stora schuffles sällan håller i längden. Men att byta 1 spelare åt gången likt Astralis och även Fnatic när dom bytte Pronax är jag positiv till. Men varje situation är unik i varje lag så det finns egentligen inget rätt och fel på förhand. Men nu när det är turneringar så tätt inpå varandra så är det givetvis lättare att bara byta 1 spelare och då kunna hålla kvar grunden i spelet någorlunda.

Givetvis, men jag anser att allt för många människor har för stor tro på "shuffles" som någon magisk lösning på alla problem. Jag anser att scenen kommit till en nivå där lag inte längre kan vinna på enbart talang utan att samspel, motivation och dedikation (många effektiva träningstimmar) är viktigare än någonsin. I många fall kan en spelare med lägre talang vara ett bättre val om det stärks av andra punkter.
__________________
Senast redigerad av hockexx 2017-02-19 kl. 16:07.
Citera
2017-02-19, 18:32
  #6017
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Vet inte vad jag fick det ifrån om jag skall vara ärlig. Måste ha suttit med för mycket flikar på diverse forum uppe samtidigt och blandat ihop något

Ok. Puh! Trodde jag höll på att bli schizofren...

Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Givetvis, men jag anser att allt för många människor har för stor tro på "shuffles" som någon magisk lösning på alla problem. Jag anser att scenen kommit till en nivå där lag inte längre kan vinna på enbart talang utan att samspel, motivation och dedikation (många effektiva träningstimmar) är viktigare än någonsin. I många fall kan en spelare med lägre talang vara ett bättre val om det stärks av andra punkter.

Du kommer även långt på att besitta unika spetsegenskaper/spelstil.

Alla dessa shuffles börjar göra hela scenen tråkig i mitt tycke. Det finns inget tålamod längre bland proffslagen. Det är därför jag har ett gott öga till NIP och VP.
Citera
2017-02-19, 22:47
  #6018
Medlem
Intervjuer med Taz asså.
Citera
2017-02-19, 23:22
  #6019
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyret
Intervjuer med Taz asså.
Missade. Payback på Kjaerbyes twitt?
Citera
2017-02-20, 06:24
  #6020
Medlem
Han.Jelins avatar
Fan vad skönt att VP tog det och att inte brassarna eller danskarna vann.
Citera
2017-02-20, 15:37
  #6021
Medlem
Forever Winters avatar
1. Finalen i DH Las Vegas kan vara den bästa match jag sett på länge.

2. Ska bli spännande att se vad Faze kan göra med Niko i laget.

3. Undrar hur Fnatic och NIP går vidare. Vad blir deras svar på det här? Visserligen tog sig NIP till kvartsfinal, men knappast med övertygande spel. Är det soppatorsk i båda lagen?
Citera
2017-02-27, 17:39
  #6022
Medlem
Forever Winters avatar
Grupperna inför IEM Katowice

Grupp A
Immortals
Fnatic
Ninjas In Pyjamas
FaZe Clan
OpTic Gaming
Astralis

Grupp B
Heroic
Natus Vincere
North
Virtus.pro
SK Gaming
Cloud9

Tuffa grupper där B-gruppen nog är värst. Astralis får ses som klara favoriter i A medans det är ovisst i B.

Undrar vad som händer med NaVi om de gör ytterligare en blek turnering.
Ska bli intressant att se vad Faze kan göra med Niko.

Vad tror ni om NIP vs Fnatic?
Citera
2017-02-27, 20:35
  #6023
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Grupperna inför IEM Katowice

Grupp A
Immortals
Fnatic
Ninjas In Pyjamas
FaZe Clan
OpTic Gaming
Astralis

Grupp B
Heroic
Natus Vincere
North
Virtus.pro
SK Gaming
Cloud9

Tuffa grupper där B-gruppen nog är värst. Astralis får ses som klara favoriter i A medans det är ovisst i B.

Undrar vad som händer med NaVi om de gör ytterligare en blek turnering.
Ska bli intressant att se vad Faze kan göra med Niko.

Vad tror ni om NIP vs Fnatic?

För tillfället så tror jag garanterat att Fnatic tar Nip.
Citera
2017-03-01, 16:41
  #6024
Medlem
Viktigt för Fnatic att vinna denna så vi förmodligen får ett svenskt lag i slutspel i alla fall. Tror inte NiP vinner mot Faze, Immortals och Optic. Två vinster kan kanske räcka men jag tror det kan bli svårt också för NiP.
__________________
Senast redigerad av Mach3 2017-03-01 kl. 17:04.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback