Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-07-14, 19:56
  #1
Medlem
TheMattShadowss avatar
Tjo!!

Jag ska tatuera mig på söndag och hade tänkt att ha lite kul på lördagen dagen innan.
Det låter kanske lite dumt men det är något jag har hört och vill va helst säker så här kommer frågan.

Har hört att blodet blir väldigt tunt om man röker på och om man tatuerar sig med grönt i blodet så blöder man väldigt mycket mer än vanligt. Jag vet att det kanske kan låta lite dumt men man vill ju alltid va på sen säkra sidan och jag vill inte förlora för mycket blod när jag tatuerar mig.

Tack!
Citera
2014-07-14, 20:15
  #2
Medlem
LegaliseItNows avatar
Blodet blir inte tunnare utan blodtrycker sjunker 10 minuter efter intag. (höjs i början av ruset)

Men jag tror att THC halterna i ditt blod kommer vara mikroskopiska och kommer inte ge dig några fysiska ändringar dagen efter.
Citera
2014-07-14, 21:20
  #3
Medlem
jevlaskitnamns avatar
Jag röker ofta innan tatuering gärna under tiden också och har aldrig upplevt nått problem med de
Citera
2014-07-14, 21:45
  #4
Medlem
Javalangs avatar
Dagen innan? Det är ingen som helst fara.
Citera
2014-07-16, 17:01
  #5
Medlem
Genovevas avatar
Röker alltid innan jag lägger mig under nålen då jag upplever smärtan som lindrigare!
Citera
2014-07-20, 01:55
  #6
Medlem
Detta låter ju hur mysigt som helst, lite som att gå på bio med en smögsession innan. Kosligt!
Citera
2014-07-20, 04:20
  #7
Medlem
Bdonks avatar
En bra idé är att röka innan och vara stekt när du tatuerar dig så får du ypperliga medicinska effekter — precis som Genoveva skriver här ovan — och i det här fallet smärtlindring.
Citera
2014-07-20, 04:46
  #8
Medlem
Haha nädu. Cannabis kan nog ge en viss sorts smärtlindring. Men att vara tvärstukad under tiden du gaddar dig tror jag inte på. Har testat själv, och det gjorde ondare. Då var den iofs på revbenen men cannabis höjer dina sinnen, smak känsel o hörsel förstärks, o de vet ju var enda kotte så ganska självklart att kommer göra ondare.
Så är det för mig iaf.
Citera
2014-07-20, 05:21
  #9
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yke
Haha nädu. Cannabis kan nog ge en viss sorts smärtlindring. Men att vara tvärstukad under tiden du gaddar dig tror jag inte på. Har testat själv, och det gjorde ondare. Då var den iofs på revbenen men cannabis höjer dina sinnen, smak känsel o hörsel förstärks, o de vet ju var enda kotte så ganska självklart att kommer göra ondare.
Så är det för mig iaf.
Har inte provat själv så kan inte tala utifrån egen erfarenhet men det som Genoveva skrev ovan lät rimligt i mina öron och därför tog jag till mig det. Men då du har en annan erfarenhet så är det uppenbarligen individuellt hur man påverkas och får smärtlindring eller upplever förhöjd smärta om man är stekt när man tatuerar sig. Skulle vara intressant att höra fler åsikter om detta.
Citera
2014-07-23, 22:22
  #10
Medlem
HoAmAjs avatar
Jag är osäker.
Ja det ger viss smärtlindring, men också ökad beröringskänslighet.
Dessutom är allt som upplevs som obehagligt mer störande när man är bäng.

Men jag vet inte, testa. Det värsta som kan hända är ju inget allvarligt direkt.

Glöm inte att röka på och inte tvätta håret innan ni klipper er dock, låt de göra det.
Rena himmelriket att få håret tvättat stenad.
Citera
2014-07-24, 20:02
  #11
Medlem
Traffe!s avatar
Jag gjorde det och det var inga problem, lite obehagligare kanske. men annars var det lugnt
Citera
2014-07-24, 20:13
  #12
Medlem
Wunbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoAmAj
Glöm inte att röka på och inte tvätta håret innan ni klipper er dock, låt de göra det.
Rena himmelriket att få håret tvättat stenad.


Shit! Det där måste jag testa, låter sjukt najs! Tack!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback