• 2
  • 3
2016-02-17, 19:23
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rufus0101
Fick till det nu, tankade ner Mavericks på nytt via app-store. Körde ett kommando som fixade ett USB minne att bli bootbart och installerbart. Efter en halvtimme så kör man nu klassiska Mavericks igen. Blixtrande snabbt !! Så skönt att slippa Yosemite...

Din dator skulle garanterat kännas lika snabb med El Capitan ...
Citera
2016-02-17, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Din dator skulle garanterat kännas lika snabb med El Capitan ...

OK, hur vet du det ? Har du kört båda systemen ? Har hört mycket prat om Capitan drar mer ström m.m.
Citera
2016-02-17, 19:59
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rufus0101
OK, hur vet du det ? Har du kört båda systemen ? Har hört mycket prat om Capitan drar mer ström m.m.

Japp, har kört Mavericks, Yosemite och El Capitan på MacBook Pro retina från 2014 och 2015. El Capitan är nog det bästa hittills, det drar inte mer ström och känns lika snabbt. Ärligt talat så var Yosemite gott nog, men de små förbättringarna i El Capitan (Spotlight, "skak"-funktionen för att hitta muspekaren (guld värd för mig som jobbar med två skärmar), gömma menyraden vid fullkärm, mm) gjorde det värt att uppgradera. På min 13" retina som jag kör hemma raderade jag SSD:n mellan Yosemite och El Capitan men på jobbdatorn som är en 15" retina så uppgraderade jag bara rakt på, och det funkade lika bra.

Några makiner jag uppgraderade på jobbet blev slöare, gjorde då om installationen efter radering av disken, och då kändes de fräscha igen.
Citera
2016-02-17, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Japp, har kört Mavericks, Yosemite och El Capitan på MacBook Pro retina från 2014 och 2015. El Capitan är nog det bästa hittills, det drar inte mer ström och känns lika snabbt. Ärligt talat så var Yosemite gott nog, men de små förbättringarna i El Capitan (Spotlight, "skak"-funktionen för att hitta muspekaren (guld värd för mig som jobbar med två skärmar), gömma menyraden vid fullkärm, mm) gjorde det värt att uppgradera. På min 13" retina som jag kör hemma raderade jag SSD:n mellan Yosemite och El Capitan men på jobbdatorn som är en 15" retina så uppgraderade jag bara rakt på, och det funkade lika bra.

Några makiner jag uppgraderade på jobbet blev slöare, gjorde då om installationen efter radering av disken, och då kändes de fräscha igen.

Tack Rassa för din hjälp på min lilla resa. Upplever nu en härligt retro-känsla och får ev i framtiden prova Capitan.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in