Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Jag tycker det skall bli riktigt intressant att se vad Stina Nilsson kan göra i helgen, inte bara i sprinten utan även i de två distansloppen.
Verkligen! I sprint vill jag se en finalplats, att hon tar vid där hon slutade förra säsongen, nu även i fristil. Distansen som du säger, skulle inte vara fel med ett rejält kliv framåt. Lite frågetecken för hur pass mycket överbelastningen i foten har stört henne dock, och att det känns som första riktiga tävlingarna (Jo, hon åkte 10km skate i Bruks, men det är liksom inte samma sak).
Mest intressant blir nog ändå (som vanligt?) Kalla. Den här gången vilken slutplacering hon kan få i touren och hur det kommer funka för henne med jaktstart i klassiskt. Vad jag kan minnas körde hon ingen sådan ifjol, ingen masstart heller (bara skiathlon va?). Vad händer tex om hon och Björgen går ut någorlunda lika i ledning sista dagen, kan Kalla hänga på? Lyfter hon sig likt hon ibland gör i fristilsjaktstarter, eller spänner hon sig och tappar tekniken om Björgen trycker på ordentligt? Eller om Kalla ska jaga, kan hon plocka tid? Hur håller hon undan från Johaug och Kowa?