Funderar lite vidare på landslagsgrupperna. På damsidan har vi Kalla, Bleckur, Haag, Wikén, Henriksson och kanske Rydqvist om hon vill fortsätta, hon har ju varit på väg mot långlopp ett bra tag. I sprint finns Nilsson, Ingemarsdotter, Sundling, Öberg och Falk. Redan där är vi uppe i 11 mot dagens 9. Dessutom finns två jokrar, superjunioren Ebba Andersson (som jag tror blir kvar i j-laget) och den ständigt olycksförföljde Hanna Erikson.
Bland herrarna finns Richardsson, Hellner, Halfvarsson och Nelson samt Jönsson och Peterson som givna. Dessutom vill jag ha in Oskar Svensson som nu lämnar junioråldern. Därefter Svanebo och Johansson bland de äldre mot Andersson och Burman bland de yngre. Dessutom några sprinters som Edin, Lindblad, Quicklund och Silfver.
Inte helt enkelt alltså. En sak har jag lärt: sammanfatta aldrig ett lopp förrän alla är i mål, sammanfatta aldrig ett mästerskap förrän sista loppet och sammanfatta aldrig en säsong förrän Eriksson och Modin tar guld och brons på SM-femmilen. Så jag håller mitt beslut ett tag till.
Citat:
Ursprungligen postat av
ogge.p
Vet någon om Stina planerar att köra i Drammen eller om hon är krasslig fortfarande?
Planen är så, om hon fortsatt är sjuk vet jag inte. Mina lag:
Nilsson, Ingemarsdotter, Falk, Öberg, Pajala, Sundling (reserver Sömskar, Dahlqvist, Nordström)
Halfvarsson, Edin, Silfver, Peterson, Svensson, Quicklund (sista två är väldigt öppna, där finns Lindblad med flera att välja in. Dessutom kanske Halfvarsson vilar till Kollen och Svensson kör JSM)