Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-07-07, 21:06
  #1
Medlem
Fenjal888s avatar
Hej och välkommen till Stora Tråden om Recensioner! Tanken med den här tråden är att opartiskt samla utvärderingar som annars lätt försvinner i mängden i våra större samlingstrådar. Syftet är att man skall kunna använda sökfunktionen begränsat till bara denna tråden och söka på till exempel en viss leverantör, en tillverkare eller en tillskottsgenre och på så sätt hitta flera recensioner som kan underlätta sina köp i kosttillskottsdjungeln. Känn er fria att kontinuerligt lägga till recensioner på kosttillskott ni testar eller har testat. Följ gärna mallen nedan för att göra det enklare för alla. Gör livet lite lättare för andra flashbackare och dela med er av era erfarenheter!

MALL:

Produkt:
Tillverkare:
Typ av tillskott:
Smak:
Konsistens och löslighet:
Pris:
Egna ord:




Använd alltid ett av följande sökord under "Typ av tillskott" när tillämpbart för att enkelt hitta alla utvärderingar:
Proteinpulver
Gainer
EAA
BCAA
PWO
Vitamintillskott
__________________
Senast redigerad av Fenjal888 2014-07-07 kl. 21:16.
Citera
2014-07-07, 21:10
  #2
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Hej och välkommen till Stora Tråden om Recensioner! Tanken med den här tråden är att opartiskt samla utvärderingar som annars lätt försvinner i mängden i våra större samlingstrådar. Syftet är att man skall kunna använda sökfunktionen begränsat till bara denna tråden och söka på till exempel en viss leverantör, en tillverkare eller en tillskottsgenre och på så sätt hitta flera recensioner som kan underlätta sina köp i kosttillskottsdjungeln. Känn er fria att kontinuerligt lägga till recensioner på kosttillskott ni testar eller har testat. Följ gärna mallen nedan för att göra det enklare för alla. Gör livet lite lättare för andra flashbackare och dela med er av era erfarenheter!

MALL:

Produkt:
Tillverkare:
Typ av tillskott:
Smak:
Konsistens och löslighet:
Pris:
Egna ord:




Använd alltid ett av följande sökord under "Typ av tillskott" när tillämpbart för att enkelt hitta alla utvärderingar:
Proteinpulver
Gainer
EAA
BCAA
PWO
Vitamintillskott

Inte ett skitdåligt initiativ, särskilt inte för aminosyror som kan skifta en hel del i smak beroende på tillverkare.
Citera
2014-07-07, 21:14
  #3
Medlem
Fenjal888s avatar
Produkt: One Amino
Tillverkare: Fitnessguru
Typ av tillskott: BCAA
Smak: 3 olika smaker: Wild Strawberry, Apple, Pear
Konsistens och löslighet: Bra löslighet, inga konstigheter
Pris: 299 kr för 500 g, lite för dyrt för att jag ska trycka det är prisvärt.

Egna ord: Aminosyraprofilen har ett 2-1-1 förhållande av L-leucin, L-isoleusin och L-valin. Vikten av innehållet är 92,4% aminosyror vilket är helt okej. Smak- och luktmässigt är det en väldigt behaglig produkt då man inte tröttar på den, den kanske inte har den godaste smaken av alla aminosyraprodukter men tack vare mildheten så går den alltid ner utan problem. Väldigt skonsam för magen och enkel att blanda ut.

Wild Strawberry smakar som blandsaft. Apple smakar piggelin (konstigt nog). Pear smakar någon blandning av päron och fläder. Jag gillade alla smakerna även om jag annars inte brukar tycka om apple, men wild strawberry vad godast.
Citera
2014-07-07, 21:20
  #4
Medlem
General.Maximus.s avatar
Produkt: Whey FX
Tillverkare: FX SPORTS (EISELT)
Typ av tillskott: Proteinpulver
Smak: Bananchoklad, Raspberry milk, Blueberry, Toffee
Konsistens och löslighet: Alla har en likvärdig löslighet och konsistens. Lösligheten är bra och utan klumpar. Konsistensen är krämig i mjölk och blaskig i vatten.
Pris:115 kr för 750g men mängdrabatt finns
Egna ord: Bra val av proteinpulver. Bland det billigaste på marknaden men ändå hög proteinhalt, närmare 80%.
Smakerna är förstås en preferens men bananchoklad ifrån Whey FX är min favorit av alla proteinpulver jag testat.
Citera
2014-07-07, 21:22
  #5
Medlem
Fenjal888s avatar
Produkt: SmartSupps BCAA
Tillverkare: Sports Nutrition
Typ av tillskott: BCAA
Smak: Jag har testat 2 olika smaker: Watermellon och Apple
Konsistens och löslighet: Bra löslighet
Pris: ~200 kr för 500 g

Egna ord: En billigare BCAA-produkt, helt okej kvalité men smakar inte för gott. Aminosyraprofilen är 2-1-1 med L-leucin, L-isoleucin och L-valin vilket är helt okej. 86,9 % av innehållet är aminosyror, vilket gör att priset inte är lika bra längre, även om det kan se ut så vid första anblick. Tyvärr är smaken desto sämre. Apple går knappt att dricka, får kväljningar varje gång. Watermellon är helt okej däremot men ingen höjdare tyvärr.
Citera
2014-07-07, 21:26
  #6
Medlem
General.Maximus.s avatar
Produkt: Body Science EAA-XX
Tillverkare: Body Science
Typ av tillskott: Aminosyror (EAA)
Smak: Apple/pear
Konsistens och löslighet: Blev lite flarn även efter lång skakning och en del skum. Konsistensen var som i princip som vatten.
Pris:199 kr för 300 g
Egna ord: Första aminosyraprodukten jag provade och jag blev besviken. Body Science är lite av ett budgetmärke i min mening men de har iaf proteinpulver som är helt okej (kommer ingen recension på det då minnet sviker). Smaken tas över av den äckliga smaken som EAA ofta har och hela upplevelsen är inte angenäm.
Spendera era pengar på någon annan produkt.
Citera
2014-07-07, 21:32
  #7
Medlem
General.Maximus.s avatar
Produkt: BCAA 12000
Tillverkare: Ultimate Nutrition
Typ av tillskott:Aminosyror (BCAA)
Smak: Watermelon
Konsistens och löslighet:Bra löslighet även vid mindre volymer vatten. Skummade rätt friskt och konsistensen är som vatten.
Pris: 399 kr för 457g
Egna ord: Väldigt god smak. Smakade som vattenmelonssaft och styrkan på smaken var väldigt beroende av hur mycket vatten man tog. För lite vatten och det blev en väldigt stark smak. Fördelningen mellan aminosyrorna är 2-1-1.
Märkte att 457g aminosyror räckte längre än vad jag trodde att det skulle göra. Om man räknar på priset per portion så är det prisvärt i min mening. Rekommenderas för dess smak men billigare kan hittas.
Citera
2014-07-07, 21:36
  #8
Medlem
General.Maximus.s avatar
Produkt: Micro Whey Active,
Tillverkare: Self Omninutrition
Typ av tillskott: Proteinpulver (isolat)
Smak: Banan
Konsistens och löslighet: Bra löslighet i både vatten och mjölk. Konsistensen blir blaskig/som vatten i vatten och tjockare/krämig i mjölk.
Pris: 589 kr för 4 kg eller 189 kr för 1 kg.
Egna ord: Bra skit med hög proteinhalt (84%) och låg i kolhydrater och fett (4% rep. 3%). Smaken är lite väl söt så jag tycker man kan blanda ut den rätt mycket.
Bonus för att det kommer i hinkar som kan användas till annat när pulvret är slut. Man får dessutom med en skopa vilket man inte alltid får vid köp av andra märken. Många smaker att välja mellan.
__________________
Senast redigerad av General.Maximus. 2014-07-07 kl. 21:49.
Citera
2014-07-07, 21:36
  #9
Medlem
Fenjal888s avatar
Produkt: Brutal FX
Tillverkare: FX
Typ av tillskott: PWO
Smak: Brutal Fruits
Konsistens och löslighet: Lite "sandig", om man skakar shakern och dricker allt så går det bra, annars ligger det kvar lite på botten.
Pris: 279 kr för 750 g (30 doseringar), standardpris

Egna ord: En av mina personliga favoriter bland pre-workoutprodukter. Smakar okej, hyfsat skonsam för magen så länge man inte överdoserar och okej pris. Det som gör att jag gillar den är att det är en redig dos beta-alanin i (4g per portion). Lagom dos koffein (200 mg per portion).

Kolhydrater: Nej
Kreatin: Ja
Citera
2014-07-07, 21:42
  #10
Medlem
General.Maximus.s avatar
Produkt: EAA FX
Tillverkare: FX SPORTS (EISELT)
Typ av tillskott: Aminosyror (EAA)
Smak: Red Berry Breezer
Konsistens och löslighet: Bra löslighet men väldigt mycket skum. Konsistens som vatten.
Pris: 269kr för 750g (Väldigt bra pris)
Egna ord: Endast smakat en gång och för det billiga priset är jag lite imponerad; FX sports har bra produkter överlag. Jämfört med Body Science EAA (som förresten är mycket dyrare) är den riktigt god med har ändå kvar en viss smak av det där äckliga hos EAA men är ändå fullt drickbar. Skulle man blanda med saft är den antagligen helt borta.
Ska man ha EAA är detta en väldigt prisvärd produkt.
Citera
2014-07-07, 21:44
  #11
Medlem
Fenjal888s avatar
Produkt: EAA-XXX
Tillverkare: Body Science
Typ av tillskott: EAA
Smak: Red Orange Blast (otroligt stark smak och lukt, inte okej!) Sticker i näsan när man öppnar burken.
Konsistens och löslighet: Bra löslighet
Pris: ~350 kr för 800 g

Egna ord: Såg först nu att detta är en utgången produkt, men det finns säkert kvar lite burkar där ute! Detta är samma produkt som EAA-XX fast med tillsatt koffein. Detta är en riktigt konstig produkt som inte alls känns genomtänkt och jag ska berätta varför.

För det första är aminosyraprofilen är okänd, jag har till och med frågat personalen i butik men de kunde inte svara på frågan. Man bör väl anta att profilen är hyfsat standardiserad då jag inte tror att ett sånt stort märke skulle göra en sån fuling. För det andra är förstår jag inte varför koffein gör i en aminosyraprodukt. Även där okänd mängd, men jag skulle gissa på 300 mg per portion då kicken är relativt stark.

Smaken är okej, men otroligt stark. Lite halvkass för magen. Lukten är så stark så det är att använda burken som ett skämt på förfest, alla jag lurat som luktat på burken har slängt ur sig svordomar!
__________________
Senast redigerad av Fenjal888 2014-07-07 kl. 21:53.
Citera
2014-07-07, 21:47
  #12
Medlem
General.Maximus.s avatar
Produkt: Gainer Pro
Tillverkare: Star Nutrition
Typ av tillskott: Gainer
Smak: Jordgubb
Konsistens och löslighet: Konsistensen blir rätt tjock i mjölk, inte testat i vatten. Lösligheten var rätt dålig, brukar vara en del klumpar kvar och korken på shakern brukar ha en stor klump pulver på sig.
Pris:149 kr för 1,5kg eller 379kr för 4kg.
Egna ord: Halvdan produkt. Har inte så bra koll på priset på gainers men tror den ligger åt det billigare hållet. Lösligheten är det som drar ner intrycket mest.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback