2014-07-06, 00:37
Medlem
SmartSvenks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Så du menar alltså att det är arbetslösa somaliers fel att du inte har något jobb? Eller?

Om du inte gillar stället du bor på, flytta, klipp dig, och skaffa ett jobb.

Svårt för staten att skapa jobb när alla resurser går till invandrarna? Tänk lite.
Citera
2014-07-06, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSvenk
Svårt för staten att skapa jobb när alla resurser går till invandrarna? Tänk lite.

Vem är det som borde tänka?

Det är inte staten som skapar jobben i Sverige, det är företag och kommunerna som står för den stora majoriteten av alla arbetstillfällen. Massor av dessa företag drivs av personer med utländsk bakgrund. Dessutom är det så att när Sverige får en större befolkning så kommer konsumtionen att öka och därmed försäljningen att öka vilket innebär företagen måste anställa ännu fler, alltså nya jobb skapas. Ett problem just nu är att många personer i vårt land, precis som TS, saknar relevant utbildning vilket ofta betyder högskoleutbildning. Ett annat stort problem är att den största krisen sedan andra världskriget har drabbat vår omvärld.
Citera
2014-07-06, 00:51
Medlem
flytta norr tex Piteå,Luleå eller Älvsbyn och skit i arbetsförmedlingen, det bästa är bara att gå direkt till arbetsgivaren på en camping och fråga om dom behöver nå hjälp, 9 av 10 ggr är dom underbemannade och villiga att anställa utan erfarenhet eller utbildning.
Citera
2014-07-06, 00:53
Medlem
SmartSvenks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infensus
Vem är det som borde tänka?

Det är inte staten som skapar jobben i Sverige, det är företag och kommunerna som står för den stora majoriteten av alla arbetstillfällen. Massor av dessa företag drivs av personer med utländsk bakgrund. Dessutom är det så att när Sverige får en större befolkning så kommer konsumtionen att öka och därmed försäljningen att öka vilket innebär företagen måste anställa ännu fler, alltså nya jobb skapas. Ett problem just nu är att många personer i vårt land, precis som TS, saknar relevant utbildning vilket ofta betyder högskoleutbildning. Ett annat stort problem är att den största krisen sedan andra världskriget har drabbat vår omvärld.

Utbildning är bara ett sätt att sålla bort CV'n. Teknologin skäl jobb. Och statliga företag, samt statens bidrag till kommunen? Staten skulle kunna dränka kommunerna om det inte vore för invandringen. Visst får kommunerna bidrag, men invandringen i sig är mycket dyrare. Även på lång sikt.

Visst finns det jobb som kräver vissa utbildningar, t.ex. lärare. Men tänk om staten hade haft råd att ge seriösa bidrag till de som ville utbilda sig? Eller hade haft råd att bygga billiga boningar vid utbildningslokalerna? Så att folk slapp att skuldsätta sig för livet. Staten står bakom allt, på ett eller annat sätt.

Och när invandringen & EU stjäl pengarna, då blir det som vi har det nu.

Och värre blir det.... Myyyyyycket värre.
Citera
2014-07-06, 00:57
Medlem
Mvks avatar
Sälj allt du har och köp en enkel till Thailand.

När slantarna tar slut hankar du dig fram genom att putsa skor, plocka saffran osv.
Måste vara bättre än att ligga i en kista under marken.
Citera
2014-07-06, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Effe

Vad gör jag?

Flytta utomlands. Betala inte skatt här. Börja i Norge, sedan funkar nästan alla länder i Europa. Spanien är tex mycket bättre än sitt rykte.
Citera
2014-07-06, 02:16
Medlem
MasketPuppeteers avatar
1. Sluta trolla
2. Om du mot all förmodan inte trollar flytta, ifall området är så kasst så är det en god ide
3. Köp saker billigt
4. Sälj sakerna dyrare.
5. ?????????
6. PROFIT! Du har ett jobb.
Citera
2014-07-06, 02:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Effe
Jag måste, ja bara måste skriva av mig. Har varit arbetslös till och från. Fick ett simpelt sommarjobb denna sommar och blir snart arbetslös igen. Har åkt fram och tillbaka på korta anställningar som varar i max 3 månader. Innan jag fick sommarjobbet var jag på arbetsförmedlingen i min medelstora stad och fick lämna in papper. Jag mår dåligt när jag kommer in dit 3-4 gånger i veckan för att lämna in rapport vilka jobb man sökt. När man ser alla jävla somalier överallt i lokalen. Vi pratar om 100 personer minst. In kommer jag en vanlig jävla svensk som kämpar för att betala räkningar och överleva . Jag blir inte förvånad, jag blir galen. Och nu kommer jag åter tillbaka till skiten efter sommarjobbet.

Sitter och tänker på att jag ska tillbaka till ghettot, lokalen där det luktar fan, dom spelar "allah" musik i telefonerna, gapar och skriker. Jag klarar inte av det en gång till, jag gör bara inte det...

Jag vill ha en fast anställning så jag kan flytta ut på landet och slippa allt jävla pack!
Men då måste man ta lån som i sin tur kräver "fast" vilket jag inte har.
Mår så jävla dåligt att bli av med en bra lön för att sedan dras med negrer i en äcklig lokal, där kärringen säger vad man ska göra som jag redan vet.

Förra veckan tog allt hopp slut. man ska tillbaka till helvetet. Gick då hem drog två concerta och en massa rödtjut. Man ska alltså tillbaka och bli tvingad att slåss om jobb med negrer. Skicka nyss ett mejl till min handläggare och förklarade att jag klarar inte av att gå in till er och frågade då om jag fick skicka in inyget hemifrån. Jag skrev att jag skämdes att gå dit och klarar inte av folk. Hon bör veta att jag menar somalier eftersom det är ca 98% i den där trånga lokalen.

För mig känns livet skit. Jag bor i ett neger område där alla går hemma på bidrag och för ett jävla liv på natten. Jag vågar knappt skicka ut min flickvän för att handla. Det har faktiskt hänt att dom följt henne och ropat efter henne. Alltid somalier. Jag tål dom inte, ryser i hela kroppen och blir förbannad. Blir varm i hela kroppen.. Skickar alltid med henne pepparspray och går jag ut själv går jag ut med kniv..

Vad gör jag?

Ts jag var exakt i samma sits som du är i räddningen finns i Norrland, billigt med boende och lite blattar.
Citera
2014-07-06, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
TS du är ett rikspucko som gnäller på negrer,, men du är bara vitt skräp som särskriver hela dagarna ,, skjut dig.

Du skriver ju knappast bättre själv.

Till TS - Skaffa ett jobb och engagera dig politiskt.
Citera
2014-07-06, 05:27
Medlem
Gatecreepers avatar
Sluta tycka synd om dig själv. Börja studera så kanske du kan ändra lite på omständigheterna. Annars kan du ju alltid bara fortsätta söka dina knegarjobb. Vad förväntar du dig utan utbildning lixom? Guld och gröna skogar? Herre gud......
Citera
2014-07-06, 07:31
Medlem
xavi8222s avatar
Varför får du, TS, inte några jobb? Fundera på det.

Snor negrerna bidragen från dig?
Citera
2014-07-06, 08:01
Medlem
musttomtes avatar
Det finns platser där du slipper detta. Det krävs tyvärr sökning men det går. Det är bara vissa områden som inte håller måttet. Lycka till. När jag får cash då drar jag till landet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in