Alltså, du upplever att det är förenat med fara att skicka iväg din flickvän för att handla och istället för att göra henne äran med sällskap , skickar du istället med henne pepparsprej? Detta är säkert i sådana fall förenat med trygghet? En burk pepparsprej?I synnerhet med tanke på det du säger?
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Effe
Det har faktiskt hänt att dom följt henne och ropat efter henne. Alltid somalier.
, Om det är "
dom" är de i alla fall"alltid" två eller flera, och med tanke på din din upplevda aggressivitet som är kopplad till att vara just somalier, utgår jag från att du har med dig kniv till arbetsförmedlingen också? Jag menar 98% Somalier?
Dessutom, om du är är helt övertygad om att det är förenat med verklig fara när din flickvän skall till affären, är det nästintill kriminellt av dig att inte följa med.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Effe
Jag vill ha en fast anställning så jag kan flytta ut på landet och slippa allt jävla pack!
Men då måste man ta lån som i sin tur kräver "fast" vilket jag inte har.
I Sverige har samtliga medborgare möjligheten att få skattefinansierad skolgång, KOMVUX är en dörröppnare helt gratis som ger dig möjlighet till att fixa, efter lite fokusering tillräckliga betyg för att söka in på universitet.
På universitetet går staten in som garant på skolan för att dina studiekostnader är ombesörjda. Dessutom kan du kanske flytta till en universitetsstad med chansen till studentbostad. Med tanke på din beskrivning av hur du upplever ditt liv och omgivning nu borde detta locka.
När du är färdig med detta kommer detta ihop med ditt svenska namn på nästa arbetsansökan ge dig en god möjlighet att komma ifrån somalier. Om du älskar din flickvän och vill leva länge med henne ökar chansen att hon också vill vad du vill Framför sig ser hon en kille som tar tag i sin situation och är mån om en bättre framtid. Detta är någonting ditt land erbjuder dig. Grab it by the balls.
Och, det finns fler fördelar, i samband med att du tar studenten
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Effe
-Jag vill ha en fast anställning så jag kan flytta ut på landet och slippa allt jävla pack
,
Detta är då möjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Effe
Man ska alltså tillbaka och bli tvingad att slåss om jobb med negrer.
Detta slipper du. Tänk på att många här på flashback är villiga att ge stöd för att de flesta somalier inte arbetar. Det är alltså stor sannolikhet att du får konkurrera med andra svenskar som du istället trivs med.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Effe
Sitter och tänker på att jag ska tillbaka till ghettot, lokalen där det luktar fan, dom spelar "allah" musik i telefonerna, gapar och skriker. Jag klarar inte av det en gång till, jag gör bara inte det...
Sluta nu och tänk på detta och tänk istället på att ringa en studievägledare på måndag. Säg, "hej, jag vill bli..." Oavsett vad du "vill bli" så kan jag garantera att hon säger. "okej, men i sådana fall måste du...." Denna vägledare kommer säga saker som du inte redan vet. Så gör exakt vad hon säger, för hon har den lösning du eftersöker. Den finns där.
Tills dess, ta ett djupt andetag. Kolla lite VM fotboll. Tala om för din flickvän att du har bestämt dig att göra något annat. Överraska henne.
I övrigt tycker jag att det är oförtjänt att belasta somalier för din frustration. Om de på måndag står framför dörren till din studievägledare och med fysiskt våld hindrar dig från att komma in, återkom då och berätta detta. Om de inte gör de, så hindrar de inte dig.
Lycka till!