2014-07-05, 23:15
Medlem
Jag tror att du har hittat på allting, märker inte ni andra att det är totalt orealistiskt att TS skulle behöva gå in till arbetsförmedlingen flera gånger i veckan?

På sin höjd brukar/brukade det röra sig om en gång i månaden. Nu sedan ett antal månader så är det ju dessutom så att arbetslösa skickar in en aktivitetsrapport en gång i månaden så dessa typer av besök är ännu mer sällsynta idag, vad jag förstått.
Citera
2014-07-05, 23:16
Medlem
Under---18s avatar
Flytta till ett mindre samhälle där dom inte tar emot så himla många flyktingbarn. Finns inte något bättre än att bo utan jobbiga människor
Citera
2014-07-05, 23:27
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
"Acceptera"? Skulle inte svenskarna knyta näven i fickan "acceptera" så jävla mycket saker, utan tvärt om bli mycket arga, så skulle TS nu inte behöva "acceptera" att behöva flytta utomlands.
Jo, fast det är lätt för dig att säga det över Internet. Under tio års tid har jag aktivt motarbetat det som förstör Sverige. Under tio års tid har jag blivit bespottad, hatad och tvingats slåss för mina ideal. Svenskar har inte gjort annat än att motarbeta och försöka frysa ut oss som faktiskt vill förändra samhället till det bättre. Vi som vill rädda det sjunkande skeppet! Under dessa tio år så har det bara blivit värre och värre för varje år som gått och jag har, och många med mig, har hamnat helt utanför samhället. Oavsett politisk åsikt.

Så hur länge tycker du att jag ska offra min tid och mitt liv innan jag får acceptera läget och dra? Vad har du själv gjort för Sverige, svenskar och TS situation? Städa framför din egen dörr innan du kritiserar oss andra som faktiskt har förlorat blod, svett, pengar, tid och njutning för att du ska ha det bra. Jag har stött på flera som säger att alla som flyr landet är landsförrädare och en del av problemet. Det må finnas en viss sanning i det, men majoriteten av er som säger så har inte bidragit något överhuvudtaget för att förändra Sverige. Mer än att sitta på Internet och klaga, sprida en patriotisk länk på Facebook och "ignorera alla blattar på krogen". Jag skulle säga att ni Internetkrigare som inte vill lämna er bekvämlighet är grunden till problemet och svenskarnas passivitet.
Citera
2014-07-05, 23:37
Medlem
HTC-CTHs avatar
Alltså, du upplever att det är förenat med fara att skicka iväg din flickvän för att handla och istället för att göra henne äran med sällskap , skickar du istället med henne pepparsprej? Detta är säkert i sådana fall förenat med trygghet? En burk pepparsprej?I synnerhet med tanke på det du säger?
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Effe
Det har faktiskt hänt att dom följt henne och ropat efter henne. Alltid somalier.
, Om det är "dom" är de i alla fall"alltid" två eller flera, och med tanke på din din upplevda aggressivitet som är kopplad till att vara just somalier, utgår jag från att du har med dig kniv till arbetsförmedlingen också? Jag menar 98% Somalier?

Dessutom, om du är är helt övertygad om att det är förenat med verklig fara när din flickvän skall till affären, är det nästintill kriminellt av dig att inte följa med.

Citat:
Jag vill ha en fast anställning så jag kan flytta ut på landet och slippa allt jävla pack!
Men då måste man ta lån som i sin tur kräver "fast" vilket jag inte har.

I Sverige har samtliga medborgare möjligheten att få skattefinansierad skolgång, KOMVUX är en dörröppnare helt gratis som ger dig möjlighet till att fixa, efter lite fokusering tillräckliga betyg för att söka in på universitet.

På universitetet går staten in som garant på skolan för att dina studiekostnader är ombesörjda. Dessutom kan du kanske flytta till en universitetsstad med chansen till studentbostad. Med tanke på din beskrivning av hur du upplever ditt liv och omgivning nu borde detta locka.

När du är färdig med detta kommer detta ihop med ditt svenska namn på nästa arbetsansökan ge dig en god möjlighet att komma ifrån somalier. Om du älskar din flickvän och vill leva länge med henne ökar chansen att hon också vill vad du vill Framför sig ser hon en kille som tar tag i sin situation och är mån om en bättre framtid. Detta är någonting ditt land erbjuder dig. Grab it by the balls.

Och, det finns fler fördelar, i samband med att du tar studenten

Citat:
-Jag vill ha en fast anställning så jag kan flytta ut på landet och slippa allt jävla pack
,

Detta är då möjligt.

Citat:

Man ska alltså tillbaka och bli tvingad att slåss om jobb med negrer.

Detta slipper du. Tänk på att många här på flashback är villiga att ge stöd för att de flesta somalier inte arbetar. Det är alltså stor sannolikhet att du får konkurrera med andra svenskar som du istället trivs med.

Citat:
Sitter och tänker på att jag ska tillbaka till ghettot, lokalen där det luktar fan, dom spelar "allah" musik i telefonerna, gapar och skriker. Jag klarar inte av det en gång till, jag gör bara inte det...

Sluta nu och tänk på detta och tänk istället på att ringa en studievägledare på måndag. Säg, "hej, jag vill bli..." Oavsett vad du "vill bli" så kan jag garantera att hon säger. "okej, men i sådana fall måste du...." Denna vägledare kommer säga saker som du inte redan vet. Så gör exakt vad hon säger, för hon har den lösning du eftersöker. Den finns där.

Tills dess, ta ett djupt andetag. Kolla lite VM fotboll. Tala om för din flickvän att du har bestämt dig att göra något annat. Överraska henne.

I övrigt tycker jag att det är oförtjänt att belasta somalier för din frustration. Om de på måndag står framför dörren till din studievägledare och med fysiskt våld hindrar dig från att komma in, återkom då och berätta detta. Om de inte gör de, så hindrar de inte dig.

Lycka till!
Senast redigerad av HTC-CTH 2014-07-06 kl. 00:10.
Citera
2014-07-05, 23:42
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Jo, fast det är lätt för dig att säga det över Internet. Under tio års tid har jag aktivt motarbetat det som förstör Sverige. Under tio års tid har jag blivit bespottad, hatad och tvingats slåss för mina ideal. Svenskar har inte gjort annat än att motarbeta och försöka frysa ut oss som faktiskt vill förändra samhället till det bättre. Vi som vill rädda det sjunkande skeppet! Under dessa tio år så har det bara blivit värre och värre för varje år som gått och jag har, och många med mig, har hamnat helt utanför samhället. Oavsett politisk åsikt.

Så hur länge tycker du att jag ska offra min tid och mitt liv innan jag får acceptera läget och dra? Vad har du själv gjort för Sverige, svenskar och TS situation? Städa framför din egen dörr innan du kritiserar oss andra som faktiskt har förlorat blod, svett, pengar, tid och njutning för att du ska ha det bra. Jag har stött på flera som säger att alla som flyr landet är landsförrädare och en del av problemet. Det må finnas en viss sanning i det, men majoriteten av er som säger så har inte bidragit något överhuvudtaget för att förändra Sverige. Mer än att sitta på Internet och klaga, sprida en patriotisk länk på Facebook och "ignorera alla blattar på krogen". Jag skulle säga att ni Internetkrigare som inte vill lämna er bekvämlighet är grunden till problemet och svenskarnas passivitet.

Fortsätt kämpa!!
Citera
2014-07-05, 23:46
Medlem
Ja du, TS... Du lever verkligen ett hårt liv

Till att börja med så behöver du inte alls gå till Arbetsförmedlingen 3-4 gånger i veckan. Du är inte tvungen att gå dit överhuvudtaget. Men jag antar att du är intresserad av att få någon sorts ersättning för att du inte arbetar?

Tycker du att det är en stor ansträngning från din sida att behöva gå iväg till Arbetsförmedlingen en timme, så mycket som 3-4 gånger i veckan? Tycker du det? Tycker du verkligen det?

För isåfall undrar jag hur du någonsin ska klara av att arbeta 8-9 timmar om dagen, varje dag, fem dagar i veckan, tills du fyller 65 år.

Det är nog lika bra att du vänjer dig vid att vara ett socialfall resten av livet. Tänk vad mycket fritid du kommer att ha som du kan ägna åt att hata somalier!
Citera
2014-07-05, 23:49
Medlem
NSOs avatar
Med tanke på ämnet så fungerar nog tråden bättre i Psykisk hälsa. Tråden flyttas med hänvisning till regel 0.02.
Integration och invandring --> Psykisk hälsa
/Moderator
Citera
2014-07-06, 00:15
Medlem
Jag kan faktiskt förstå TS här helt. AF är en deprimerande och knäckande upplevelse oftast.
Somalier kan man bli vansinnig på alla dagar i veckan. Jag blev tokig på min granne för 2 dagar sedan. Så låg jag vaken på natten och tänkte ut ett sätt att knäcka dem och få dem att sluta föra oväsen och hälla ner vatten på min balkong. Dagen därpå gick jag till motanfall. Därefter har det varit lugnt däruppe. Att bo i hyresrätt är en ständig kamp. Man måste skaffa allierade i kvarteret. Gå till motangrepp. Inte sitta och känna sig som ett offer.
Somaliers svaga punkt är deras kvinnor. Samt deras moral. De är känsliga för sex och västerländsk musik driver dem till vansinne.........Deras stora mardröm är att en man skall se deras fruar utan huckle eller att deras fruar/döttrar skall se nakna män eller sex bilder.
De tål inte att se grisar eller hundar.
Förutom att de är rädda för spöken och demoner.
Ha,ha finns mycket att göra för att enkelt psyka ut somalier.
Pepparspray är bra att ha.
Gå med i en förening med killar som delar dina åsikter. Många tycker som du.
Citera
2014-07-06, 00:21
Medlem
HTC-CTHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasttallrik

Gå till motangrepp. Inte sitta och känna sig som ett offer.

,,,,

Ha,ha finns mycket att göra för att enkelt psyka ut somalier.

Och på vilket sätt skulle detta bidra till att han blir än bättre människa ?
Citera
2014-07-06, 00:24
Medlem
HTC-CTHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickerkille
Men visst skulle det varit en härlig syn?

Nej, jag delar inte din fetischism.
Citera
2014-07-06, 00:32
Medlem
Vad är ett "jobb". Du kommer hit på flashback, och ställer krav. Helt okej. Vi kanske t.om kan hjälpa dig. Dra dig upp ur din anonyma runkhåla och ta dig någonstnas i livet.

Grejen är bara det att du är så sjukt jävla ospecifik.

"jag behvöer ett jobb".

Det kan betyde 100000000000000000000000000000000000000000 olika saker. Du säger så bara för att du fått det indoktrinerat i dig att du behöver ett jobb. Men du behöver inte ett jobb. Vet du hur jag vet att du inte behöver ett jobb?

Jo, för att om det itne fanns läkare så skulle du kunna läka dig själv. Fanns det inte affärer, skulle du kunna jaga din egen mat. Skulle det inte finnas gym, skulle du kunna lyfta dina egna vikter.

Du är helt insöad på hela konceptet "jobb" och missar helt och hållet att människorna som sa åt dig att "skaffa dig ett jobb" är problemet. Du blev uppfostrad av rövhål som inte kunde ställa ett enda konkret, praktiskt, realistiskt krav på dig. Och nu sitter du här och försöker hitta på ursäkter för att slingra dig ur den konflikten.

Somalier har inte ett skit med det att göra. Det är inte somaliers fel att du inte kan ta konflikten med dom som indoktrinerat din slavhjärna.

Gå till botten med problemet. Gå till personen som sa att du borde "skaffa ett jobb" och ge den personen 2 alternativ. Antingen ger du personen en saftig örfil, eller så specifierar personen sig. Kräv att personen ger dig kontext. Specifika detaljer. Vafan menade han hon egentligen. Vadå "jobb".

Vet du vilka som säger "klipp dig och skaffa dig ett jobb" ??? BONDLÄPPAR. Underutbildade inavlade mongon som går på byggprogrammet. Dom sa så för att förolämpa dig, inte hjälpa dig. En FAR säger "här, ta den här yxan, gå ut i skogen och hugg ner träd, och gör upp eld, och jaga ekorrar". Ett rövhål säger; "skaffa ett jobb". Lär dig skilja på Fädrar och Rövhål.
Senast redigerad av avishaman 2014-07-06 kl. 00:35.
Citera
2014-07-06, 00:34
Medlem
Citat:
Vad gör jag?

Dett låter som du behöver växla fokus och i stället för att rikta massa negativ energi på folk som egentligen bara sitter i samma båt dom dig själv rikta skiten mot dom som drivit på klassamhället i stället. Och framförallt försök atatt komma in i lite konstruktiva tsnkebanor i stället.

Du har ju trots allt en flickvän. Många skulle göra gansks mycket för att få byta med dig på den fronten. Om du inte vill plugga tycker jag du ska ta en funderare på vad du kan åstadkomma med dom medel du har. Man behöver inte åka så jätte långt ut på landet så går det att hitta något torp nästan gratis där man kan leva billigt och fritt från grannar osv man ska inte underskatta effekten av miljöombyte. Sen får du fullt upp med vedpyssel mm som skingrar tankarna och gör dig betydligt lugnare än att knapra concerta. Fiske, odling mm sånt kan göra mer gott än man tror.

Sist men inte minst ska du vänta 10 veckor innan du gör något drastiskt. Med största sannolikhet har vi en ny regering då och en politik som mer värnar om sådana i din situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in