Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-05, 14:17
  #1
Medlem
senaste månaderna har mitt bajs varit gult och ibland lös och ibland är korven som torr och sprickig
vad kan detta bero på? jag har aldrig ont i magen eller liknande har typ haft ont i magen 5 gånger i hela mitt liv så kan inte vara nått med njurarna känns det som? någon som har nån aning?

äter rätt mycket morötter men det borde inte bli gult av det?
__________________
Senast redigerad av Lohan 2014-07-05 kl. 14:20.
Citera
2014-07-05, 14:42
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lohan
senaste månaderna har mitt bajs varit gult och ibland lös och ibland är korven som torr och sprickig
vad kan detta bero på? jag har aldrig ont i magen eller liknande har typ haft ont i magen 5 gånger i hela mitt liv så kan inte vara nått med njurarna känns det som? någon som har nån aning?

äter rätt mycket morötter men det borde inte bli gult av det?

(Gult bajs = du håller på att transferera till en KINES. Alla kineser skiter gult bajs.) OBS: SKÄMT!!!

Skämt åt sidor. Vad äter du för något till din vardags? Maten du äter vittnar om din avföring. Morötter gör din hud gulare - karotin -säkert också påverkar det också din avföring. Svar JA.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Karotin
Citera
2014-07-05, 15:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lohan
senaste månaderna har mitt bajs varit gult och ibland lös och ibland är korven som torr och sprickig
vad kan detta bero på? jag har aldrig ont i magen eller liknande har typ haft ont i magen 5 gånger i hela mitt liv så kan inte vara nått med njurarna känns det som? någon som har nån aning?

äter rätt mycket morötter men det borde inte bli gult av det?
Så du granskar dina bajskörvar noggrant och noterar vilken färg de har och om de är torra eller våta??
Citera
2014-07-05, 16:15
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvenne
Så du granskar dina bajskörvar noggrant och noterar vilken färg de har och om de är torra eller våta??


Gör inte du det? Det är fett weird att du inte gör det.


ont: gilberts syndrom, dåliga njurar, gallstenar - kan vara några orsaker.
__________________
Senast redigerad av davetheslave 2014-07-05 kl. 16:18.
Citera
2014-07-05, 17:39
  #5
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lohan
senaste månaderna har mitt bajs varit gult och ibland lös och ibland är korven som torr och sprickig
vad kan detta bero på? jag har aldrig ont i magen eller liknande har typ haft ont i magen 5 gånger i hela mitt liv så kan inte vara nått med njurarna känns det som? någon som har nån aning?

äter rätt mycket morötter men det borde inte bli gult av det?
Enligt engelskspråkiga websidor, vilka jag anser är mer utförliga än svenskspråkiga, så kan det antyda både GERD (vilket du knappast har, låter det som) eller för lite galla som kommer ut i tarmen... det sistnämnda låter mer troligt...gallsalter i gallan ger avföringen dess bruna färg, och en anledning till att man kan ha för lite gallproduktion är att man äter för lite fett, och för mycket kolhydrater...(typ morötter ) För mycket kolhydrater i kombination med för lite (eller inget ?) fett i maten gör att gallproduktionen minskar, men även att kolesterol-produktionen stiger och risken för gallstenar uppstår... it´s a vicious cycle, s.a.s.... att ändra på hur någon annan tänker, tror eller äter tror jag inte är möjligt, speciellt inte om vederbörande är vegetarian, t.ex., eller inte äter animaliska eller vegetabiliska fetter av andra orsaker, t.ex. bantning eller anorexi, men min gissning är att du regelbundet/vanemässigt äter för lite, eller kanske inget fett alls, helt enkelt...och din gallproduktion har därmed avstannat, med påföljd att avföringen inte innehåller några gallsalter, och följaktligen är gul ... (smör, kokosfett, olivolja, tahin...jag nämner inte ens animaliska fetter...)
__________________
Senast redigerad av studentroland 2014-07-05 kl. 17:45.
Citera
2014-07-05, 17:56
  #6
Medlem
Know your shit: http://res.mindbodygreen.com/img/ftr/poopinfo.jpg

Dock blev det förklarat ganska bra av ovanstående post. Antagligen problem med gallblåsan eller parasit. Har du varit någonstans på sistone?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback