Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-17, 00:59
  #12529
Medlem
Pratar aktivt med 5st tjejer just nu, varav 3st har god potential för att vara den perfekta flickvännen. Helt sjukt detta, att det kan gå så bra, såfort jag bytte platslokation till Milano... Nu lär jag förlora alla mina chanser när jag faktiskt träffar de, men bara att skriva med dessa tjejer får mig på bra humör...
Citera
2017-08-17, 10:56
  #12530
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malken1
Pratar aktivt med 5st tjejer just nu, varav 3st har god potential för att vara den perfekta flickvännen. Helt sjukt detta, att det kan gå så bra, såfort jag bytte platslokation till Milano... Nu lär jag förlora alla mina chanser när jag faktiskt träffar de, men bara att skriva med dessa tjejer får mig på bra humör...
Vill inte försöka skjuta dig i sank eller något, men det är ju ofta obetydligt hur saker känns innan man möts för första gången. Sen skulle allt gå vägen, hur ser du på framtiden med någon som inte bor i Sverige ens? Långdistans, eller att någon av er ska flytta? Tänker mig att det måste ju vara ett rejält förhållande innan man begår sådana rejäla livsförändringar.
Citera
2017-08-17, 12:04
  #12531
Medlem
andreasmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Vet inte varför du gång på gång försöker trycka ner mig och påstå att jag är oattraktiv/ful, precis som att jag skulle ta åt mig av nåt mongo på internet.
Och ja, jag har missat det då jag har annat för mig än att leta igenom olika kommentarer i en tråd om tinder, jag ställde en fråga som var rimlig och den kunde enkelt besvaras på ett trevligt sätt.

Förövrigt kan jag garantera dig att jag har haft mer framgång på tinder med både fler och snyggare tjejer än vad du har.

Jag försökte endast redogöra den sanningen som allt av döma gäller för dig, även ifall den verka brutal. Detta då du ställde en fråga som berörde massa uteblivna matchningar för dig. Sen blir du sur på mig därför att jag inte svarar dig som din morsa och konstaterar att det hela nog bara beror på appen själv och att du egentligen är jättesnygg.

Men hör och häpna så är det faktiskt inte mitt fel och sen känner du dig så pass stött och måste rädda ditt sårade ego med att avsluta ditt inlägg med att nämna att du minsann får mer tjejer än vad någon annan över internet får och påbörja kukmätartävling. Jösses, tala om att vara try hard.

Tyvärr är det inte mitt eller någon annan på internets fel att du inte är tillräckligt snygg för att önskat antal matchningar.
Citera
2017-08-17, 12:44
  #12532
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm
Jag försökte endast redogöra den sanningen som allt av döma gäller för dig, även ifall den verka brutal. Detta då du ställde en fråga som berörde massa uteblivna matchningar för dig. Sen blir du sur på mig därför att jag inte svarar dig som din morsa och konstaterar att det hela nog bara beror på appen själv och att du egentligen är jättesnygg.

Men hör och häpna så är det faktiskt inte mitt fel och sen känner du dig så pass stött och måste rädda ditt sårade ego med att avsluta ditt inlägg med att nämna att du minsann får mer tjejer än vad någon annan över internet får och påbörja kukmätartävling. Jösses, tala om att vara try hard.

Tyvärr är det inte mitt eller någon annan på internets fel att du inte är tillräckligt snygg för att önskat antal matchningar.
Nja, du påstådde gång på gång hur ful och oattraktiv jag är när du som jag sa tidigare enkelt hade kunnat förklara hur det ligger till utan att vara otrevlig.
Hur kommer det sig att jag fortfarande i stort sett enbart får upp väldigt snygga tjejer om jag nu har hamnat i kategorin där bottenskrapet bara får upp mig?
Fungerar algoritmen på det sättet så som du säger så kan jag alltså inte få några matchningar alls då de jag swipar på inte får upp mig och dom som swipar mig får inte jag upp.

Jag har inte påstått att jag får mer tjejer än alla på internet, jag konstaterade bara att jag är mer framgångsrik på den fronten än vad du och dina löjliga påhopp är.
Citera
2017-08-17, 12:56
  #12533
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Hur kommer det sig att jag fortfarande i stort sett enbart får upp väldigt snygga tjejer om jag nu har hamnat i kategorin där bottenskrapet bara får upp mig?
Fungerar algoritmen på det sättet så som du säger så kan jag alltså inte få några matchningar alls då de jag swipar på inte får upp mig och dom som swipar mig får inte jag upp.

Min gissning är att du sveper ganska mycket - då kommer du även få upp sådana tjejer som ligger över/under din rating och antagligen även de som redan svept vänster på dig.
Var bor du i? Om det är en lite mindre stad låter det inte helt orimligt med några matchningar i veckan.
Citera
2017-08-17, 13:35
  #12534
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jean-luc
Min gissning är att du sveper ganska mycket - då kommer du även få upp sådana tjejer som ligger över/under din rating och antagligen även de som redan svept vänster på dig.
Var bor du i? Om det är en lite mindre stad låter det inte helt orimligt med några matchningar i veckan.

Helvete, där rök dubbelkontot!
Jo jag bor i en rätt liten stad och swipar väldigt mycket då jag har tinderplus så du kan ha en poäng där.
Citera
2017-08-17, 17:26
  #12535
Medlem
Detta är anledningen till att matchningarna sjunker för killar: alla tjejer tycker inte ni är attraktiva, så i början får ni givetvis mycket matchningar, men efter utbudet sjunker så sjunker även matchningarna. Det är ren logik. Och man kan inte heller klandra damerna för att de vill ha dom bästa generna. Vi killar skull varit lika kräsna om vi var i deras skor.

Men det är trist att inga kvinnor skriver här längre. Det vore intressant att veta hur tinder är utifrån ett kvinnligt perspektiv.
__________________
Senast redigerad av xeezer 2017-08-17 kl. 17:29.
Citera
2017-08-17, 18:13
  #12536
Medlem
Hej, har lite frågor.
Det är så att jag använt tidenr-appen i omgångar. Första omgången funkade den riktigt bra, men tog sedan bort den då jag träffade någon på annat håll. Sedan har jag i två omgångar till startat om den, men fick aldrig samma resultat som förra gången. Använde i stort sett samma bilder också. Det som skiljde var att jag var äldre så jag matchade bara inte med samma ålderspann helt enkelt. Nu är jag över 30 och funderar på att starta den igen. Men är det troligt att den lärt sig av min historik trots ett år av inaktivitet och därför går det inte lika bra?

Jag funderade på att skapa ett nytt Facebook-konto för att starta om från början, men utan vänner där så har jag förstått att man tas för en bot och ej heller då får några matchningar? tydligen skall det finnas en grupp på facebook för tinder-vänner så man kan bli vän med en drös nya, men med tanke på hur sofistikerade Tinder-appens algoritmer verkar vara, hur kan man vara säker på att den inte ser detta mönstret eller känner till gruppen?

Hur hade ni gjort och vad är eran erfarenhet?
Citera
2017-08-17, 19:03
  #12537
Medlem
Inga problem med tomt FB-konto, du behöver bara verifiera via sms då. Kör på det!
Sätt din ålder på FB som 2-3 år yngre, ingen kommer bry sig om det när ni väl träffas (egen erfarenhet) och du matchar med fler.
Citera
2017-08-17, 19:28
  #12538
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jean-luc
Inga problem med tomt FB-konto, du behöver bara verifiera via sms då. Kör på det!
Sätt din ålder på FB som 2-3 år yngre, ingen kommer bry sig om det när ni väl träffas (egen erfarenhet) och du matchar med fler.

Ok, fint. Tack!
Citera
2017-08-18, 09:46
  #12539
Medlem
Du lär "smart photos" för er?
Bockar i den funktionen, när jag går tillbaka efter en stund så är den funktionen per automatik avstängd igen
Citera
2017-08-18, 10:01
  #12540
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBdasen
Du lär "smart photos" för er?
Bockar i den funktionen, när jag går tillbaka efter en stund så är den funktionen per automatik avstängd igen
Smart photos är skit ändå. För mig (när den funkade) växlade den fram och tillbaka mellan två olika bilder, vilket förklaras av den enkla anledningen att den mäter vilket foto som visades när de ev. swipade höger. Dvs det säger bara vilken bild som visades när de gjorde det sammanvägda valet. En viss bild i mängden är sällan avgörande, iaf för mig som brukar vara noggrann. Utan det är oftast mer för att bekräfta att alla bilderna ser OK ut, eller att inget avvikande går att hitta, så då blir det att man swipar höger vid tex bild 4-5 av 6, vilket inte säger något att just bild 4 eller 5 är direkt bättre än nr 1.

Citat:
Ursprungligen postat av Geuse
Hej, har lite frågor.
Det är så att jag använt tidenr-appen i omgångar. Första omgången funkade den riktigt bra, men tog sedan bort den då jag träffade någon på annat håll. Sedan har jag i två omgångar till startat om den, men fick aldrig samma resultat som förra gången. Använde i stort sett samma bilder också. Det som skiljde var att jag var äldre så jag matchade bara inte med samma ålderspann helt enkelt. Nu är jag över 30 och funderar på att starta den igen. Men är det troligt att den lärt sig av min historik trots ett år av inaktivitet och därför går det inte lika bra?

Jag funderade på att skapa ett nytt Facebook-konto för att starta om från början, men utan vänner där så har jag förstått att man tas för en bot och ej heller då får några matchningar? tydligen skall det finnas en grupp på facebook för tinder-vänner så man kan bli vän med en drös nya, men med tanke på hur sofistikerade Tinder-appens algoritmer verkar vara, hur kan man vara säker på att den inte ser detta mönstret eller känner till gruppen?

Hur hade ni gjort och vad är eran erfarenhet?
Du kan radera ditt Tinderkonto, antingen från appen eller genom att ta bort behörigheten via FB. Det är i princip samma effekt. Finns ju dock vissa teorier om att Tinder har koll på detta, men jag har raderat mitt Tinderkonto flera gånger med önskad effekt. Har även testat att skapa ett helt nytt konto (men med samma bilder), och såg ingen märkbar förbättring jf med mitt riktiga. Tinder märker även av om man är inaktiv en längre period (särskilt om man inaktiverat att man visas i flödet, som inställning i appen) och blir en liten nystart automatiskt då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback