Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-19, 16:07
Medlem
doedkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalapusher
Kvinnors (inte alla, men många) hjärna är ett mysterier i sig.
Min sambo brukar ta lite bilder och lägga ut på instagram och när man ser bilderna på en själv ser man ut som en apatisk skyltdocka pga alla retuscheringar/filter etc på mobilen, gillar ej den looken!

Ser till och med folk som har lagt snapchat-filter på sina Tinder-bilder.. vad det nu ska vara bra för. Ungefär lika bra som en kille som hade en bild på en myrstack. Ja, seriöst.
Citera
2017-06-19, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Typ 6 år åt varje håll då? Får du upp lika många folk som är sista året från varje håll eller får du fram mer kring vissa år? Förvisso kan detta ha att göra med vilken åldersgrupp som tinder är populärast/har flest användare hos men...
Nja, 8 år yngre, 4 år äldre
De flesta som kommer upp är nog något år yngre än mig, men som sagt så har jag ju fler potentiella träffar i och med högre yngre åldersspann samt som du nämner är Tinder säkert populärare lägre ner i åldrarna också.

Sen så är det väl ganska ofta så att tjejerna hellre tar någon som är äldre än sig själva än någon som är yngre.
Citera
2017-06-19, 16:45
Medlem
doedkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Sen så är det väl ganska ofta så att tjejerna hellre tar någon som är äldre än sig själva än någon som är yngre.

Beror heeeelt på vilken ålder man själv är i. Är man 30+ och inte sugen på barn, så tar man nog gärna lite yngre killar som inte vill ha barn än. Kan bli jobbigt annars. Så längre killen inte beter sig som en omogen 20-åring så ser jag inga problem med det.
Citera
2017-06-19, 16:58
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natediaz
Förstår din poäng och håller med till en viss del att man ska undvika att framhäva sig. Dock anser jag att om man har "gods" så måste man visa det med tanke på att det är hög konkurrens. Då de flesta tjejer söker någon som är över 185 cm kan det vara en bra idé att skriva ut det i din bio. Om du är (mycket) vältränad kan det vara bra att visa det också. Har du ett bra jobb ska du också skriva ut det.
Skitsnack.
Citera
2017-06-19, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doedko
Ser till och med folk som har lagt snapchat-filter på sina Tinder-bilder.. vad det nu ska vara bra för. Ungefär lika bra som en kille som hade en bild på en myrstack. Ja, seriöst.
Håller med dig! Tycker majoriteten kör filtergamet. Inte lätt när man ska fiska "läckra" brudar för trekant med tjejen. Man måste ha i åtanke att tjejen är minst ett par poäng oattraktivare, om man gillar att döma efter en poängskala...
Citera
2017-06-19, 17:54
Medlem
andreasmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acerbic
Endast det könet du efterfrågar kan se dig.

Fel. Det dyker ibland upp bögar med en penis på min Tinder och det är ju för att dessa ställt in att söka efter män. Har tryggt höger på några kändisbögar (jo, bara för skojs skull ) och alltid fått match och de börjat skriva som man var ett stycke kött.
Citera
2017-06-19, 18:41
Medlem
doedkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalapusher
Håller med dig! Tycker majoriteten kör filtergamet. Inte lätt när man ska fiska "läckra" brudar för trekant med tjejen. Man måste ha i åtanke att tjejen är minst ett par poäng oattraktivare, om man gillar att döma efter en poängskala...

Är inte sånt ändå enklare att fixa på krogen typ? Innan kvart i tre, då.

Internet är ju jävligt bra, men att se hur någon _verkligen_ är är minst sagt svårt. Dessutom kan personen se skitbra ut på bild, utan filter, men sen när man möts så är det dött lopp
Citera
2017-06-19, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doedko
Är inte sånt ändå enklare att fixa på krogen typ? Innan kvart i tre, då.

Internet är ju jävligt bra, men att se hur någon _verkligen_ är är minst sagt svårt. Dessutom kan personen se skitbra ut på bild, utan filter, men sen när man möts så är det dött lopp
Jo krogen funkar det med, men där har man fyllefilltret när man fått i sig ett gäng bärs hehe. Sen är det nästan lika lätt på båda ställena bara man har en snygg och charmig kumpan. Så tinder på vardagar och en blandning av dem på helgen om man orkar festa. Så gör åtminståne vi.
Men du har rätt det där med att man inte heller riktigt vet vad de har för personligheter eller om man klickar. Man kan ju se lättare om det bara är ett kön som är intressantare än det andra på krogen snabbare.
Citera
2017-06-19, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Skitsnack.

Jasså? De flesta skriver de i sin profil. " Är du under 185, svep vänster"
Citera
2017-06-19, 23:37
Medlem
Askenars avatar
Citat:

Jag som normallång kille föredrar jämnlånga damer eller liiiite längre men det verkar på stört svårt.

Är det mycket självförtroende som ska strömma ur kroppen eller finns det "sätt"?
Citera
2017-06-20, 00:04
Medlem
andreasmms avatar
Citat:

Baader-Meinhof-illusion. Nu ska vi inte överdriva här med, de flesta kvinnor har inte det i sin profil. En tjej med längdkrav får man fram på ungefär 300 svep (har testat det). Och kanske föga förvånande så är det i regel just kvinnor en bit över medellängd som skriver det.

Kan du som man under 185 inte få tjejer beror det snarare på att du är en mes och för ful helt enkelt.
Citera
2017-06-20, 09:42
Medlem
doedkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm
Baader-Meinhof-illusion. Nu ska vi inte överdriva här med, de flesta kvinnor har inte det i sin profil. En tjej med längdkrav får man fram på ungefär 300 svep (har testat det). Och kanske föga förvånande så är det i regel just kvinnor en bit över medellängd som skriver det.

Kan du som man under 185 inte få tjejer beror det snarare på att du är en mes och för ful helt enkelt.

Imponerade arbete där!

Jag tror som du, skriver tjejen ut ett "längdkrav", så beror det säkert på att hon själv är över medel.(Eller så är hon bara en idiot, den möjligheten finns naturligtvis också..)

Vi tjejer kanske ska börja skriva ut vår längd också, för att minska förvirringen. För ja, det är _många_ killar som faktiskt skriver hur långa de är. Förvånansvärt många, innan jag förstod anledningen

Själv är jag 173, och självklart är det då inte helt optimant med en kille på 165 liksom.. Men det finns ju korta tjejer också!
Senast redigerad av doedko 2017-06-20 kl. 09:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in