Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-19, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbalestier
Tinder strular i alla fall. Appen har alltid varit buggig men nu är det åt helvete. När är PC-lanseringen? Menar du att det är fler plattformer de tänker introducera på? Hur har din matchnings-/svarsfrekvens förändrats?

Ja, som tur är, ingen torka här heller. Lite gamla och nygamla damer har man på lager (mer eller mindre 5-7 på stand by) men jag vill ha något nytt och mycket bra. Som du skrev i tråden, jag har också blivit kräsen efter att ha knullat av mig. Vill ha ett helhetspaket som kan leda till lite mer än bara bjuda-hem-äta-knulla-höra-av-sig-nån-vecka-efter-eller-två-ragg. Boost har alltså funkat bra? Hur är utdelningen, om man tar hänsyn till dina krav? Värt att köpa extra tycker du?

Sen tycker jag, mina herrar, att ni kan dela med er av vilka typer av bilder som har funkat för er. Det finns en drös klipp på YouTube men det kan skilja sig något stort mellan "vetenskap" och praktiska individuella fall.

Cheers lads!

Boost funkar väl alltid hyffsat iaf, men swipar som sagt väldigt kräset nu. Men det generar ju matches iaf. Hade ett par stycken damer som skrev igår till en efter vi matchat.
Boostar man sig inte syns man väl knappt alls längre heller för den delen, tinder är ju uppbyggt så numera tyvärr.

Angående bilder har jag experimenterat en heldel. Jag har 3 bilder som är tagna av någon annan samt en selfie. Inga spännisbilder men däremot en bild i bar överkropp som visar på att jag är vältränad. Sen någon bild där man står utomhus samt någon selfie.
På min visningsbild är jag glad och ler och det är som sagt någon annan som tagit bilden.

Egoselfies funkar nog sämst tror jag. Samt bilder där det är uppenbart att man ska hävda sig. Tex posera framför spegel i bar överkropp. När man spänner sig. När man ska posera framför en fet bil. Visar ju mest på osäkerhet tror jag. Sen vill jag inte direkt dra till mig dom typerna av tjejer heller för den delen som likar sådant där.
Citera
2017-04-19, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfwurst
När jag var oskuld hade jag sagt "ganska stor" men efter att ha varit med 7 stycken så har jag fått uppfattningen att jag är väldigt stor(glöm inte omkretsen), då hittills varje tjej har sagt att jag varit överlägsen störst, jag tror säkert någon ljuger men varför skulle alla säga det?
Nåja skitsamma

Har inget direkt alternativ i nuläget
Men för det ska jag inte vara alltför desperat, jag tvekar som fan som sagt, och jag tror inte jag kommer våga träffa henne.
Hon är verkligen 0% flickvänsmaterial, och....faaaan.... Ligg som är HELT bara för att man är kåt, är fan inte ens bra, ovärt, så...Njä, näfan, skiter nog i de

Tror i övrigt du gör rätt som skiter i de. De hade jag med gjort. Bättre dra en runk istället och ta hem en vettig dam.
Citera
2017-04-19, 23:01
Medlem
Bra att någon håller med mig/förstår vad jag tänker

För övrigt som en tröst för mig själv att hoppa denna tjej är att hon har en SJUK bullfitta, man reagera lite "ew" när man såg den

Hittills har jag inte varit med om något skräckexempel, vilket jag är glad för.
Vet fan inte hur jag ska avleda att gå ner på henne om hon ser förjävlig ut därnere
Citera
2017-04-20, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gg
Testade Tinder Plus och att svepa i Tokyo för skojs skull. Satan i gatan vad många matchningar man fick med snygga tjejer jämfört med här hemma. Även testat detta i andra välutvecklade länder utomlands. Visst kan det vara den "exotiska effekten" som ger en matches men det verkar helt sinnessjukt vad väck svenska tjejer är vad gäller att överskatta sig själva, sin person och sitt utseende. Helt galna krav. Är du inte en psykopat med model-utseende är du mer eller mindre körd här hemma verkar det som.

Huvudet på spiken svenska tjejer har mycket låg självinsikt och överskattar sig själva otroligt mycket.
Hela dejtingvärlden är helt skev i Sverige och alla kvinnor tror att dom ska landa någon långt över deras nivå.
Känns som att det här landet är på väg utför på sanslöst många nivåer, frågan är väl om svenska tjejer ens är värda ens uppmärksamhet, tid och pengar.
När man reser utomlands så får man ett helt annat bemötande, visserligen så är alla mer sociala men det är en markant skillnad.
Det är lite bittert när man börjar tappa tron på ens hemland.
Citera
2017-04-20, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Huvudet på spiken svenska tjejer har mycket låg självinsikt och överskattar sig själva otroligt mycket.
Hela dejtingvärlden är helt skev i Sverige och alla kvinnor tror att dom ska landa någon långt över deras nivå.
Känns som att det här landet är på väg utför på sanslöst många nivåer, frågan är väl om svenska tjejer ens är värda ens uppmärksamhet, tid och pengar.
När man reser utomlands så får man ett helt annat bemötande, visserligen så är alla mer sociala men det är en markant skillnad.
Det är lite bittert när man börjar tappa tron på ens hemland.

Gäller även här i Stockholm. Matchar ofta med snygga utländska tjejer, inflyttade eller turister, nästan aldrig med snygga svenska. Och om man matchar med en snygg svenska så är det en instagramhora och/eller så svarar hon inte.
Citera
2017-04-20, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domina-trix
Gäller även här i Stockholm. Matchar ofta med snygga utländska tjejer, inflyttade eller turister, nästan aldrig med snygga svenska. Och om man matchar med en snygg svenska så är det en instagramhora och/eller så svarar hon inte.

Ja jag tror att det är svensk feminism som har skapat denna skeva miljö. Unga tjejer har växt upp i en ren skadlig miljö av feminism och PK-propaganda som har förstört stora delar av en generation.
Resultatet är narcissister utan kunskap och personlighet som likt marionetter gör precis som alla andra.
Det är som en ögonblicksbild över Sveriges tillstånd idag, det är tragiskt på så många plan.
En slående frontfigur för Sveriges förlorade generation är Zara Larsson, vacker men utan något som helst innehåll.
Citera
2017-04-20, 08:58
Medlem
Alltså är appen helt CP för er andra också?

Samma personer som kommer upp varje gång man öppnar upp den, spelar ingen roll om man kryssar bort dom eller likear.
Citera
2017-04-20, 12:12
Medlem
Alltså..man börjar bli frustrerad. Visst, merparten svarar aldrig..men de man lyckas komma i kontakt med så flyter det på:

1. Antigen halvvägs
2. Tills frågan om att ses

Sen dör kontakten helt och hållet. Man vet redan från början om man vill eller inte så varför ens ödsla energi på att föra dessa konversationer.

Upplever ni samma? Är en kille som söker tjej.
Citera
2017-04-20, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4x
Alltså..man börjar bli frustrerad. Visst, merparten svarar aldrig..men de man lyckas komma i kontakt med så flyter det på:

1. Antigen halvvägs
2. Tills frågan om att ses

Sen dör kontakten helt och hållet. Man vet redan från början om man vill eller inte så varför ens ödsla energi på att föra dessa konversationer.

Upplever ni samma? Är en kille som söker tjej.

Det är ganska vanligt att människor tycker det är trevligt att snacka lite men sedan så plötsligt så ställs dom inför ett val och så komemr dom på att dom aldrig ville träffa killen/tjejen.
Det tråkigaste är när man stämt träff och 1-2 dygn senare så har dom tagit bort matchningen när man själv är taggad på att ses, den är inte särskilt trevlig.
Citera
2017-04-20, 14:43
Medlem
Efter 18 månader av tinder kan jag skriva ihop en liten summering av för/nackdelar kring bilder och biografi (Detta är mina åsikter vad jag själv anser och som även byggs på vad jag hört av andra)

1. Bilder

Dåligt
Profilbilden är självklart den viktigaste. Här måste ni välja noga. Tjejerna swipar vänster på under en sekund så det måste vara en bild som får dom att stanna upp. En toaselfie eller ett rum med nerdragna persienner är alltså inte att föredra. Varken som andra bilder heller för den delen.
Bilder som genererar skryt (tex där du ska posera framför en bil) anses nog av de flesta svenska tjejerna som extremt jävla oattraktivt och osäkert, slopa liknande om du har så undviker du dessutom jävla golddiggers. Bilder som är tagna där det är uppenbart att ni ska visa att ni är biffiga, tex spännisbilder = också bara att slopa.
Dåligt tagna selfies där er dubbelhaka syns eller andra konstiga vinklar eller med typ solglasögon på och liknande (wtf?) slopa dom också.

Bra
Skaffa ett bra profilfoto i någon offentlig miljö som visar att du är utanför din lägenhet. En fördel om du dessutom ler och ser avslappnad ut. Bild 2 En bild som visar att du gillar att se/upptäcka nya saker som till exempel någon bild där du står i en fin stad/miljö, kanske utomlands om du har och där man ser hela dig i profil eller framifrån.
Bild 3 kan vara där du gör någon aktivitet, tex spelar fotboll, är vid någon strand/pool (här funkar även shortsbilder) där du kan visa upp din tränade kropp på ett avslappnat och naturligt sätt, men som indikerar på att du nu till exempel tränar gym (om du nu gör det). Men bild 3 bör vara någon form av aktivitet/intresse eller andra liknande saker som du kanske vill visa upp men på ett mer subtilt och oskrytigt sätt.
Bild 4 avslutas med en/ bra tagen selfie där du inte ser ut som en jävla mupp eller konstgjord ut.

2. Biografi

Dåligt
Alla ni som skriver ut eran längd. (190cm) och likande. Jävla pajasar säger jag. Jag har aldrig någonsin skrivit min längd och jag är där runt och jag har träffat massor ändå. Visa på att du är lång med en bild isåfall, som sagt mer på ett oskrytigt sätt men där det ändå framstår att du är lång. Ingen tjej gillar killar som skryter. Fatta. Är det den enda attributen du har att erbjuda liksom? Men grattis, många killar är långa i Sverige. Du sticker fan inte ut ett skit.

Med överdrivet seriösa/tråkiga biografier framställer du dig endast som en desperat jävel, undvik detta. Har även sett att många börjar med "Jag hatar följande/följande och följande". Varför? Det enda du framstår som är en besserwisser. Inga tjejer gillar besserwissrar.

Bra

Skriv något lättsamt och roligt, som visar på att du inte tar det hela på allt för stort allvar. Du kan driva lite med dig själv men inte alltför mycket. Försök ha en lättsam och rolig biografi som indikerar på att du är lite kreativ och en rolig snubbe att hänga med och undvik all form av skryt. Typ ditt "höjdarjobb" eller att du pluggar på "Chalmers" eller liknande.

Fattar ni inte att om ni matchar med en tjej och som ni börjar prata med. Om dessa saker kommer fram över tid / eller när ni ses. Att du tex är lång, har ett bra jobb eller whatever. Kommer framställa dig som en trygg och säker kille som inte behöver hävda dig på nätet för att få damer? Och hon kommer bli positivt överraskad över din längd/jobb eller liknande. Plus att du vet att hon träffar dig för dig och inte för hon tror du är rik eller liknande.

Slutligen. Ge fan i att skicka superlikes.
Senast redigerad av LongTerm90 2017-04-20 kl. 15:00.
Citera
2017-04-20, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Efter 18 månader av tinder kan jag skriva ihop en liten summering av för/nackdelar kring bilder och biografi (Detta är mina åsikter vad jag själv anser och som även byggs på vad jag hört av andra)

1. Bilder

Dåligt
Profilbilden är självklart den viktigaste. Här måste ni välja noga. Tjejerna swipar vänster på under en sekund så det måste vara en bild som får dom att stanna upp. En toaselfie eller ett rum med nerdragna persienner är alltså inte att föredra. Varken som andra bilder heller för den delen.
Bilder som genererar skryt (tex där du ska posera framför en bil) anses nog av de flesta svenska tjejerna som extremt jävla oattraktivt och osäkert, slopa liknande om du har så undviker du dessutom jävla golddiggers. Bilder som är tagna där det är uppenbart att ni ska visa att ni är biffiga, tex spännisbilder = också bara att slopa.
Dåligt tagna selfies där er dubbelhaka syns eller andra konstiga vinklar eller med typ solglasögon på och liknande (wtf?) slopa dom också.

Bra
Skaffa ett bra profilfoto i någon offentlig miljö som visar att du är utanför din lägenhet. En fördel om du dessutom ler och ser avslappnad ut. Bild 2 En bild som visar att du gillar att se/upptäcka nya saker som till exempel någon bild där du står i en fin stad/miljö, kanske utomlands om du har och där man ser hela dig i profil eller framifrån.
Bild 3 kan vara där du gör någon aktivitet, tex spelar fotboll, är vid någon strand/pool (här funkar även shortsbilder) där du kan visa upp din tränade kropp på ett avslappnat och naturligt sätt, men som indikerar på att du nu till exempel tränar gym (om du nu gör det). Men bild 3 bör vara någon form av aktivitet/intresse eller andra liknande saker som du kanske vill visa upp men på ett mer subtilt och oskrytigt sätt.
Bild 4 avslutas med en/ bra tagen selfie där du inte ser ut som en jävla mupp eller konstgjord ut.

2. Biografi

Dåligt
Alla ni som skriver ut eran längd. (190cm) och likande. Jävla pajasar säger jag. Jag har aldrig någonsin skrivit min längd och jag är där runt och jag har träffat massor ändå. Visa på att du är lång med en bild isåfall, som sagt mer på ett oskrytigt sätt men där det ändå framstår att du är lång. Ingen tjej gillar killar som skryter. Fatta. Är det den enda attributen du har att erbjuda liksom? Men grattis, många killar är långa i Sverige. Du sticker fan inte ut ett skit.

Med överdrivet seriösa/tråkiga biografier framställer du dig endast som en desperat jävel, undvik detta. Har även sett att många börjar med "Jag hatar följande/följande och följande". Varför? Det enda du framstår som är en besserwisser. Inga tjejer gillar besserwissrar.

Bra

Skriv något lättsamt och roligt, som visar på att du inte tar det hela på allt för stort allvar. Du kan driva lite med dig själv men inte alltför mycket. Försök ha en lättsam och rolig biografi som indikerar på att du är lite kreativ och en rolig snubbe att hänga med och undvik all form av skryt. Typ ditt "höjdarjobb" eller att du pluggar på "Chalmers" eller liknande.

Fattar ni inte att om ni matchar med en tjej och som ni börjar prata med. Om dessa saker kommer fram över tid / eller när ni ses. Att du tex är lång, har ett bra jobb eller whatever. Kommer framställa dig som en trygg och säker kille som inte behöver hävda dig på nätet för att få damer? Och hon kommer bli positivt överraskad över din längd/jobb eller liknande. Plus att du vet att hon träffar dig för dig och inte för hon tror du är rik eller liknande.

Slutligen. Ge fan i att skicka superlikes.

Förstår din poäng och håller med till en viss del att man ska undvika att framhäva sig. Dock anser jag att om man har "gods" så måste man visa det med tanke på att det är hög konkurrens. Då de flesta tjejer söker någon som är över 185 cm kan det vara en bra idé att skriva ut det i din bio. Om du är (mycket) vältränad kan det vara bra att visa det också. Har du ett bra jobb ska du också skriva ut det.
Citera
2017-04-21, 01:02
Medlem
andreasmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Inga tjejer gillar besserwissrar

Asså nu får det väl ändå vara nog med oskulder utan verklighetsförankring i tråden som ska ge ut sina E-uppsatser på hur andra killar kan bli framgångsrika med kvinnor...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in