Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Det har ju varit diskussion kring val av bilder som kan vara ganska viktigt, tror användarna kom fram till att:
3-5 bilder optimalt, varav:
1 ansiktsbild framifrån
1 (påklädd) helkroppsbild framifrån
1-3st "aktivitetsbilder" där man gör nåt "spännande" typ åker skidor/sitter uppe på ett berg/bild när man befinner sig utomlands nånstans etc etc
Några problem och frågor jag har:
Måste man le på bilder? Tar man bilderna själv så är det ju skapligt tillgjort att le...jag måste vara full eller ha någon ta en bild "in the moment" utan att jag vet om det så att jag skrattar naturligt.
Jag har nyare bilder...ansiktsbilder av typen "pass-foto" och selfies (men dessa ska inte vara nån hit heller?)
Helkroppsbild blir ju svårt om man tar den själv, såvida man inte sätter timer osv - men åter igen, detta känns fejk
Ska man verkligen fejka leende, fejka att nån annan tar bilden fastän man gör det själv?
Jag har inte gjort nåt direkt spännande senaste åren (åtminstone inte fångat det på bild), så mina aktivitetsbilder är rätt gamla, gamla bilder bör man ju inte ha med, trots att utseende inte förändrats?
Ska man skita i att det de facto är fejk, för det är inte säkert att betraktaren märker att det är fejk?
Jag ogillar bilder på mig som dyker upp på internet, blir arg om nån lägger upp bild på mig utan att fråga (te.x på facebook, så jag måste godkänna för att jag ska taggas osv), jag byter ogärna profilbild för jag vill inte uppmärksammas med likes/kommentarer, förstår ni mitt resonemang? Jag kallar det att ha integritet, men somliga tycker säkert det är tråkigt? Finns det nån fler som känner så här och hur gör ni då på tinder/inet-dating?
Personligen tycker jag att "aktivitetsbilder" är totalt ointressant, men det är ju jag. Åka offpist någonstans i Alperna är inte så jäkla unikt längre, liksom. Allas aktivitetsbilder ser likadana ut, om man inte hittar på något riktigt udda, eller gör något med humor. Posera inte med vapen (har seriöst sett två såna

)
Ansiktsbilderna är nog lättast med selfies, men helkroppsbilderna kanske man kan få lite hjälp med. Eller ta ifrån något socialt tillfälle, vad vet jag. Om man vill le eller ej är väl valfritt. Tycker man att ens leende är en av de bättre bitarna hos en själv, så le vettja. Känns det onaturligt, så låt bli. Har du fina ögon, så ha för guds skull inte en svartvit bild, osv.
Överlag tycker jag att fler borde konsultera någon nära vän, eller vänner, gällande bilderna som läggs upp, för det är mycket dåliga sådana.. konstiga vinklar, dåligt ljus, suddigt och till och med underliga saker i bakgrunden (!) Alkohol, festande, och nikotin är dessvärre inga hits heller, men många har sånt. Naket går fetbort. Jag ser att du är vältränad även med en tröja på. Jag förstår att det är sommar, men solglasögon är värdelöst. Jag vill se dina ögon.
Onlinedating är ju inget konstigt nu för tiden, så det är inget att skämmas över. Be om lite hjälp är ett relativt enkelt sätt att optimera sina chanser. Kanske kan man be någon annan flashbackare om feedback (eller det kanske ni redan gör?). Bilder som bara säger "Här är jag, varken mer eller mindre", tror jag absolut är bäst. Integriteten och oviljan att ha bilder på nätet får man nog lägga helt åt sidan, dessvärre. Det är en av nackdelarna med internetdejtande.
.. jag själv skiter givetvis i alla oskrivna regler och har enbart två ansiktsselfies och gör uppror mot anthem-funktionen i min "presentation"

Men sen har jag noll och inga förväntningar heller och är kvinna (för den som inte redan förstått det), så jag kan göra lite hur som helst.
Lite tankar såhär en tidig söndag.