Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-17, 22:10
Medlem
dualwields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doedko
Nästan alla killar skriver ut sin längd, har jag märkt, och om de har insett hur kinkiga kvinnorna är på den punkten så förklarar det en del. Vissa skriver _enbart_ sin längd och inget annat Lite underligt kan jag tycka..

Men ja, jag ska säga dig att det finns killar som är bra på att försvinna också, men de är kanske färre, vad vet jag. Överlag är väl dejtingsiter och -appar till fördel för oss kvinnor, då männen ofta är fler (sägs det, vet inte om det stämmer). Tjejer har väl generellt sett råd att bete sig rätt illa, för det finns _alltid_ fler killar..

Ok ja då är det märkligt också att killar alltid skriver sin längd tycker jag. Ett fåtal tjejer har frågat efter min längd men man märker att de bryr sig mycket om det.

Aa tror just att tjejer "har råd att vara bitchiga" är en stor orsak till tjejers beteende. Det är oftast just på dejtingappar eller på krogen där deras valmöjligheter är näst intill oändliga som många tjejer är arroganta. Finns många trevliga tjejer också och de har jag all respekt för men de är nog i minoritet i alla fall på Tinder skulle jag säga.
Citera
2017-06-17, 22:39
Medlem
NirvanAs avatar
Det har ju varit diskussion kring val av bilder som kan vara ganska viktigt, tror användarna kom fram till att:

3-5 bilder optimalt, varav:
1 ansiktsbild framifrån
1 (påklädd) helkroppsbild framifrån
1-3st "aktivitetsbilder" där man gör nåt "spännande" typ åker skidor/sitter uppe på ett berg/bild när man befinner sig utomlands nånstans etc etc

Några problem och frågor jag har:

Måste man le på bilder? Tar man bilderna själv så är det ju skapligt tillgjort att le...jag måste vara full eller ha någon ta en bild "in the moment" utan att jag vet om det så att jag skrattar naturligt.

Jag har nyare bilder...ansiktsbilder av typen "pass-foto" och selfies (men dessa ska inte vara nån hit heller?)

Helkroppsbild blir ju svårt om man tar den själv, såvida man inte sätter timer osv - men åter igen, detta känns fejk

Ska man verkligen fejka leende, fejka att nån annan tar bilden fastän man gör det själv?

Jag har inte gjort nåt direkt spännande senaste åren (åtminstone inte fångat det på bild), så mina aktivitetsbilder är rätt gamla, gamla bilder bör man ju inte ha med, trots att utseende inte förändrats?

Ska man skita i att det de facto är fejk, för det är inte säkert att betraktaren märker att det är fejk?

Jag ogillar bilder på mig som dyker upp på internet, blir arg om nån lägger upp bild på mig utan att fråga (te.x på facebook, så jag måste godkänna för att jag ska taggas osv), jag byter ogärna profilbild för jag vill inte uppmärksammas med likes/kommentarer, förstår ni mitt resonemang? Jag kallar det att ha integritet, men somliga tycker säkert det är tråkigt? Finns det nån fler som känner så här och hur gör ni då på tinder/inet-dating?
Citera
2017-06-17, 23:16
Bannlyst
Citat:
Nästan alla killar skriver ut sin längd, har jag märkt, och om de har insett hur kinkiga kvinnorna är på den punkten så förklarar det en del. Vissa skriver _enbart_ sin längd och inget annat Lite underligt kan jag tycka...

Svårt att göra sig själv rättvisa i en begränsad tinderprofil. Mina grandiosa föreställningar kan inte inkapslas några ynka rader.

Mina mått är dock rå matematik.
Citera
2017-06-18, 10:08
Medlem
doedkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det har ju varit diskussion kring val av bilder som kan vara ganska viktigt, tror användarna kom fram till att:

3-5 bilder optimalt, varav:
1 ansiktsbild framifrån
1 (påklädd) helkroppsbild framifrån
1-3st "aktivitetsbilder" där man gör nåt "spännande" typ åker skidor/sitter uppe på ett berg/bild när man befinner sig utomlands nånstans etc etc

Några problem och frågor jag har:

Måste man le på bilder? Tar man bilderna själv så är det ju skapligt tillgjort att le...jag måste vara full eller ha någon ta en bild "in the moment" utan att jag vet om det så att jag skrattar naturligt.

Jag har nyare bilder...ansiktsbilder av typen "pass-foto" och selfies (men dessa ska inte vara nån hit heller?)

Helkroppsbild blir ju svårt om man tar den själv, såvida man inte sätter timer osv - men åter igen, detta känns fejk

Ska man verkligen fejka leende, fejka att nån annan tar bilden fastän man gör det själv?

Jag har inte gjort nåt direkt spännande senaste åren (åtminstone inte fångat det på bild), så mina aktivitetsbilder är rätt gamla, gamla bilder bör man ju inte ha med, trots att utseende inte förändrats?

Ska man skita i att det de facto är fejk, för det är inte säkert att betraktaren märker att det är fejk?

Jag ogillar bilder på mig som dyker upp på internet, blir arg om nån lägger upp bild på mig utan att fråga (te.x på facebook, så jag måste godkänna för att jag ska taggas osv), jag byter ogärna profilbild för jag vill inte uppmärksammas med likes/kommentarer, förstår ni mitt resonemang? Jag kallar det att ha integritet, men somliga tycker säkert det är tråkigt? Finns det nån fler som känner så här och hur gör ni då på tinder/inet-dating?

Personligen tycker jag att "aktivitetsbilder" är totalt ointressant, men det är ju jag. Åka offpist någonstans i Alperna är inte så jäkla unikt längre, liksom. Allas aktivitetsbilder ser likadana ut, om man inte hittar på något riktigt udda, eller gör något med humor. Posera inte med vapen (har seriöst sett två såna )

Ansiktsbilderna är nog lättast med selfies, men helkroppsbilderna kanske man kan få lite hjälp med. Eller ta ifrån något socialt tillfälle, vad vet jag. Om man vill le eller ej är väl valfritt. Tycker man att ens leende är en av de bättre bitarna hos en själv, så le vettja. Känns det onaturligt, så låt bli. Har du fina ögon, så ha för guds skull inte en svartvit bild, osv.

Överlag tycker jag att fler borde konsultera någon nära vän, eller vänner, gällande bilderna som läggs upp, för det är mycket dåliga sådana.. konstiga vinklar, dåligt ljus, suddigt och till och med underliga saker i bakgrunden (!) Alkohol, festande, och nikotin är dessvärre inga hits heller, men många har sånt. Naket går fetbort. Jag ser att du är vältränad även med en tröja på. Jag förstår att det är sommar, men solglasögon är värdelöst. Jag vill se dina ögon.

Onlinedating är ju inget konstigt nu för tiden, så det är inget att skämmas över. Be om lite hjälp är ett relativt enkelt sätt att optimera sina chanser. Kanske kan man be någon annan flashbackare om feedback (eller det kanske ni redan gör?). Bilder som bara säger "Här är jag, varken mer eller mindre", tror jag absolut är bäst. Integriteten och oviljan att ha bilder på nätet får man nog lägga helt åt sidan, dessvärre. Det är en av nackdelarna med internetdejtande.

.. jag själv skiter givetvis i alla oskrivna regler och har enbart två ansiktsselfies och gör uppror mot anthem-funktionen i min "presentation" Men sen har jag noll och inga förväntningar heller och är kvinna (för den som inte redan förstått det), så jag kan göra lite hur som helst.

Lite tankar såhär en tidig söndag.
Senast redigerad av doedko 2017-06-18 kl. 11:00.
Citera
2017-06-18, 11:26
Medlem
doedkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dualwield
Ok ja då är det märkligt också att killar alltid skriver sin längd tycker jag. Ett fåtal tjejer har frågat efter min längd men man märker att de bryr sig mycket om det.

Aa tror just att tjejer "har råd att vara bitchiga" är en stor orsak till tjejers beteende. Det är oftast just på dejtingappar eller på krogen där deras valmöjligheter är näst intill oändliga som många tjejer är arroganta. Finns många trevliga tjejer också och de har jag all respekt för men de är nog i minoritet i alla fall på Tinder skulle jag säga.

En sak som jag vill nämna, och som jag har sett i tråden här, är att folk stör sig på matchningar som försvinner på en gång. Måste dock säga att om det går (lite för) snabbt, så är det lätt att dra skiten åt fel håll och komma åt fel knappar.. har jag märkt. Då måste man vara snabb som sjutton för att unmatcha, så man inte just "försvinner" för någon man egnetligen inte är intresserad av. Så just _det_ behöver det inte ligga några onda tankar bakom.
Citera
2017-06-18, 11:30
Medlem
'Tinderprofil'? Trodde det var facebooks de använde...
Citera
2017-06-18, 16:12
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Personligen tycker jag att "aktivitetsbilder" är totalt ointressant, men det är ju jag. Åka offpist någonstans i Alperna är inte så jäkla unikt längre, liksom. Allas aktivitetsbilder ser likadana ut, om man inte hittar på något riktigt udda, eller gör något med humor. Posera inte med vapen (har seriöst sett två såna )

Ansiktsbilderna är nog lättast med selfies, men helkroppsbilderna kanske man kan få lite hjälp med. Eller ta ifrån något socialt tillfälle, vad vet jag. Om man vill le eller ej är väl valfritt. Tycker man att ens leende är en av de bättre bitarna hos en själv, så le vettja. Känns det onaturligt, så låt bli. Har du fina ögon, så ha för guds skull inte en svartvit bild, osv.

Överlag tycker jag att fler borde konsultera någon nära vän, eller vänner, gällande bilderna som läggs upp, för det är mycket dåliga sådana.. konstiga vinklar, dåligt ljus, suddigt och till och med underliga saker i bakgrunden (!) Alkohol, festande, och nikotin är dessvärre inga hits heller, men många har sånt. Naket går fetbort. Jag ser att du är vältränad även med en tröja på. Jag förstår att det är sommar, men solglasögon är värdelöst. Jag vill se dina ögon.

Onlinedating är ju inget konstigt nu för tiden, så det är inget att skämmas över. Be om lite hjälp är ett relativt enkelt sätt att optimera sina chanser. Kanske kan man be någon annan flashbackare om feedback (eller det kanske ni redan gör?). Bilder som bara säger "Här är jag, varken mer eller mindre", tror jag absolut är bäst. Integriteten och oviljan att ha bilder på nätet får man nog lägga helt åt sidan, dessvärre. Det är en av nackdelarna med internetdejtande.

.. jag själv skiter givetvis i alla oskrivna regler och har enbart två ansiktsselfies och gör uppror mot anthem-funktionen i min "presentation" Men sen har jag noll och inga förväntningar heller och är kvinna (för den som inte redan förstått det), så jag kan göra lite hur som helst.

Lite tankar såhär en tidig söndag.
Fast mina erfarenheter från 10+ år sen är att sådana bilder helt enkelt inte är spännande nog.. man måste vara spännande, sticka ut från mängden, göra täcka könet nyfiken.... har det förändrats på dessa 10år och med tinder? skulle inte tro det om man läser åsikter här i tråden men som sagt, har inte testat tinder än personligen, men känns som jag borde - bara för att ha testat.

Så du har ingen helkroppsbild då? Hur ska folk få en uppfattning om hur din kropp ser ut då? eller vill du lura folk på dejt och sen får dom en "överraskning" ?
Citera
2017-06-18, 16:48
Medlem
doedkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Fast mina erfarenheter från 10+ år sen är att sådana bilder helt enkelt inte är spännande nog.. man måste vara spännande, sticka ut från mängden, göra täcka könet nyfiken.... har det förändrats på dessa 10år och med tinder? skulle inte tro det om man läser åsikter här i tråden men som sagt, har inte testat tinder än personligen, men känns som jag borde - bara för att ha testat.

Så du har ingen helkroppsbild då? Hur ska folk få en uppfattning om hur din kropp ser ut då? eller vill du lura folk på dejt och sen får dom en "överraskning" ?

Nej, jag vet inte om det har förändrats eller ej, jag säger enbart vad _jag_ tycker och tänker. Talar inte för någon/några andra. Min poäng är att "spännande" bilder helt enkelt inte är så spännande längre, eftersom alla har dem. Ungefär som att vita och avskalade lägenheter inte längre är på modet bland lägenhetsannoserna, eftersom _alla_ lägenheter har varit vita och avskalade de senaste åren. Då får man hitta andra sätt att sticka ut, och det kanske man kan göra genom att inte försöka sticka ut på samma sätt som andra. Men vad vet jag? Spekulerar bara.

Ärligt talat har jag gjort som du är inne på; testat bara för att ha testat, så jag förväntar mig inga dejter alls. Just nu har jag inte mycket att erbjuda en ny partner - har precis blivit singel för första gången på länge, så jag tänkte "hm, jag är nyfiken, skadar väl inte att kolla nu när jag faktiskt kan". Har inte kört en like på någon hittills, men _om_ jag skulle matcha med någon, så har jag inga problem med att visa hur jag ser ut i helhet, så att säga, innan det är aktuellt med några träffar. Ser ut som en helt normal kvinna utan övervikt, så jag har inget att dölja på det viset. Är inte ute efter att lura någon

Men testa du också, vettja, så vet du iaf vad alla snackar om! Man behöver ju inte ge sig in i gamet, bara kolla. Ingen kommer skicka meddelanden och grejer om man inte tillåter det med en like, liksom. Det ser jag som den stora fördelen med Tinder, man kan bestämma själv hur pass mycket man vill "vara med". Jag kan sitta och fönstershoppa ifred hela tiden, om jag vill, och bara fördriva tiden. Ingen såras av det.
Senast redigerad av doedko 2017-06-18 kl. 17:18.
Citera
2017-06-18, 17:41
Medlem
Citat:
Förlåt att jag lägger mig i här, men "ett tiotal extra" [kilo] brukar väl ändå synas i ansiktet?
Nemas, man ska ju diskutera här! Det är ju inte alltid som det syns på bild eftersom vissa gillar att använda tre år gamla bilder alt i någon speciell vinkel så att ansiktet ser mindre runt ut. Annars finns det ju filter eller liknande som drar ihop ansiktet när man redigerar bilderna på luren nu för tiden.
Kram!
Citera
2017-06-18, 18:14
Medlem
doedkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalapusher
Nemas, man ska ju diskutera här! Det är ju inte alltid som det syns på bild eftersom vissa gillar att använda tre år gamla bilder alt i någon speciell vinkel så att ansiktet ser mindre runt ut. Annars finns det ju filter eller liknande som drar ihop ansiktet när man redigerar bilderna på luren nu för tiden.
Kram!

Nej, att köra på sånt är ju inte schysst någonstans. Vad tänker man sig? Ens verkliga utseende kommer alltid fram i slutet ändå..
Citera
2017-06-18, 18:49
Medlem
Citat:
Nej, att köra på sånt är ju inte schysst någonstans. Vad tänker man sig? Ens verkliga utseende kommer alltid fram i slutet ändå..
Kvinnors (inte alla, men många) hjärna är ett mysterier i sig.
Min sambo brukar ta lite bilder och lägga ut på instagram och när man ser bilderna på en själv ser man ut som en apatisk skyltdocka pga alla retuscheringar/filter etc på mobilen, gillar ej den looken!
Citera
2017-06-18, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlgrensbilar
Hej! Jag hittade den här tråden igår kväll/natt av en slump efter en googlesökning. Jag läste en del sidor bakåt och blev lite nyfiken. Jag är själv tjej men ser att det mest verkar vara killar här, vilket gjorde läsningen lite mer intressant.

Först och främst så är jag nyfiken på hur ofta ni killar får matchningar (självfallet väldigt individuellt, men vad som anses "mycket", och vad anses "lite")? Sen verkar många tro att tjejer inte svarar för att vi har fullt med killar som skriver först och att vi bara plockar ut de mest intressanta. Jag återställde appen för sex dagar sedan för det dök inte upp något intressant längre, och jag har sedan dess 105 matchningar (jag vet inte om det är mycket eller lite jämfört med varken killar eller andra tjejer) men av dessa har kanske 5-6 skrivit först. Jag har skrivit till många, kanske 25 i alla fall, och tror kanske 7 av dem svarat. Jag är ganska kräsen med vilka jag swipear höger på så det kanske är så att jag hamnar långt ner på priolistan hos de hyfsat snygga killar jag matchar med. Eller så är de också bara ute efter ego-boost, vad vet jag, men det är rätt drygt att så otroligt få är intresserade av en konversation. Och det är uppenbarligen inte bara tjejer som inte svarar. Många killar som man väl pratar med är också väldigt tråkiga och frågar knappt något utan svarar bara på frågor. Så ville bara säga att det går both ways Vad är bästa konversationsöppnaren tycker ni?

Citat:
Ursprungligen postat av Amphyama
Håller med dig, är också tjej. Majoriteten av killarna jag har pratat med har varit ofantligt tråkiga, har haft tur med 2-3 st som har skrivit. De killar jag har startat konversationen har unmatchat mig eller inte svarat utan jag har bara haft tur med de som har tagit initiativ så att vi tjejer kan sitta och sålla och välja är en lögn så vidare man inte är modellsnygg och det är ju liksom 99 % av tjejer inte. Killar sållar precis lika mycket. Liksom, tips till båda könen, om personen har skrivit en biografi, starta inte konversationen med ett "Hej". Fått flera "hej" och det är det absolut mest fantasilösa och tråkiga man kan skriva. Bästa konversationsöppnaren är någon som har tagit sig tiden att läsa ens biografi eller titta noga på bilderna och skriver någonting om det. Det visar på 1.) att man faktiskt har lagt ner lite engagemang och 2.) att konversationen startar med något vettigt att svara på = du blir mer intressant.

Sedan så är främst killar på Tinder (har kikat lite på min kompis Tinder och tjejerna är inte alls lika illa med detta) skitdåliga på att lägga upp bra bilder. Liksom, en ordentlig bild där man ser hur personen ser ut saknar typ 40% utan man lägger upp bilder på sina magrutor, halvsuddiga bilder, när man har på sig skidutrustning/annan typ av utrustning eller bilder där man inte ens ser ansiktet. Alternativt typ på sin hund/katt/memes etc. Såg en kille som la ut en bild på sig själv där han spydde. Liksom tack?

Jag är exakt en sådan kille ni önskar det fanns mer av men trots det får jag sällen ens ett svar. Jag gör presis som du säger att du skulle vilja att killar gör.. jag tar bra bilder av mig, ser snygg ut, och skriver intressanta meddelanden som visar att jag läst deras profil och tittat deras bilder och visar att vi har någon gemensammt.. lägger till och med in lite humor till det hela.

Fattar inte alltså, alla kvinnor här på FB gnäller om att ni inte hittar en kille som är presis som jag är.. ni alla vill ha mig.. men varför svarar ni inte då till mig när jag skriver till er på dating sidor?

Andra har ju sagt hära att kvinnor säger motsatsen av vad de vill ha och det är det enda förnuftiga förklaringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in