Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-17, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är man 15-22 finner man ovan väldigt "spännande" som svensk tjej... du kanske är lite äldre/mognare?

Jag är 21 och har aldrig funnit det där spännande. :P
Citera
2017-06-17, 19:17
Citat:
Ursprungligen postat av JP1
Okej att Tinder alltid varit svårt för killar med genomsnittligt utseende, men nu, total öken!

Misstänker att man inte alls syns som kille utan Plus?

Jag har i Holland i våras och körde Plus, då j-klar hände det grejer. Nu har jag en resa planerad till Tyskland på försommaren. Tänkte köra Plus där nere då också, eventuellt lite innan också för att få tid att styra upp innan jag kommer ner.

Men i Sverige känns det inte värt att använda skiten längre, tyvärr.

Har testat att ändra plats nu genom Plus-tjänsten. Till en tysk stad dit jag ska resa nästa helg. 8 matchningar på 2 dagar redan! Det är ungefär lika många som jag haft i Sverige under 2017 totalt. Det verkar som att vi killar har det lättare utomlands. Nu gäller det iofs attt ta det från match till träff också, lyckas jag med några stycken så är jag nöjd
Citera
2017-06-17, 19:44
Medlem
Mitt tips till er killar som lirar tinder är att TA kjoltygets mobilnummer så fort som möjligt och ringa upp henne. Hon kommer inte säga nej om man har lite balls och låt kukhjärnan och storhjärnan arbeta tillsammans, teamwork makes the dream work! Det ska vara sexuellt men med finess. Och inte boka något två veckor i förväg utan kör samma dag, om hon inte kan så ring igen annan dag. Sen måste man kunna ta en diss, sånt är ju bara kul när man fått några.
Textande är bara tidsfördriv, face to face så fort dom möjligt det är guld.
Fred(ag)!
Citera
2017-06-17, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonesy.
Lyx problem. Är väl bara fråga?

Själv skulle jag vilja veta bmi på brudarna då tjejer är experter på att framstå som smala.

"Har ett "par" extra kilon" . Yeah right.
Ett par extra brukar vara kod för ett tiotal extra, om inte mer!

Kanske off topic men: Att bero på det, Kommer ihåg när jag var yngre och träffade nån jänta efter en kort konversation.
Möter upp Henne vi stationen, givetvis ser hon inte alls ut dom på bilden utan är säkert 15kg mer och det ser ut som att hon photoshopat in nån annans ansikte på bilderna. Och nått sv det första hon säger till mig är "du ser ju inte alls ut som på dina bilder". Bilderna var tagna nån dag innan och inte glamorösa för fem öre. Bet läpp och satte på henne i röven så fort vi kom fram. Men då hade man lägre standard på den tiden...
Citera
2017-06-17, 20:44
Medlem
doedkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalapusher
Ett par extra brukar vara kod för ett tiotal extra, om inte mer!

Förlåt att jag lägger mig i här, men "ett tiotal extra" [kilo] brukar väl ändå synas i ansiktet?
Citera
2017-06-17, 20:45
Medlem
dualwields avatar
Blir inte klok på vissa tjejer som själv säger att dom vill ses en dag, de föreslår en dag ett par dagar framåt och allt är bra. Sen slutar de svara när man skriver nästa dag och frågar hur hon mår. Jag har svårt att förstå vad som kan ha hänt, den enda slutsatsen är att hon hittat någon annan kille hon hellre ville träffa. Valmöjligheterna för tjejer på Tinder är ju oändliga och jag har inte agerat needy. Respektlöst är det i alla fall, ett nej kan jag ta men när de bara slutar svara så är det arrogant.

En annan sak jag vill nämna är att det vore sjukt mycket lättare om man bodde centralt i stockholm, nära klubbarna. Ibland får man kontakt med någon full och kåt Tinder-tjej på helgnatten men så fort dom frågar var dom ska åka (bor 20 min utanför T-centralen) så får man dissen pga att det är "too far" etc.

För ett år sen bodde jag i centrala Stockholm en period och det var fan snuskigt vad många kåta, fulla tjejer som åkte hem till en direkt efter krogen för att de var "sugna" och jag bodde nära till.
Senast redigerad av dualwield 2017-06-17 kl. 20:47.
Citera
2017-06-17, 21:09
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dualwield
Blir inte klok på vissa tjejer som själv säger att dom vill ses en dag, de föreslår en dag ett par dagar framåt och allt är bra. Sen slutar de svara när man skriver nästa dag och frågar hur hon mår. Jag har svårt att förstå vad som kan ha hänt, den enda slutsatsen är att hon hittat någon annan kille hon hellre ville träffa. Valmöjligheterna för tjejer på Tinder är ju oändliga och jag har inte agerat needy. Respektlöst är det i alla fall, ett nej kan jag ta men när de bara slutar svara så är det arrogant.

En annan sak jag vill nämna är att det vore sjukt mycket lättare om man bodde centralt i stockholm, nära klubbarna. Ibland får man kontakt med någon full och kåt Tinder-tjej på helgnatten men så fort dom frågar var dom ska åka (bor 20 min utanför T-centralen) så får man dissen pga att det är "too far" etc.

För ett år sen bodde jag i centrala Stockholm en period och det var fan snuskigt vad många kåta, fulla tjejer som åkte hem till en direkt efter krogen för att de var "sugna" och jag bodde nära till.
Tyvärr kan vissa uppfatta det där som needy, hur oskyldigt det än låter.
Citera
2017-06-17, 21:16
Medlem
doedkos avatar
Citat:

Citat:

+1 på den. Man ska nog låta det gå iaf någon dag eller två innan man går på det igen. Jag hade nog känt mig lite trängd, hur underligt det än låter. Testa att låta det gå lite tid mellan kontaktförsöken!
Citera
2017-06-17, 21:26
Medlem
dualwields avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av doedko
+1 på den. Man ska nog låta det gå iaf någon dag eller två innan man går på det igen. Jag hade nog känt mig lite trängd, hur underligt det än låter. Testa att låta det gå lite tid mellan kontaktförsöken!

Jo, jag kan förstå det i vanliga fall om man hör av sig dagen efter man snackat. Men såhär såg det ut den här gången. Vi snackade på onsdag, hon bad mig adda henne på whatsapp och hon skickar lite nudes och är riktigt på. Hon säger att hon vill ses på fredag (två dagar efter). Vi bestämmer ingen tid men vi snackar lite om var jag och hon bor, hon är fortfarande intresserad. Jag skriver på torsdag kväll eftersom jag tänker att vi borde bestämma tid och plats så att det är säkert att vi kan ses. Nu svarar hon inte alls. Jag väntar två timmar och skriver "Hej?". Inget svar. Jag ger upp.

Jag tror slutsatsen blir att hon antingen totalt tappat lusten att ses eller att hon är mer på G med någon annan, hon verkade trots allt vara rätt lättfotad. En annan slutsats är att en potentiell träff inte betyder ett skit förrän man bestämt tid och plats SAMT att träffen inte är mer än ett par dagar framåt (MAX) för då kommer hon förmodligen ställa in eller dissa totalt. Det här är ett beteende som jag sett hos många tjejer, dom är på en dag och sen ett par dagar efter är de helt iskalla. Även i situationer när vi inte snackat mer än att vi bestämt tid och plats för träff.
Citera
2017-06-17, 21:35
Medlem
doedkos avatar
Citat:
Jo, jag kan förstå det i vanliga fall om man hör av sig dagen efter man snackat. Men såhär såg det ut den här gången. Vi snackade på onsdag, hon bad mig adda henne på whatsapp och hon skickar lite nudes och är riktigt på. Hon säger att hon vill ses på fredag (två dagar efter). Vi bestämmer ingen tid men vi snackar lite om var jag och hon bor, hon är fortfarande intresserad. Jag skriver på torsdag kväll eftersom jag tänker att vi borde bestämma tid och plats så att det är säkert att vi kan ses. Nu svarar hon inte alls. Jag väntar två timmar och skriver "Hej?". Inget svar. Jag ger upp.

Jag tror slutsatsen blir att hon antingen totalt tappat lusten att ses eller att hon är mer på G med någon annan, hon verkade trots allt vara rätt lättfotad. En annan slutsats är att en potentiell träff inte betyder ett skit förrän man bestämt tid och plats SAMT att träffen inte är mer än ett par dagar framåt (MAX) för då kommer hon förmodligen ställa in eller dissa totalt. Det här är ett beteende som jag sett hos många tjejer, dom är på en dag och sen ett par dagar efter är de helt iskalla. Även i situationer när vi inte snackat mer än att vi bestämt tid och plats för träff.

Låter som att det var bekräftelsen hon var ute efter. Och att hon möjligtvis fann någon annan mer intressant. Många bollar i luften s a s. Tycker att ett "tack, men nej tack" är något man borde kunna klämma ur sig om det är så att man inte är intresserad på riktigt. Riktigt trist beteende att bara försvinna, oavsett kön.
Citera
2017-06-17, 21:44
Medlem
dualwields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doedko
Låter som att det var bekräftelsen hon var ute efter. Och att hon möjligtvis fann någon annan mer intressant. Många bollar i luften s a s. Tycker att ett "tack, men nej tack" är något man borde kunna klämma ur sig om det är så att man inte är intresserad på riktigt. Riktigt trist beteende att bara försvinna, oavsett kön.

Mm kan vara så! Ja, precis. Det enda man begär är att man får ett besked så att man kan rätta sig efter det och att man respekterar varandra. Tyvärr verkar tjejer behandla killar respektlöst i allt större grad. En annan grej jag börjar störa mig på är tjejernas kravlista "Don't bother swipe right if you´re under 185 cm" eller att dom kräver saker i stil med "Wine and dine me first". Har också sett många som enbart är ute efter sugardaddys. Rent horeri börjar det bli.
Citera
2017-06-17, 21:58
Medlem
doedkos avatar
Citat:
Mm kan vara så! Ja, precis. Det enda man begär är att man får ett besked så att man kan rätta sig efter det och att man respekterar varandra. Tyvärr verkar tjejer behandla killar respektlöst i allt större grad. En annan grej jag börjar störa mig på är tjejernas kravlista "Don't bother swipe right if you´re under 185 cm" eller att dom kräver saker i stil med "Wine and dine me first". Har också sett många som enbart är ute efter sugardaddys. Rent horeri börjar det bli.

Nästan alla killar skriver ut sin längd, har jag märkt, och om de har insett hur kinkiga kvinnorna är på den punkten så förklarar det en del. Vissa skriver _enbart_ sin längd och inget annat Lite underligt kan jag tycka..

Men ja, jag ska säga dig att det finns killar som är bra på att försvinna också, men de är kanske färre, vad vet jag. Överlag är väl dejtingsiter och -appar till fördel för oss kvinnor, då männen ofta är fler (sägs det, vet inte om det stämmer). Tjejer har väl generellt sett råd att bete sig rätt illa, för det finns _alltid_ fler killar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in