Citat:
Ursprungligen postat av
ImAFlirt
Jag är fullt medveten om effektiviteten och poängen med hela appen men jag kan inte låta bli att tycka hela fenomenet är sorgligt på något sätt. Speciellt när det används i grupp och man vill visa polarna vilka människor som dyker upp. Den selektiva processen... Det där som händer undermedvetet i verkligheten men som verkligen tar sig på ett annat sätt när det presenteras på detta sätt via en app. Vår primitiva mänskliga natur verkligen sätter sig framför oss på ett så tydligt sätt att man blir äcklad över ens egen natur.
Jag blir illa till mods, nästan lite smådeppig när jag ser min lillasyster sitta och kika efter snygga killar.
Jag antar att jag inte hör hemma bland oss människoapor. Nästan så att man äcklas över hur naturen fungerar ibland. Men man måste acceptera den om man vill leva ett liv utan lidande.
Att matcha med de snygga brudarna som du swipar höger och inte blir match men sen blir match på en fake snygg kille profil så är chansen att styra träff och ligga är lika minimal om det varit dig.
Så tro inte att snygga tio 10 killar får ligga från höger till vänster. Appen är numera överfull av brudar som är där för en annan sak dvs. Fylla sin vardag med bekräftelse och uppmärksamhet och boosta sin självförtroende genom att bara matcha med de och inget annat.
Jag själv blivit matchat med brudar som har lättklädda eller underkläder eller genomskinligt T-shirt utan Bh eller bara trosor och vem som helst skulle chansa att hon har lagt de där bilderna för att hon vill ligga men ta mitt ord och det inte är så utan bara för få suga åt sig all uppmärksamhet och bekräftelse.