Citat:
Ursprungligen postat av
Du-Hast
Vilken skillnad på dagens Tinder och Tinder för 6-7år sen...
För 6-7år sen var det mkt lättare att få match men även att det var mkt mer chatt efter man matchat...
Jag har iofs blivit likadan och skriver inte heller efter jag fått match men varför har Tinder blivit så dött på 6-7år ?
Har människan gett upp relationer ?
Är vi mätta ?
Vi vill inte längre bli bundna utan bara få lite bekräftelse?
Är det tråkigt att "hänga" och knulla samma person att vi nu börjat tröttna och inse det så det även märks på Tinder ?
Jag tror Tinder har som affärsmodell nu att hålla killarna på repet eller vad man ska säga. Det vill säga att du matchar typ med inga alls i gratisversionen - men du får en massa hemliga och anonyma beundrare som du givetvis måste betala tinder guld eller premium får att se vilka dessa är.
Många män gör säkert detta av desperation då de inte får några matchningar och tror att premiummedlemskapen ska hjälpa. Detta i kombination med det faktum som många redan skrivit om här - att det går 100 killar på varje tjej, att tjejerna kan vraka och välja och bara ta en ny kille om hon tröttnar samt att många tjejer verkar ha Tinder enbart för att få bekräftelse. "Wow kolla Lisa idag har jag fått 100 likes!"
Kvinnorna blir bortskämda med uppmärksamhet tror jag eller så vet det med sig att majoriteten av alla män där bara vill sätta på dem och leker med dessa killar. Tinder är en jävligt konstig plattform och jag höll på med Tinder för ett par år sedan och det är verkligen en självförtroende sänkare av rang haha.
Jag tror appar som Tinder bara ytterligare slår ned en kil mellan könen och häller vatten på kvarnen gällandes olika konflikter som män och kvinnor som grupper verkar ha sinsemellan. Dessa appar belönar ytlighet och utseendehets för kvinnor, något som jag inte tror är bra för tjejer då dessa lär sig att deras utseende är det främsta vapnet de har.
Apparna gör nog även många män arga, bittra och generellt sura på kvinnor över lag - då dessa blir dissade och ghostade allt oftare. Sen finns det så klart jättestiliga män som antagligen plöjer igenom kvinnorna som riktiga Don Juans och sen dumpar dessa. Något som lämnar många kvinnor bittra, hopplösa och med tanken att alla män är svin som bara vill knulla. Fast dessa tjejer har numera så pass höga krav på mannen att de inte ser medelmåttan Olle som sitter i kassan på ICA överhuvudtaget. Något som antagligen inte direkt bidrar till killar som Olles självkänsla och självförtroende gällandes det motsatta könet.
Jag laddade dock ned Tinder igen igår och jag får fortfarande inga matchningar haha. Fast idag har jag större distans och bryr mig inte alls lika mycket att ingen tjej som jag finner attraktiv, finner mig attraktiv. Jag kan nästan skratta åt synen att de får upp min bild i sin telefon och utbryter ett litet "ugh" eller liknade och swajpar vidare haha.
Internet är så jävla falskt och konstig och
kom ihåg grabbar där ute att många av dessa tjejer inte alls är lika heta IRL och sluta sätt dessa på en piedestal och bli ledsna över att ni blir dissade!
. Män måste sluta simpa för alla kvinnor och ha lite värdighet, så jävla speciella är inte de flesta fruntimmer!
Som en fotnot så vill jag även påpeka att Tindertjejen inte representerar kvinnor överlag så klart, men själva fenomenet med dessa appar är ju att de har haft en markant inverkan på vår kultur gällandes relationer. Oavsett om man är aktiv deltagare eller ej.