2023-10-14, 14:52
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Har människan gett upp relationer ?
Är vi mätta ?
Vi vill inte längre bli bundna utan bara få lite bekräftelse?
Är det tråkigt att "hänga" och knulla samma person att vi nu börjat tröttna och inse det så det även märks på Tinder ?

Det finns en bra dokumentär om detta på svtplay som svarar på dina frågor men här är sammanfattat.

Aldrig i människans historia har kvinnor haft så ändligt många valmöjligheter på en och samma gång eller ställe.
Förut innan nätdejting kunde man bara träffa en person i taget. Nu är det i princip minst 100 killar på en enda tjej på dessa dejting appar.

Hjärnan klarar heller inte av det, det blir för mycket dopamin utlösning vilket resulterar till att man inte tycker varken män eller relation är intressanta längre.

Det är som att du ska sitta och kolla på 20 olika filmer samtidigt på 20 olika tv skärmar framför dig, utan att du faktiskt är engagerad i nån av de eller tycker nåt är intressant. Det är exakt samma beteende dessa tjejer har på dejting appar.

Sen det som gör värre idag jämfört med 5-10 år sen är att nu förtiden verkar alla tro det är ett måste ha tinder som singel. Varenda person har nuförtiden tinder. Dessutom i en app med 70% män och bara 25-30% kvinnor.
Senast redigerad av doc-leaks 2023-10-14 kl. 14:54.
Citera
2023-10-14, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doc-leaks
Det finns en bra dokumentär om detta på svtplay som svarar på dina frågor men här är sammanfattat.

Aldrig i människans historia har kvinnor haft så ändligt många valmöjligheter på en och samma gång eller ställe.
Förut innan nätdejting kunde man bara träffa en person i taget. Nu är det i princip minst 100 killar på en enda tjej på dessa dejting appar.

Hjärnan klarar heller inte av det, det blir för mycket dopamin utlösning vilket resulterar till att man inte tycker varken män eller relation är intressanta längre.

Det är som att du ska sitta och kolla på 20 olika filmer samtidigt på 20 olika tv skärmar framför dig, utan att du faktiskt är engagerad i nån av de eller tycker nåt är intressant. Det är exakt samma beteende dessa tjejer har på dejting appar.

Sen det som gör värre idag jämfört med 5-10 år sen är att nu förtiden verkar alla tro det är ett måste ha tinder som singel. Varenda person har nuförtiden tinder. Dessutom i en app med 70% män och bara 25-30% kvinnor.

Vet du vad dokumentären på SVT play heter ?
Citera
2023-10-14, 15:56
Medlem
Overminds avatar
Man blir skapligt förbannad när man ser reklam på tv där någon tinderbedragare lurat kvinnor på 800.000 tagit lån för killens skull. Lurat 8 kvinnor och de föll för honom medans man själv gör allting rätt och är en laglydig medborgare. Fy fan.
Citera
2023-10-14, 16:26
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage3000
Är riktig trött på matcha med massa som inte svarar när man skriver till dem.

Har ni tips eller idé hur jag kan filtrera bort de? Jag vill helst inte matcha med dem, är det bra idé nämna det i bion? Dvs matcha inte med mig om du inte tänker skriva, eller nåt i den stilen?

Vill inte verka eller låta bitter, men vill helst inte ha dessa typer.

Killar som fokar på det negativa och skriver i sin bio vad de inte vill ha, går bort. Hela upplevelsen av personen blir negativ. Och dessutom verkar du då som någon som redan innan start kommer med pekpinnar.

Jag som tjej får också utstå att vissa man matchar med inte svarar/inte ger ett ljud ifrån sig. Bara att gå vidare.
Citera
2023-10-14, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Killar som fokar på det negativa och skriver i sin bio vad de inte vill ha, går bort. Hela upplevelsen av personen blir negativ. Och dessutom verkar du då som någon som redan innan start kommer med pekpinnar.

Jag som tjej får också utstå att vissa man matchar med inte svarar/inte ger ett ljud ifrån sig. Bara att gå vidare.

Att du har enstaka killar som inte svarar är ju helt förståeligt men att en stor majoritet av kvinnorna är sådana är ju ofattbar och helt hjärndöda tjejer.

Sen håller jag med om att upplevelsen blir negativ när man skriver krav i bion. Jag har själv upplevt det exempelvis får upp vissa tjejer som skriver en kille ska vara si och så, även om de är attraktiva så blir de oattraktiva per automatik pga negativa tonen.

Även tinder är trötta på att man hej vilt sitter och fortsätter swipa med folk när man inte vill skriva med sina match. Då har de lagt ny funktion där det står ”Din tur”.
Citera
2023-10-15, 06:49
Medlem
GertBennys avatar
Citat:
Vilken skillnad på dagens Tinder och Tinder för 6-7år sen...

För 6-7år sen var det mkt lättare att få match men även att det var mkt mer chatt efter man matchat...

Jag har iofs blivit likadan och skriver inte heller efter jag fått match men varför har Tinder blivit så dött på 6-7år ?

Har människan gett upp relationer ?
Är vi mätta ?
Vi vill inte längre bli bundna utan bara få lite bekräftelse?
Är det tråkigt att "hänga" och knulla samma person att vi nu börjat tröttna och inse det så det även märks på Tinder ?

Jag tror Tinder har som affärsmodell nu att hålla killarna på repet eller vad man ska säga. Det vill säga att du matchar typ med inga alls i gratisversionen - men du får en massa hemliga och anonyma beundrare som du givetvis måste betala tinder guld eller premium får att se vilka dessa är.

Många män gör säkert detta av desperation då de inte får några matchningar och tror att premiummedlemskapen ska hjälpa. Detta i kombination med det faktum som många redan skrivit om här - att det går 100 killar på varje tjej, att tjejerna kan vraka och välja och bara ta en ny kille om hon tröttnar samt att många tjejer verkar ha Tinder enbart för att få bekräftelse. "Wow kolla Lisa idag har jag fått 100 likes!"

Kvinnorna blir bortskämda med uppmärksamhet tror jag eller så vet det med sig att majoriteten av alla män där bara vill sätta på dem och leker med dessa killar. Tinder är en jävligt konstig plattform och jag höll på med Tinder för ett par år sedan och det är verkligen en självförtroende sänkare av rang haha.

Jag tror appar som Tinder bara ytterligare slår ned en kil mellan könen och häller vatten på kvarnen gällandes olika konflikter som män och kvinnor som grupper verkar ha sinsemellan. Dessa appar belönar ytlighet och utseendehets för kvinnor, något som jag inte tror är bra för tjejer då dessa lär sig att deras utseende är det främsta vapnet de har.

Apparna gör nog även många män arga, bittra och generellt sura på kvinnor över lag - då dessa blir dissade och ghostade allt oftare. Sen finns det så klart jättestiliga män som antagligen plöjer igenom kvinnorna som riktiga Don Juans och sen dumpar dessa. Något som lämnar många kvinnor bittra, hopplösa och med tanken att alla män är svin som bara vill knulla. Fast dessa tjejer har numera så pass höga krav på mannen att de inte ser medelmåttan Olle som sitter i kassan på ICA överhuvudtaget. Något som antagligen inte direkt bidrar till killar som Olles självkänsla och självförtroende gällandes det motsatta könet.

Jag laddade dock ned Tinder igen igår och jag får fortfarande inga matchningar haha. Fast idag har jag större distans och bryr mig inte alls lika mycket att ingen tjej som jag finner attraktiv, finner mig attraktiv. Jag kan nästan skratta åt synen att de får upp min bild i sin telefon och utbryter ett litet "ugh" eller liknade och swajpar vidare haha.

Internet är så jävla falskt och konstig och kom ihåg grabbar där ute att många av dessa tjejer inte alls är lika heta IRL och sluta sätt dessa på en piedestal och bli ledsna över att ni blir dissade!
. Män måste sluta simpa för alla kvinnor och ha lite värdighet, så jävla speciella är inte de flesta fruntimmer!

Som en fotnot så vill jag även påpeka att Tindertjejen inte representerar kvinnor överlag så klart, men själva fenomenet med dessa appar är ju att de har haft en markant inverkan på vår kultur gällandes relationer. Oavsett om man är aktiv deltagare eller ej.
Citera
2023-10-15, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage3000
Är riktig trött på matcha med massa som inte svarar när man skriver till dem.

Har ni tips eller idé hur jag kan filtrera bort de? Jag vill helst inte matcha med dem, är det bra idé nämna det i bion? Dvs matcha inte med mig om du inte tänker skriva, eller nåt i den stilen?

Vill inte verka eller låta bitter, men vill helst inte ha dessa typer.
Alltså jag har skådat tidigare tjejer som skrivit det. Dvs att ’varför matcha om du inte ska skriva’. Antingen svarar inte killarna, få skriver, eller så vill hon bara ha mer uppmärksamhet ifrån killar och då hinta om att skriva. Detta kan ju innebära att du skriver, men att hon inte svarar, bara att hon fick det hon ville ha… uppmärksamheten.

Personligen skulle jag nog som tjej, med det utbud som 99,9% har på appen, tycka det är lite underligt att en kille skriver så i sin bio. Hade nog tolkat det som att få ens lägger tid på dig, varför ska jag då göra det?
Populäritet är tyvärr en grej, varesig 20 eller 40 bast.

Mitt tips är bara köra på, testa skriva annat än bara ’hej’. Ställ en fråga, en gif, något vågat, kritisera henne på ett humoristiskt sätt, testa dig fram.

Uteblivna svar är inget man kan undvika tyvärr. Ibland är det så, ibland inte.
Citera
2023-10-15, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Man blir skapligt förbannad när man ser reklam på tv där någon tinderbedragare lurat kvinnor på 800.000 tagit lån för killens skull. Lurat 8 kvinnor och de föll för honom medans man själv gör allting rätt och är en laglydig medborgare. Fy fan.
Kollade på dokumentären. Rent fysiskt såg det ut som vem som helst, kan ju iof haft ett model ansikte. Men ja, lite intressant. Han skrev ju inte direkt något utöver det vanliga heller, om det var så som det visades i programmet.

Dock var inre tjejerna dom vackraste eller smartaste heller.
Citera
2023-10-15, 10:51
Medlem
Citat:
Vet du vad dokumentären på SVT play heter ?
Den svenske tinderbedragaren
Citera
2023-10-15, 11:21
Bannlyst
Finns det seriösa tjejer på tinder? Som vill ha relationer och som håller sig till en man.
Citera
2023-10-15, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Den svenske tinderbedragaren

Nej det var inte den han menade utan en äldre...Han beskrev lite vad den handlade om !
Citera
2023-10-16, 08:18
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potofgold
Finns det seriösa tjejer på tinder? Som vill ha relationer och som håller sig till en man.

Jag tror inte jag varit på dejt med en enda tjej som uppenbart bara varit intresserad av någon slags tillfällig förbindelse.

Tror mycket har att göra med ålder. Jag matchar bara med 35+ mer eller mindre. Gissar att folk i den åldern till del är klara med att leka.
Alternativt så har man dåligt omdöme på vad man swipar på och går till alldeles för stor del på utseende endast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in