2023-03-06, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TearDrops
Allt är relativt. Är du en man som har utseendet många andra tjejer gillar är det lätt med ONS. Resten är average och därför behöver de spela (eller luras som du sa).

Att de letar seriöst är skit snack för minst 80%

Detta stämmer kanske i åldrarna 18-25, möjligen fram till 30 när man vill knulla av sig först och suga många olika kukar av olika kulörer; leka runt "medan man är ung" och barnlös således. Men senare är det bara "seriöst förhållande" eller visa upp bilder som gäller efter 30. Då börjar de vilja leta efter att skaffa barn med rätt man med rätt gener för att gifta sig och köpa villa i Vellinge. Efter 40 när kärringar börjar skilja sig och har barn sedan tidigare, vill de oftast också ha nya "seriösa relationer".
Citera
2023-03-06, 13:07
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikpwb
Kan nån snälla förklara för mig vad som menas med ”Casual, öppen för seriöst”, ”Seriöst, öppen för casual” och ”Seriöst förhållande”

Började med Tinder för ett tag sen och jag fattar ingenting
1. Vill knulla, öppen för seriös relation.
2. Seriös relation, öppen för att bara knulla.
3. Seriös relation.
Citera
2023-03-06, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
1. Vill knulla, öppen för seriös relation.
2. Seriös relation, öppen för att bara knulla.
3. Seriös relation.
Jag menade mer vad som menas med orden ”seriös” och ”casual”
Citera
2023-03-06, 15:29
Medlem
Citat:
Jag menade mer vad som menas med orden ”seriös” och ”casual”

Seriös: Att du köper en vit villa i Vellinge åt henne, där hon kan få fickpengar att syssla med heminredning och ta foto till sin insta som influencer, ni skaffar två barn, 2 fickråttor och två Porsch Cayenne.

Casual: Vill knulla och inget mer, men kan inte skriva det rakt ut.
Citera
2023-03-06, 17:09
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Kan nån snälla förklara för mig vad som menas med ”Casual, öppen för seriöst”, ”Seriöst, öppen för casual” och ”Seriöst förhållande”

Började med Tinder för ett tag sen och jag fattar ingenting

Tinder är mer eller mindre en knullapp idag, om du accepterar det så är det en bra bit på vägen och oavsett vad tjejer skriver om seriöst eller inte, ta det med en stor nypa salt så du inte blir besviken.
Citera
2023-03-06, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Tinder är mer eller mindre en knullapp idag, om du accepterar det så är det en bra bit på vägen och oavsett vad tjejer skriver om seriöst eller inte, ta det med en stor nypa salt så du inte blir besviken.

This!

Finns tjejer som har på endast casual men avvisar att ses för att de tycker ”mAn mÅsTe lÄrA KäNnA VaRaNdRa fÖrSt”.

Stackars dessa killar som faller för den fällan. Det bästa är avmatcha dessa direkt.

Det enda tjejer talar sanning är när de har på alternativet ”Vet inte än” under vad de söker.

Lita 110% på dessa och spara din tid, för de är inte redo för något förutom bekräftelse och en gratis drink på dejten. Oftast är det tjejer som nyligen gjort slut, inte över sina ex eller mentalt instabila och driver runt med allt och alla.
Senast redigerad av Voltage3000 2023-03-06 kl. 17:18.
Citera
2023-03-07, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Samma här. Algoritmen gör att du blir avstängd automatiskt. Ingen anledning ges. Den är dessutom kalibrerad så att hamnar långt ner i synligheten om du inte köper deras tjänster eller om du inte är väldigt populär bland kvinnor.

Tinder är skit. Vet inte ens om de är marknadsledande längre. Finns många bättre appar som tur är.
Vilken app tycker du är bäst idag?
Citera
2023-03-07, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dendarborta
Läste just en artikel på SVT om att "Studie: Kvinnor som tar initiativet i dejtingappar straffas" "Kvinnor straffas med tystnad"

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap...innor-straffas

Antar att detta stämmer perfekt med verkligheten som vanligt med vad SVT väljer att lyfta fram med de stackars kvinnorna på Tinder? Det måste stämma att det är kvinnor som möts med tysnad i mycket större utsträckning än män när de skriver?

Skulle inte förvåna mig om det stämmer faktiskt men det finns en anledning för det.

Kvinnor som är 5-7 i poäng skriver till män som är 9-10 poäng, dom matchar för mannen vill knulla.

Kvinnan skriver FÖRST eftersom mannen är så mycket mer värd än dom, dock kan inte kvinnor skriva nåt intressant och oftast skriver bara "Hej".

Sen är det stor chans att mannen som är 9-10 inte svarar på en 5-7 för han kanske siktar in sig på 8-9 eller har en massa 5-7 som skriver så han väljer ett fåtal att svara på.

Dock i dagens clown värld så ska allt handla om kvinnor och hur synd det är om dom oavsett om det påverkar män först och sen indirekt kvinnor, till exempel mindre män som tjänar bra pengar så dom är fattigare men då skriker världen istället om att det är svårare för kvinnor att hitta en bra man och bryr sig 0 om männen och gråter/ger kvinnorna sympati.
Citera
2023-03-07, 11:26
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Major.Armstrong
Skulle inte förvåna mig om det stämmer faktiskt men det finns en anledning för det.

Kvinnor som är 5-7 i poäng skriver till män som är 9-10 poäng, dom matchar för mannen vill knulla.

Kvinnan skriver FÖRST eftersom mannen är så mycket mer värd än dom, dock kan inte kvinnor skriva nåt intressant och oftast skriver bara "Hej".

Sen är det stor chans att mannen som är 9-10 inte svarar på en 5-7 för han kanske siktar in sig på 8-9 eller har en massa 5-7 som skriver så han väljer ett fåtal att svara på.

Dock i dagens clown värld så ska allt handla om kvinnor och hur synd det är om dom oavsett om det påverkar män först och sen indirekt kvinnor, till exempel mindre män som tjänar bra pengar så dom är fattigare men då skriker världen istället om att det är svårare för kvinnor att hitta en bra man och bryr sig 0 om männen och gråter/ger kvinnorna sympati.

Håller faktiskt med till största delen av det du skriver. Problemet är att tjejer som ligger på skalan 7-10 är sjukt upptagna med sitt eget ego, och vet om att de ser bra ut. Det utnyttjar dem. De andra bottenskrapen skriver för de tror att de ska få en snygg kille, och chansar. Som en ganska hög poäng som man så är det ändå tufft arbete och inte värt det att försöka svara på dessa självupptagna snygga bimbos. Bättre att inte vara så kräsen och gå på de som ligger runt 4-6. De verkar iallafall ha en personlighet om man vill bygga något. Vill man endast ligga, ska man smöra så mycket som möjligt och verka intresserad. Jag har inte riktigt orken för det längre.

Men jag har märkt på sistone att det knappt är någon tjej som skriver först längre. Och när de gör det får man DRA ut orden ur dem. "Hej, läget", "Hej, Allt bra?". Noll kreativitet. Förra sommaren var det märkbar skillnad. Då har jag dock ändrat min bio titt som tätt, och haft en ganska "alpha-aproach" också. Tror att många tjejer backat p.g.a. det. När man smörar och är dem till lags kommer tjejerna naturligt.

Gjorde faktiskt lite halvt slut med Tinder igår. Tog bort ca 2500 matchningar och det tog ca 20 minuter genom att använda mig av Redact. Så om någon vill "börja om" så är det ett tips! Så skönt när det är helt tomt faktiskt.
Citera
2023-03-07, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrranic
Håller faktiskt med till största delen av det du skriver. Problemet är att tjejer som ligger på skalan 7-10 är sjukt upptagna med sitt eget ego, och vet om att de ser bra ut. Det utnyttjar dem. De andra bottenskrapen skriver för de tror att de ska få en snygg kille, och chansar. Som en ganska hög poäng som man så är det ändå tufft arbete och inte värt det att försöka svara på dessa självupptagna snygga bimbos. Bättre att inte vara så kräsen och gå på de som ligger runt 4-6. De verkar iallafall ha en personlighet om man vill bygga något. Vill man endast ligga, ska man smöra så mycket som möjligt och verka intresserad. Jag har inte riktigt orken för det längre.

Men jag har märkt på sistone att det knappt är någon tjej som skriver först längre. Och när de gör det får man DRA ut orden ur dem. "Hej, läget", "Hej, Allt bra?". Noll kreativitet. Förra sommaren var det märkbar skillnad. Då har jag dock ändrat min bio titt som tätt, och haft en ganska "alpha-aproach" också. Tror att många tjejer backat p.g.a. det. När man smörar och är dem till lags kommer tjejerna naturligt.

Gjorde faktiskt lite halvt slut med Tinder igår. Tog bort ca 2500 matchningar och det tog ca 20 minuter genom att använda mig av Redact. Så om någon vill "börja om" så är det ett tips! Så skönt när det är helt tomt faktiskt.

Om du eller nån annan eller nån kvinna som tycker ett ”hej” är ”ointressant” för dem. Så är det pga att de inte är intresserad av dig öht, och inte pga att du sa hej. Allt annat är ursäkt.

Snarare är det så att dessa tjejer som aldrig svarar på ett ”hej läget?”, är timewaster och inte ens intresserad utan är bara där för lite underhållning och bekräftelse eller roliga onliners som vissa losers och simpar älskar ge tjejer på Tinder. Dessa tjejer i slutändan kommer eventuellt även ghosta dig även om du lyckas få henne svara.

För att lyckas på Tinder som kille måste man vara mystisk och inte att man som alla andra killar där de fyllt sina bio med diverse skit eller värst av allt marknadsför sig i skrift.

Jag har varken bio eller är clown i mina öppningar, jag skriver bara ett hej och får oftast svar tillbaka från de mest som är intresserade, svarar hon inte tillbaka och jag skriver igen, har det då hänt att hon svarat men sen alltid hänt ghostat i slutändan, det betyder det var bra signal från första början att hon var en timewaster.

Ta bort era bio, sluta leka clown och sluta underhålla tjejer, börja kall prata istället, låt era bilder tala.

Tjejer har ändå inget erbjuda oss män förutom sin fitta så investera inte i dem.
Senast redigerad av Voltage3000 2023-03-07 kl. 12:31.
Citera
2023-03-07, 12:35
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage3000
Om du eller nån annan eller nån kvinna som tycker ett hej med , så är ”ointressant” för dem. Så är det pga att de inte är intresserad i dig öht, och inte pga att du sa hej.

Snarare är det så att dessa tjejer som aldrig svarar på ett ”hej läget?”, är timewaster och inte ens intresserad utan är bara där för lite underhållning och bekräftelse eller roliga onliners som vissa losers och simpar älskar ge tjejer på Tinder. Dessa tjejer i slutändan kommer eventuellt även ghosta dig även om du lyckas få henne svara.

För att lyckas på Tinder som kille måste man vara mystisk och inte att man som alla andra killar där de fyllt sina bio med diverse skit eller värst av allt marknadsför sig i skrift.

Jag har varken bio eller är clown i mina öppningar, jag skriver bara ett hej och får oftast svar tillbaka från de mest som är intresserade, svarar hon inte tillbaka och jag skriver igen, har det då hänt att hon svarat men sen alltid hänt ghostat i slutändan, det betyder det var bra signal från första början att hon var en timewaster.

Ta bort era bio, sluta leka clown ochbunderhålla tjejer, börja kall prata istället, låt era bilder tala.

Tjejer har ändå inget erbjuda oss män förutom sin fitta så investera inte i dem.
Intressant iakttagelse. För mig är Tinder ett tidsfördriv för tillfället. Just nu har jag varken bio eller inleder några konversationer, men däremot bra bilder. Men skriver dem så är jag nog vad du kallar en clown. Tjejer älskar en blandning av mystik, humor och självdistans. Det är något jag lärt mig på min resa på Tinder. De vill inte ha någon som är som alla andra. Så jag vet vad kvinnor vill och hur de beter sig, så mig behöver du inte oroa dig för.
Citera
2023-03-07, 17:13
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrranic
Intressant iakttagelse. För mig är Tinder ett tidsfördriv för tillfället. Just nu har jag varken bio eller inleder några konversationer, men däremot bra bilder. Men skriver dem så är jag nog vad du kallar en clown. Tjejer älskar en blandning av mystik, humor och självdistans. Det är något jag lärt mig på min resa på Tinder. De vill inte ha någon som är som alla andra. Så jag vet vad kvinnor vill och hur de beter sig, så mig behöver du inte oroa dig för.
Rätt approach! En man som inte bjuder till kommer inte få det lätt i dagens feminismsamhälle - undantaget möjligen åren 18-25 när bara utseendet räknas. Det ligger i tiden att vara mer cuck än man och rätta sig efter kvinnan. Är du dessutom snygg så har du det faktiskt ibland emot dig då många tänker att du inte ska få det lätt - han glider ju annars genom livet - och kör igång med spel, hon är priset och blablabla. Så mycket antiintellektuellt BS att man blir matt
Senast redigerad av lakritc 2023-03-07 kl. 17:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in