Citat:
Ursprungligen postat av
Halv8hosmig
Jag anmäler varenda en som inte svarar efter 1 vecka.
Oftast blir de avstängda, jag har bevis på det eftersom jag ser de igen på flödet med ny profil.
Alltså tjejer är så desperata att de går och skaffar ny mobil, ny simkort och hard restar för att få komma tillbaka.
Att komma tillbaka när man blivit avstängd är väldigt svår men dessa desperata tjejer verkar knäckt koden och använder Tinder som bekräftelse drog under sin vardag.
Om ni vill stänga av folk gör det genom att antigen välja ”känns som skräppost” eller ”falsk profil” eller ”annonserar på Tinder”.
För alla de anmälningar stämmer överens på deras beteende.
I början av tinder tiden tryckte jag grönt på alla profiler. Slutade med att det kom matchningar som jag inte var intresserad av. Däremot så svarade jag alltid på matchningar, tycker det är respektlöst att matcha men inte svara överhuvudtaget. Sedan att jag inte visade något större intresse är en sak men att inte svara är ett sjukt otrevligt beteende. Men antar att det har med uppfostran att göra.
Matchar man så skriver man helt enkelt. De som matchar men inte svarar alls är de som är en del av problemet med tinder. Hade folk skitit i att matcha med de som de inte är intresserade av så hade alla matchningar gått mycket bättre för alla på tinder.
Nu sveper jag mer selektivt på de jag verkligen är intresserad av. Och gör precis som du anmäler profilen som skräppost - svarar inte eller liknande om jag inte får svar när jag matchat. Vad som Sedan händer med dessa personer om de blir avstängda eller får en varning har jag dock ingen aning om. Däremot göra något mot skräpprofiler ser jag som självklart.