2022-03-15, 13:52
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TearDrops
En fråga till er som får x antal matchningar rätt ofta, skriver ni nåt i era
presentationer eller använder ni bara bilder?

Jag vet inte hur andra gör men jag har av princip svept bort alla utan presentationstext, även när det känts trist då killen såg intressant ut på bilderna. Men vafan orkar man inte ens skriva en presentation (eller helt enkelt är en fullständigt tom människa och därför inte kan skriva en) så är man ju inte värd min tid.

Skulle nog ändå tippa att du har mer att vinna på att lägga en kvart på att skriva en presentation än på att lägga den på att svepa.
Citera
2022-03-15, 16:02
Medlem
realthugs avatar
Citat:

Viktigt med presentation. Första bilden gör att kvinnan säger "aha.." Medans presentationen säger" Han är rolig, höger"

Har alltid något med humor i som får oftast tjejerna och skriva något när vi matchar.
I helgen blev det 2 tinder ligg + 1 dejt.
Citera
2022-03-15, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Och vad tror du tjejer är? 90% kräk där också.

1. Lägg ner det där manshatandet.

2. Manshat är en mer trovärdig förklaringsorsak.

1. Lägg ner kvinnohatdu

2. Nej
Citera
2022-03-15, 18:05
Medlem
xeKs avatar
Citat:

Jag har aldrig använt Tinder tyvärr så jag vet ej.

När jag var 16 år använde jag Badoo men har inte använt mer sedan dess då jag blev helt enkelt för gammal för dejtingappar. Jag vet inte hur ni har det dock, folk växer olika
Citera
2022-03-16, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realthug
Viktigt med presentation. Första bilden gör att kvinnan säger "aha.." Medans presentationen säger" Han är rolig, höger"

Har alltid något med humor i som får oftast tjejerna och skriva något när vi matchar.
I helgen blev det 2 tinder ligg + 1 dejt.

Intressant att det går så bra, tinder har dött ut för mig och anser att jag är modellsnygg, bilderna jag har är väldigt bra. Får match riktigt fina men det mesta dör ut på typ snap eller tidigare när jag frågar om snap. Skickade ett meddelande till dig skulle vara kul att se hur du gör mer och skriver till dom.
Citera
2022-03-16, 12:09
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palfrey
Intressant att det går så bra, tinder har dött ut för mig och anser att jag är modellsnygg, bilderna jag har är väldigt bra. Får match riktigt fina men det mesta dör ut på typ snap eller tidigare när jag frågar om snap. Skickade ett meddelande till dig skulle vara kul att se hur du gör mer och skriver till dom.
Finns ju inget magisk knep. Antingen är de sugna på att träffas eller så gör de inget annat om dagarna än sitter på arslet, samlar matchningar och lockar fler följare till Instagram (life goals!).
Citera
2022-03-16, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Finns ju inget magisk knep. Antingen är de sugna på att träffas eller så gör de inget annat om dagarna än sitter på arslet, samlar matchningar och lockar fler följare till Instagram (life goals!).

Var mest intresserad över hur han gjorde för jag vet hur det går för andra killar och det går extremt dåligt, jag såg även en annan kille här som gjorde en tråd och skrev att det går bra för honom men han fick liksom inga snygga tjejer så det räknas inte. Jag fick ca 100 matchningar på 2 dagar och då var dom flesta väldigt snygga som insta modeller problemet var att många inte svarade eller slutade att svara, eller så får man deras snap sen för det ut där för att dom iggar
Citera
2022-03-16, 16:29
Medlem
Egna reflektioner efter ha använt appen ett par år: fördelen med att ha en humoristisk text som tjejerna gillar och som någon ovan skrev, är att tjejerna i ett tidigt skede kommenterar det. Det negativa med det är att många tjejer kommenterar samma/liknande sak på det och konversationerna blir väldigt upprepande till den grad att det snarare blir ett slags manus. Fördelen är att man efter otaliga konversationer kan utesluta egna meddelanden som inte driver konversationen framåt. Sen är tinder till för att styra upp en date där man på ett djupare plan kan lära känna personen/ligga beroende på ens avsikt, vilket "manuset" uppfyller, åtminstone för mig. Detta gäller väl inte explicit för presentationstexten, gäller även konversationer på appen överlag iofs.
Citera
2022-03-16, 17:49
Medlem
Semestervikaries avatar
Citat:

Ser man tillräckligt bra ut kan man skriva vad som helst och ändå få matchningar. Tro mig jag har gjort otaliga fejkkonton med modellbilder och skrivit alltifrån att jag är fd kriminell eller ogillar feminister. Spelar ingen roll. Svämmar över av matchningar ändå!
Citera
2022-03-16, 23:28
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Nånting är dock skumt med ryskorna/ukrainskorna, har svept säkert på 200st och ALLA har samma avstånd från mig.... Ryska botar ? Hur kan alla dom vara på samma ställe haha.

Då det kommer till den nya massiva vågen av Ukrainskor/Ryskor så känns det rätt så självklart att det inte är riktiga profiler.

Chansen att:
ALLA Ukrainskor som kommer hit skulle vara 9-10 poängare och att det inte finns någon 5 poängare.
ALLA skiter i att ens nämna att det krig i sina profiler.
ALLA saknar presentation eller skriver bara med en rad: I am from Kiev in Ukraine
ALLA är på samma avstånd

....ja den chansen är ju inte stor i verkligheten.

Det det handlar om gissar jag först och främst att det är en ny take på den gamla asiatiska vågen av kryptoscams. Just nu är det massa botar som samlar matcher, sen då de samlat tusentals matchningar kommer de messa, försöka få kontaknt whatsapp och på whatsapp så blir det någon snyftis om att de återvänt tillbaka till Ukraina (och då kan man ju inte träffas just nu) för att få ut sin ännu snyggare lillasyster men att smugglare vill ha krypto och de behöver hjälp med att få lite krypto.

Alternativt så är det EXPO som vill göra något knäck om den vita mannen som utnyttjar situationen genom att erbjuda "hjälp".

Eller så är det en mix av båda.

Vad det inte är i 99,9% av fallen är en nyanländ vacker Ukrainska som känner för att mingla med svenska män. Det kan jag garantera.
Citera
2022-03-17, 09:14
Medlem
Strumppappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semestervikarie
Ser man tillräckligt bra ut kan man skriva vad som helst och ändå få matchningar. Tro mig jag har gjort otaliga fejkkonton med modellbilder och skrivit alltifrån att jag är fd kriminell eller ogillar feminister. Spelar ingen roll. Svämmar över av matchningar ändå!

Jag har själv provat att sätta upp en modellprofil på en extratelefon jag har. Tog en stackars dansk modells bilder från IG, sorry Viggo. Ska sägas att den profilen inte fick särskilt mycket likes eller matchningar. Såklart matchade man med några riktiga bimboblondiner, men det var inte alls den volym man kunde tänka sig. Detta trots att jag maxade distansen i appen och befann mig i storstadsområde.

Min enda slutsats är att nordiska kvinnor är helt befängt kräsna när de inte ens nappar på modeller
Citera
2022-03-17, 11:12
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strumppappa
Jag har själv provat att sätta upp en modellprofil på en extratelefon jag har. Tog en stackars dansk modells bilder från IG, sorry Viggo. Ska sägas att den profilen inte fick särskilt mycket likes eller matchningar. Såklart matchade man med några riktiga bimboblondiner, men det var inte alls den volym man kunde tänka sig. Detta trots att jag maxade distansen i appen och befann mig i storstadsområde.

Min enda slutsats är att nordiska kvinnor är helt befängt kräsna när de inte ens nappar på modeller

Hur dum i huvudet är inte du? Det gäller f.ö. inte bara dig, det gäller alla små kattfiskare som startar fejkkonton för att visa hur ytliga och vidriga alla kvinnor är.

Så här ligger det till; det är inte särskilt svårt att genomskåda ett låtsaskonto. Personen i fråga har bara s.k. modellbilder. Inget annat. Där ringer varningsklockor för de flesta.

Under min tid på Tinder så såg jag flera modeller. Men du vet, de använde vardagliga bilder precis som de flesta andra. När de sitter och äter mat i något kök, gör något med sina kompisar, håller på med något fritidsintresse, vanlig selfie etc. Sedan hade de kopplat sitt Insta-konto till profilen och där framgick hela namnet (personen blev googlingsbar) och man kunde se deras s.k. jobbilder och annat.

Tror du, och alla andra snillen, verkligen att de som är modeller bara visar upp den sortens bilder ni kan kapa på nätet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in