2022-03-14, 18:52
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Vi ser nog lite olika på fenomenet som nämns i TS. Du ser det som en bar med väldigt få kvinnor och väldigt många män. Då blir många män utan. Jag ser det som en bar med många män och kvinnor, där kvinnorna bara är intresserade av super-hunken, och alla går hem besvikna förutom hunken!
Vi såg det båda statistiskt/matematiskt. Trodde jag åtminstone.

Tycker att vi lämnar flummandet åt andra.
Citera
2022-03-14, 19:14
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Det är väl mer att männen inte tar ställning till om det är intressant vid swipe-tillfället utan vid match, detta för att inte missa en sällsynt chans. Det är liksom ingen idé att ta ställning till en kvinna som till 99.9% chans inte matchar med dig.

För kvinnor är det tvärt om med tanke på det ovan, de vet att en match väntar och kan således ta ställning vid swipe-tillfället.

Hönan eller ägget vilket beteende som skapades först?

Framförallt kan det ju också förklara varför man mindre gärna skriver först som kvinna. Rätt uppenbart att männen inte läst presentationen och sen tar bort en när de gör det om de då upptäcker att man inte passar dem.
Citera
2022-03-14, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Nån mer som märkt av det sjuka inflödet av (ukrainska/ryska) kvinnor i flödet? Svårt att veta då jag inte kan deras alfabet, men gissar att många är flyktingar från Ukraina... Tindrar här medan deras man slåss för sitt land hemma 😅

De är förmodligen singlar. Nu är jag ingen expert i ämnet, men östeuropeer brukar vara väldigt lojala mot sina partners och av det jag märkt så är de nästan alltid ute efter något långvarigt. Det finns såklart undantag i precis allt, men min uppfattning är att ryska/ukrainska brudar inte är så promiskuösa som kvinnorna i väst. Misstänker dock att de kan vara gold diggers till högre grad.

Dock så märkte jag lååångt innan invasionen att det kryllade av ryska/ukrainska brudar på Tinder, även thailändska.
Citera
2022-03-14, 20:13
Medlem
xeKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Framförallt kan det ju också förklara varför man mindre gärna skriver först som kvinna. Rätt uppenbart att männen inte läst presentationen och sen tar bort en när de gör det om de då upptäcker att man inte passar dem.

Så vad står det i din presentation?

"tycks provoceras av att kvinnor tar för sig av"

Är du sån som tar för dig och njuter av livet eller?

Nu i efterhand när jag läst din så ångrar jag att jag ens skrev till dig. LoL bra gissat
Senast redigerad av xeK 2022-03-14 kl. 20:23.
Citera
2022-03-14, 20:27
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeK
Så vad står det i din presentation?

"tycks provoceras av att kvinnor tar för sig av"

Är du sån som tar för dig och njuter av livet eller?

Nu i efterhand när jag läst din så ångrar jag att jag ens skrev till dig. LoL bra gissat

Jag har två barn. Det står tydligt framskrivet i presentationen. Ganska säker på att det är det de inte läser när de sveper höger men som får dem att tappa intresset sen.

Inte för att jag har några problem med att män i lägre 30 årsåldern som inte själva har barn fortfarande hoppas på att träffa någon att starta en egen familj med. Det är ju därför jag skrivit fram det tydligt i presentationen. Men när jag inser att de sveper höger på mig iaf så blir jag ju lite opepp på att skicka ett meddelande direkt.

Det är klart att jag inte VET att det är därför men det har ändå hänt en del gånger att jag matchat med någon som sedan tagit bort matchningen igen ganska fort utan att skriva något, samt ett par som jag skickat något i min mening oförargligt meddelande till och sen blir borttagen.
Citera
2022-03-15, 00:03
Medlem
NirvanAs avatar
Nånting är dock skumt med ryskorna/ukrainskorna, har svept säkert på 200st och ALLA har samma avstånd från mig.... Ryska botar ? Hur kan alla dom vara på samma ställe haha.
Citera
2022-03-15, 12:02
Medlem
Katzyns avatar
Jaha typ en vecka av ganska oengagerad användning av appen räckte tydligen för att dra på sig en läskig stalker.

Fick skumma meddelanden på whatsapp som jag inte ens använder annat än till en föräldragrupp för ett av barnen, med hjärtan, "jag älskar dig" och dylikt. Frågade vem fan det var och fick då skärmbild av min tinderpresentation och ytterligare trams om att jag är den vackraste kvinnan på jorden och att jag inte behöver leta efter en pojkvän för att han ska göra mig lycklig bla bla bla.

Lämnar Tinder ut ens nummer eller nått? För jag har då verkligen inte gjort det. Annars måste det vara någon som letat på mitt förnamn (som jag använt) och ort tills han hittat mig, jävligt obehagligt. Är detta normalt och bara sånt man får leva med om man vill nätdejta eller?
Citera
2022-03-15, 12:08
Medlem
flashbackkalles avatar
Citat:
Jaha typ en vecka av ganska oengagerad användning av appen räckte tydligen för att dra på sig en läskig stalker.

Fick skumma meddelanden på whatsapp som jag inte ens använder annat än till en föräldragrupp för ett av barnen, med hjärtan, "jag älskar dig" och dylikt. Frågade vem fan det var och fick då skärmbild av min tinderpresentation och ytterligare trams om att jag är den vackraste kvinnan på jorden och att jag inte behöver leta efter en pojkvän för att han ska göra mig lycklig bla bla bla.

Lämnar Tinder ut ens nummer eller nått? För jag har då verkligen inte gjort det. Annars måste det vara någon som letat på mitt förnamn (som jag använt) och ort tills han hittat mig, jävligt obehagligt. Är detta normalt och bara sånt man får leva med om man vill nätdejta eller?
Låter jävligt obehagligt. Tyvärr är det en nackdel när man inte är komplett anonym, andra med en jävla drivkraft kan söka upp en. Tänk då alla som har sin Instagram i sin bio, för och efternamn (oftast folks användarnamn) ligger ju där öppet för alla.
Citera
2022-03-15, 12:13
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackkalle
Låter jävligt obehagligt. Tyvärr är det en nackdel när man inte är komplett anonym, andra med en jävla drivkraft kan söka upp en. Tänk då alla som har sin Instagram i sin bio, för och efternamn (oftast folks användarnamn) ligger ju där öppet för alla.

Ja tyvärr. Jag inser ju nu att jag borde ha varit mer paranoid när jag laddade ner appen, brukar annars vara bra på katastroftankar så synd att jag inte använde den egenskapen tillräckligt nu. Men jag har ju använt mitt riktiga förnamn och angivit korrekt ålder och jag antar att jag inte kan ta bort det nu? Har inget jätteovanligt förnamn men antagligen tillräckligt för att om man ger sig på ålder, plats och förnamn så kan man komma ner till relativt få möjliga personer. Har iaf tagit bort att jag angett vilken ort jag bor på, det borde göra det svårare, även om det förstås är en nackdel då jag hellre träffat någon i närheten.

Någon instagram har jag inte, men det hjälper ju tydligen inte.
Senast redigerad av Katzyn 2022-03-15 kl. 12:16.
Citera
2022-03-15, 12:32
Medlem
Disco.Destroyers avatar
Citat:

Du kan inte byta namn eller ålder på Tinder, tyvärr. Men du kan alltid börja om med falskt namn, eller/och ett år plus/minus på din riktiga ålder.

Vad är det för män som kvinnor sveper höger på men ser inte som någon de vill ha ett seriöst förhållande med?
Jag får matchningar, med kvinnor som ser bra ut, men nästan jämt kvinnor som är inte ute efter något seriöst. Jag borde vara glad, men det är utmattande att matcha med en kvinna man börjar tycka om för att upptäcka att hon vill bara ligga.
För någon dag sen matchade jag med en som jag började tycka om men efter några dagar skrivande fick jag "helt ärlig trodde jag inte att jag skulle hitta en BRA kille på Tinder efter 2 dagar." Hennes inställning var alltså att jag inte är en bra kille och hon söker inget seriöst. Så i bästa fallet här kan jag skaffa en kk.

Börjar tröttna på det här och ska kanske byta min image.
Senast redigerad av Disco.Destroyer 2022-03-15 kl. 12:38.
Citera
2022-03-15, 13:26
Medlem
En fråga till er som får x antal matchningar rätt ofta, skriver ni nåt i era
presentationer eller använder ni bara bilder?
Citera
2022-03-15, 13:46
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TearDrops
En fråga till er som får x antal matchningar rätt ofta, skriver ni nåt i era
presentationer eller använder ni bara bilder?
Bilderna ger likes, texten tillsammans med bilderna ger dejter.

Tinder är ett nummerspel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in