Citat:
Ursprungligen postat av
Unisertit
Utfallet blir antagligen inte bättre med en lägre svarsfrekvens. Vissa är nästintill oåtkomliga oavsett taktik här.Jag svarar ibland inte för att jag inte känner mig på humör eller är upptagen och inte för att hon ser dålig ut eller skriver något dåligt. Så visst, han kan prova andra dåliga oneliners men bättre om han kan konvertera svarsfrekvensen till fler och bättre dejter. Kanske styra in konversationen relativt snabbt till att ses?
Det fetade; Jag vet inte hur många gånger jag har skrivit något liknande. Att ett uteblivet svar egentligen inte behöver betyda så särskilt mycket mer än just det. Och så sitter det tomtar här och drar på sig stora analysmössan och ska klura ut varför någon inte svarar. Och en del menar i sämsta Stasi-anda att man ska anmäla de matchningar som inte svarar.
Det är väl klart att högre svarsfrekvens/antalet inledda konvos ökar chansen till träffar. Men tycker du inte att man målar in sig lite i ett hörn när man drar en sådan öppning? Och särskilt om man fortsätter på samma spår med "hade nog behövt smaka lite överallt" etc. Jag tror att en sådan konvo är svår att räta upp. Även om man bara vill ha lite casual kul.
Alla har ju dessutom en intresseordning bland sina likes och matchningar. Är det någon man är mer intresserad av så svarar man, oavsett vad personen skriver. Om det inte är något märkligt slisk. Men jag antar att även det kan gå hemma i vissa fall.
Och ja, frågan här är ju hur han kan konvertera svarsfrekvensen till fler och bättre dejter. Jag tror att det skulle funka bättre om han undviker ser god ut/smaka lite överallt/etc. Det + styra in på att snabbt ses lär av de allra flesta tolkas som "Hej, hej, jag vill slicka lite fitta ASAP."
Tinder är, som så många gånger tidigare sagt, inte för alla. Och TS får ju trots allt svar och dejter så jag tror att gamet skulle kunna förfinas. Undvika att det blir klibbigt och konstigt tror jag är bästa sättet.