2021-10-25, 15:43
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Återigen: 80% svarsfrekvens är högt över snittet för män. Finns ingen anledning att ändra ett vinnande koncept.

Öppningar ska väl framför allt vara lite fräcka och balansera på gränsen. Bara genom att vara offensiv, men klumpig så lyckas exempelvis denna användare.

Användaren lyckas få svar, ja. Antagligen pga att den lama (och sjukt 50-talistiga) öppningen sticker ut, men han är ändå inte nöjd med utfallet. Det som svaren faktiskt renderar i. Så att säga.

Så. Du kör alltså "lite fräckt och balanserande på gränsen" både på Tinder och IRL? Antecknar detta!
Citera
2021-10-25, 16:25
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Användaren lyckas få svar, ja. Antagligen pga att den lama (och sjukt 50-talistiga) öppningen sticker ut, men han är ändå inte nöjd med utfallet. Det som svaren faktiskt renderar i. Så att säga.

Så. Du kör alltså "lite fräckt och balanserande på gränsen" både på Tinder och IRL? Antecknar detta!
Nej. Inte både och.

Läs din fråga igen:
Citat:
Så. Återigen; vad har du själv för erfarenhet av Tinder och öppningar där jämfört med IRL?
Citera
2021-10-25, 16:28
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Nej. Inte både och.

Läs din fråga igen:

Varför svarar du inte på min fråga?
Citera
2021-10-25, 16:52
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Varför svarar du inte på min fråga?
Du har ju svaret? På nätet ska öppningarna - till skillnad från verkliga livet - vara fräcka och balansera på gränsen.
Citera
2021-10-25, 17:46
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Du har ju svaret? På nätet ska öppningarna - till skillnad från verkliga livet - vara fräcka och balansera på gränsen.

Jag håller inte med dig. Min erfarenhet är att initialkontakten på nätet inte skiljer sig nämnvärt från den IRL. Åtminstone inte v.g. de jag själv träffade. Ska fråga mina kompisar om det vid tillfälle.

Men det är många män som övertolkat The Game och liknande och tror att all kontakt måste vara edgy/på gränsen/halvt onice för att man ska nå fram.

Och användaren i fråga är själv inte nöjd med utfallet även om svarsfrekvensen kanske är hög så leder det inte någon vidare stans. Så att säga.
Citera
2021-10-25, 17:53
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Jag håller inte med dig. Min erfarenhet är att initialkontakten på nätet inte skiljer sig nämnvärt från den IRL. Åtminstone inte v.g. de jag själv träffade. Ska fråga mina kompisar om det vid tillfälle.

Men det är många män som övertolkat The Game och liknande och tror att all kontakt måste vara edgy/på gränsen/halvt onice för att man ska nå fram.

Och användaren i fråga är själv inte nöjd med utfallet även om svarsfrekvensen kanske är hög så leder det inte någon vidare stans. Så att säga.
Kvinnor spammas med massor av hej, klart att något som sticker ut och är lite vågat skapar mer intresse. Fråga dina vänner du.
Citera
2021-10-25, 17:55
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Kvinnor spammas med massor av hej, klart att något som sticker ut och är lite vågat skapar mer intresse. Fråga dina vänner du.

Ja, jag skrev ju det. Att det sticker ut. Därav högre svarsfrekvens, men användaren i fråga är ändå inte nöjd med utfallet.
Citera
2021-10-26, 02:40
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Ja, jag skrev ju det. Att det sticker ut. Därav högre svarsfrekvens, men användaren i fråga är ändå inte nöjd med utfallet.
Utfallet blir antagligen inte bättre med en lägre svarsfrekvens. Vissa är nästintill oåtkomliga oavsett taktik här. Jag svarar ibland inte för att jag inte känner mig på humör eller är upptagen och inte för att hon ser dålig ut eller skriver något dåligt. Så visst, han kan prova andra dåliga oneliners men bättre om han kan konvertera svarsfrekvensen till fler och bättre dejter. Kanske styra in konversationen relativt snabbt till att ses?
Citera
2021-10-26, 08:13
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Utfallet blir antagligen inte bättre med en lägre svarsfrekvens. Vissa är nästintill oåtkomliga oavsett taktik här.Jag svarar ibland inte för att jag inte känner mig på humör eller är upptagen och inte för att hon ser dålig ut eller skriver något dåligt. Så visst, han kan prova andra dåliga oneliners men bättre om han kan konvertera svarsfrekvensen till fler och bättre dejter. Kanske styra in konversationen relativt snabbt till att ses?

Det fetade; Jag vet inte hur många gånger jag har skrivit något liknande. Att ett uteblivet svar egentligen inte behöver betyda så särskilt mycket mer än just det. Och så sitter det tomtar här och drar på sig stora analysmössan och ska klura ut varför någon inte svarar. Och en del menar i sämsta Stasi-anda att man ska anmäla de matchningar som inte svarar.

Det är väl klart att högre svarsfrekvens/antalet inledda konvos ökar chansen till träffar. Men tycker du inte att man målar in sig lite i ett hörn när man drar en sådan öppning? Och särskilt om man fortsätter på samma spår med "hade nog behövt smaka lite överallt" etc. Jag tror att en sådan konvo är svår att räta upp. Även om man bara vill ha lite casual kul.

Alla har ju dessutom en intresseordning bland sina likes och matchningar. Är det någon man är mer intresserad av så svarar man, oavsett vad personen skriver. Om det inte är något märkligt slisk. Men jag antar att även det kan gå hemma i vissa fall.

Och ja, frågan här är ju hur han kan konvertera svarsfrekvensen till fler och bättre dejter. Jag tror att det skulle funka bättre om han undviker ser god ut/smaka lite överallt/etc. Det + styra in på att snabbt ses lär av de allra flesta tolkas som "Hej, hej, jag vill slicka lite fitta ASAP."

Tinder är, som så många gånger tidigare sagt, inte för alla. Och TS får ju trots allt svar och dejter så jag tror att gamet skulle kunna förfinas. Undvika att det blir klibbigt och konstigt tror jag är bästa sättet.
Citera
2021-10-26, 08:49
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Tinder är, som så många gånger tidigare sagt, inte för alla. Och TS får ju trots allt svar och dejter så jag tror att gamet skulle kunna förfinas. Undvika att det blir klibbigt och konstigt tror jag är bästa sättet.
Vore TS inte så fräck som han är så tror jag att det hade gått betydligt sämre för honom. Att få ett första svar är nog det i särklass mest kritiska skedet.

Håller med om att chatten kunde förfinas, men är han snygg nog så kan han vara ordentligt social efterbliven och ändå få gott om fitta.
Citera
2021-10-26, 09:00
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Vore TS inte så fräck som han är så tror jag att det hade gått betydligt sämre för honom. Att få ett första svar är nog det i särklass mest kritiska skedet.

Håller med om att chatten kunde förfinas, men är han snygg nog så kan han vara ordentligt social efterbliven och ändå få gott om fitta.

Om man nöjer sig med vilken fitta som helst så må det vara sant. Vill man ha kvalitetsfitta så får man steppa upp gamet ty kvalitetsfitta har (som bekant och många gånger diskuterat) många valmöjligheter.
Citera
2021-10-26, 20:28
Medlem
Emolls avatar
Citat:

Det är faktiskt BS att endast utseende räcker. Du måste även ha ett hyfsat socialt game också. Men även ha bilder som indikerar på att du är en intressant individ.

Skulle du vara en 10/10 o lägga upp 5 profilbilder på ditt ansikte från din tråkiga lägenhet skulle du aldrig lyckas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in