Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-21, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
Jag har gold. Jag får notiser om likes. Men inga nya syns när jag går in.

Förmodligen något tillfälligt fel med appen.
Citera
2021-03-21, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jendy
Förmodligen något tillfälligt fel med appen.
Ja. Testade en boost. Likes ränner in. Kan jag se dom? Icke. Jävla blåsare.
Citera
2021-03-21, 23:42
Medlem
Alltså, mina erfarenheter nu utan att ha läst tråden. Tinder låter väldigt bra på pappret: Ett nära nog obegränsat utbud(om man håller sig till storstäder), det är strömlinjeformat, enkelt. Men sen....för det första: De tjejer jag dejtat och som jag kan dejta i verkligheten hade varit helt otänkbara att matcha med på Tinder, utan istället får man nöja sig med någon som man med en efterhandskonstruktion motiverar varför man ens swipade höger på. När man sen väl matchar med en del så är det någon form av cirkus där man förväntas försöka underhålla en konversation, med någon som kanske svarar, kanske inte, kanske svarar och sen slutar svara, som allt som oftast inte har några intentioner av att träffas visar det sig efter ett tag. Det tycks användas av alldeles för många av fel skäl, dvs. inte som en dejtingapp, och det underminerar hela syftet med att ha det som en dejtingapp.

Nu är jag ingen oattraktiv person, men skall sägas att jag inte bemödat mig att skriva ihop en bio, ha spektakulära bilder, länkat andra sociala medier, verifierat mig och liknande. Det är möjligt att det gör en stor skillnad. Helt hopplöst är det inte, ursäkta min rant, men nog får jag instämma i den här memen:
Citera
2021-03-22, 00:11
Medlem
bfjs avatar
Matchade med en person för ett tag sedan, vi chattade lite. Sen försvann chatten, antar block eller att personen tog bort/inaktiverade sitt tinder.

Sen idag fick jag en like av samma person, svårt att bedöma om personen skaffat nytt tinder, eller aktiverat det gamla? Men ifall det gamla aktiverades borde ju personen hamna ligga bland matchande och chatten komma tillbaka? Någon med erfarenhet?

Risken är väl hög att personen startat nytt och sedan råkat svepa fel?
Citera
2021-03-22, 07:10
Bannlyst
Enligt marknadsekonomisk teori svarar Tinder på ett behov av Tinder. "Annars hade inte Tinder kommit till".

Men det är ett beroende och i all synnerhet för er som betalar stora summor pengar på den här appen.

Tinder är ju inte gammalt, har inte funnits länge (väl?). Putin borde hjälpa er genom att stänga ned skiten.
Citera
2021-03-22, 10:01
Medlem
RobocoprahWinfreys avatar
Citat:
Har ni problem med era likes? Har fått massa likes senaste veckan. Men de dyker inte upp. Störande.
Händer hela tiden för mig nu. Har får sju-åtta notifikationer om nya likes sedan igår kväll, men räknaren visar fortsatt 79 och inga nya brudar visas i like-listan. De dyker dock upp i svep-kortleken ganska fort.
Har Gold.
Citera
2021-03-22, 14:55
Medlem
Citat:
Ja. Testade en boost. Likes ränner in. Kan jag se dom? Icke. Jävla blåsare.

Testa via browsern på datorn istället. Appen är katastrofalt byggd.
Citera
2021-03-22, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Lektionen är nog att vid nätdejting är det bra att ha tydliga bilder på den andra samt att inte chatta för länge utan ses ganska snart för det kan bli som i ditt fall.
Man träffar inte någon som man inte pratat i video call med. Den som har massa bortförklaringar till att inte köra video call år 2021 är skum. Har man bilder som är sanningsenliga och man vill ses är video call något roligt och naturligt.
Citera
2021-03-22, 15:44
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Jag har provat på Tinder sedan förra lördagen fast jag ser ut som en helt vanlig svensson kille, inte äldre än 26, inte yngre än 20. Mest för att prova på bara, va ju ett totalt fiasko om man säger så

Men fick matching på en tjej som jag tyckte är hur vacker som helst, efter 2-3 dagars skrivande så slängde jag ut frågan som lät något som ''Skulle gärna vilja träffa dig! '' Men då fick jag tillbaka som svar ''Nej tror inte det, trivs med att bara skriva! * Apa emoji som täcker för ögonen *''

Vadå trivs bara med att skriva? Är jag för ful? va det för snabbt frågat? Eller hur ska jag tolka det svaret?!

Ska också tilläggas att jag har noll erfarenhet när det kommer till kvinnor. Tog iallafall bort appen efter detta fiasko men skulle ända vara rätt bra att veta vad hon menade med det svaret till nästa gång om någon hade haft lust att hjälpa mig tolka svaret.

Jag tror, att om tjejen vill träffas, så skriver hon det. Men har faktiskt ingen aning heller.
Citera
2021-03-22, 15:48
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Man träffar inte någon som man inte pratat i video call med. Den som har massa bortförklaringar till att inte köra video call år 2021 är skum. Har man bilder som är sanningsenliga och man vill ses är video call något roligt och naturligt.

Fel. Du är extrovert och förstår dig inte på introverta. Det är extrovertas stora problem.

Jag hatar att sitta och snacka i cam. Vill dom snacka med en innan träff så blir det via telefon, som jag inte heller gillar, men man får väll tvinga sig till det eftersom det verkar vara något magiskt som släpper för vissa då så dom vågar träffas.

Camen är endast till för snusk.
Citera
2021-03-22, 16:45
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Fel. Du är extrovert och förstår dig inte på introverta. Det är extrovertas stora problem.

Jag hatar att sitta och snacka i cam. Vill dom snacka med en innan träff så blir det via telefon, som jag inte heller gillar, men man får väll tvinga sig till det eftersom det verkar vara något magiskt som släpper för vissa då så dom vågar träffas.

Camen är endast till för snusk.
Har aldrig behövt titta i någon jäkla telefon o prata eller behövt sitta o snacka innan man träffas. Det har gått fint ändå. Ingen som har frågat om det heller. Snap visst och jag har pratat med okända tjejer via cam eller vanligt. Men det är bara när jag har haft tråkigt och inget intresse av att träffa henne.

Helst av allt vill jag att dom ska veta så lite om mig och jag om dom innnan vi träffas. Det är lite av det roliga i att träffa någon ny, lära känna dom, vill inte kasta bort den interaktionen via en telefon.
Citera
2021-03-23, 10:14
Medlem
Jag matchade med en tjej i förrgår som tog initiativet till att skriva först. Vi skickade medelanden fram och tillbaka och verkade klicka, så jag föreslog en träff. Hon tyckte det var en bra idé, men hade mycket att göra under veckan. Däremot hade hon tid fredag efter 16:00. Hon gav mig sitt telefonnummer och snapchat och vi har smsat lite där

Frågan är om man ska fortsätta hålla kontakten tills fredag eller ska man vara tyst och fråga på torsdag om hon fortfarande är på?
Senast redigerad av Zachwaro 2021-03-23 kl. 10:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in