Alltså, mina erfarenheter nu utan att ha läst tråden. Tinder låter väldigt bra på pappret: Ett nära nog obegränsat utbud(om man håller sig till storstäder), det är strömlinjeformat, enkelt. Men sen....för det första: De tjejer jag dejtat och som jag kan dejta i verkligheten hade varit helt
otänkbara att matcha med på Tinder, utan istället får man nöja sig med någon som man med en efterhandskonstruktion motiverar varför man ens swipade höger på. När man sen väl matchar med en del så är det någon form av cirkus där man förväntas försöka
underhålla en konversation, med någon som kanske svarar, kanske inte, kanske svarar och sen slutar svara, som allt som oftast inte har några intentioner av att träffas visar det sig efter ett tag. Det tycks användas av
alldeles för många av fel skäl, dvs. inte som en dejtingapp, och det underminerar hela syftet med att ha det som en dejtingapp.
Nu är jag ingen oattraktiv person, men skall sägas att jag inte bemödat mig att skriva ihop en bio, ha spektakulära bilder, länkat andra sociala medier, verifierat mig och liknande. Det är möjligt att det gör en stor skillnad. Helt hopplöst är det inte, ursäkta min rant, men nog får jag instämma i den här memen: