Citat:
Ursprungligen postat av
R.Bloodworth
Alltså en teori jag har om varför det är svårare i Sverige är;
Jag har lokaliserat mig i massa olika länder på Tinder för skojs skull, för att se hur brudarna ser ut runtom i världen, hur deras presentationer ser ut, hobbys osv. Det som slog mig var hur hög kvalité det är på brudarna i Sverige rent utseendemässigt. I de flesta länder swipade jag mest vänster, trots att vissa av länderna var kända för snygga brudar, t.ex Kanada, Ukraina och Ryssland. I Sverige är det nästan modellnivå på en majoritet av tjejerna. Ibland kan jag få upp 10 brudar i streck som är 9-10/10. Det är en otroligt hög högsta nivå på brudarna i Sverige sett till utseende och även en mycket hög lägsta nivå på dem, och vi alla vet att snygga människor kommer i princip dissa de flesta som inte når upp till deras egna standard utseendemässigt. T.om invandrartjejerna i Sverige ser mycket bättre ut än invandrartjejer i andra länder, har jag konstaterat.
Detta samt allt som redan sagts om varför killar har det svårt, leder till en otroligt svår sits för den vanliga grabben, han som varken är supersnygg eller ful.
Det är hög kvalité med hög sannolikhet. Det är ju vanligt att personer som besöker Sverige slås av detta, och kommenterar det, i högre grad än andra länder (undantaget övriga norden då). Självklart bidrar myten till detta - så kan vara lite confirmation bias också.
Har också egna erfarenheter av detta med bekanta från Storbritannien som besökt Stockholm och som direkt och frekvent anmärkt på utbudet av heta tjejer. Ofta har det dessutom endast varit tal om relativt mediokra individer (7-7.5), men som i deras perspektiv nog är minst 1-1.5 högre.
Jag kan själv slås av hur många snygga man ser på gatan, vilket kan vara lite jobbigt distraherande i stundom, särskilt om man i är i lag med en dejt/partner så är det ju ganska oskönt att ögna någon annan än i mer än ett par 10 millisekunder.
En faktor utöver det genetiska underlaget, kan ju vara att Tinder är mer populärt här än i andra länder pga. raggningskulturen, eller snarare frånvaron av en sådan i normala sammanhang. Det har ju debatterats in ad nausium, men kan ju göra att även hetingar i större utsträckning känner ett behov av nätdejting (för att kunna hitta "den rätte" dvs). Undantaget fönstershoppande bekräftelsehoror då som kanske skevar denna populas.