2019-08-26, 19:36
Medlem
Krackhauss avatar
Är det mycket fitta på Tinder nuförtiden elle?
Citera
2019-08-26, 19:47
Medlem
R.Bloodworths avatar
Alltså en teori jag har om varför det är svårare i Sverige är;

Jag har lokaliserat mig i massa olika länder på Tinder för skojs skull, för att se hur brudarna ser ut runtom i världen, hur deras presentationer ser ut, hobbys osv. Det som slog mig var hur hög kvalité det är på brudarna i Sverige rent utseendemässigt. I de flesta länder swipade jag mest vänster, trots att vissa av länderna var kända för snygga brudar, t.ex Kanada, Ukraina och Ryssland. I Sverige är det nästan modellnivå på en majoritet av tjejerna. Ibland kan jag få upp 10 brudar i streck som är 9-10/10. Det är en otroligt hög högsta nivå på brudarna i Sverige sett till utseende och även en mycket hög lägsta nivå på dem, och vi alla vet att snygga människor kommer i princip dissa de flesta som inte når upp till deras egna standard utseendemässigt. T.om invandrartjejerna i Sverige ser mycket bättre ut än invandrartjejer i andra länder, har jag konstaterat.

Detta samt allt som redan sagts om varför killar har det svårt, leder till en otroligt svår sits för den vanliga grabben, han som varken är supersnygg eller ful.
Citera
2019-08-26, 20:44
Medlem
brackspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Är du 34 år så förstår jag varför Tinder inte fungerar på dig
Du får använda mötesplatsen.se som äkta gamlingar brukar göra

Tinder kryllar av män i åldern 30-40. Många av mina kvinnliga vänner föredrar en äldre man.
Citera
2019-08-26, 20:47
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brackspace
Tinder kryllar av män i åldern 30-40. Många av mina kvinnliga vänner föredrar en äldre man.

Alla föredrar äldre män. Utom beta-kvinnor förståss
Citera
2019-08-27, 02:55
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackyourFlash
Lika många dejter som ligg men tyvärr bara en handfull. Största problemet för min del är att orka skicka iväg första meddelandet. Sen bor jag även fortfarande "hemma" vilket gör allt något krångligare

Så varken något förhållande eller mardrömshistoria, bara en handfull dejter/ligg.

Haha den känner man igen, vilka otroliga chanser man missat på att man bor hemma ännu.. har hänt att man fått smyga in någon på kvällen och stelt stampat ner för trappan när man lett ut henne morgonen efter.
Citera
2019-08-27, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth

Jag har lokaliserat mig i massa olika länder på Tinder för skojs skull, för att se hur brudarna ser ut runtom i världen, hur deras presentationer ser ut, hobbys osv. Det som slog mig var hur hög kvalité det är på brudarna i Sverige rent utseendemässigt. I de flesta länder swipade jag mest vänster, trots att vissa av länderna var kända för snygga brudar, t.ex Kanada, Ukraina och Ryssland. I Sverige är det nästan modellnivå på en majoritet av tjejerna. Ibland kan jag få upp 10 brudar i streck som är 9-10/10. Det är en otroligt hög högsta nivå på brudarna i Sverige sett till utseende och även en mycket hög lägsta nivå på dem, och vi alla vet att snygga människor kommer i princip dissa de flesta som inte når upp till deras egna standard utseendemässigt. T.om invandrartjejerna i Sverige ser mycket bättre ut än invandrartjejer i andra länder, har jag konstaterat.

Detta samt allt som redan sagts om varför killar har det svårt, leder till en otroligt svår sits för den vanliga grabben, han som varken är supersnygg eller ful.
Det är hög kvalité med hög sannolikhet. Det är ju vanligt att personer som besöker Sverige slås av detta, och kommenterar det, i högre grad än andra länder (undantaget övriga norden då). Självklart bidrar myten till detta - så kan vara lite confirmation bias också.

Har också egna erfarenheter av detta med bekanta från Storbritannien som besökt Stockholm och som direkt och frekvent anmärkt på utbudet av heta tjejer. Ofta har det dessutom endast varit tal om relativt mediokra individer (7-7.5), men som i deras perspektiv nog är minst 1-1.5 högre.

Jag kan själv slås av hur många snygga man ser på gatan, vilket kan vara lite jobbigt distraherande i stundom, särskilt om man i är i lag med en dejt/partner så är det ju ganska oskönt att ögna någon annan än i mer än ett par 10 millisekunder.

En faktor utöver det genetiska underlaget, kan ju vara att Tinder är mer populärt här än i andra länder pga. raggningskulturen, eller snarare frånvaron av en sådan i normala sammanhang. Det har ju debatterats in ad nausium, men kan ju göra att även hetingar i större utsträckning känner ett behov av nätdejting (för att kunna hitta "den rätte" dvs). Undantaget fönstershoppande bekräftelsehoror då som kanske skevar denna populas.
Citera
2019-08-27, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BackyourFlash
Lika många dejter som ligg men tyvärr bara en handfull. Största problemet för min del är att orka skicka iväg första meddelandet. Sen bor jag även fortfarande "hemma" vilket gör allt något krångligare

Så varken något förhållande eller mardrömshistoria, bara en handfull dejter/ligg.

Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Haha den känner man igen, vilka otroliga chanser man missat på att man bor hemma ännu.. har hänt att man fått smyga in någon på kvällen och stelt stampat ner för trappan när man lett ut henne morgonen efter.
Hur gamla är ni egentligen? :/
Citera
2019-08-27, 23:22
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Över 19 under 23.
Citera
2019-08-28, 00:17
Medlem
BackyourFlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Över 19 under 23
Citera
2019-08-28, 02:12
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Över 19 under 23.

Varför flyttar du inte hemifrån? Ska man göra runt 18-19 år.
Citera
2019-08-28, 02:14
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth

Fast jag har tänkt på det sistnämnda och faktum är ju att; sålänge inte snygga tjejer finner top 10-20% av de snygga killarna eller har en kille de är tillsammans med så ligger de ju lika mycket/lite som den genomsnittlige killen, fast av olika anledningar. Tjejer för att de är kräsna med killarna och killar för att de inte kan ligga mer? Jag menar ligger inte killar så ligger oftast inte tjejer. Logiskt. Dock så är det ju dock en sanning att de flesta tjejerna ligger med ett fåtal snygga killar.
Citera
2019-08-28, 10:58
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Fast jag har tänkt på det sistnämnda och faktum är ju att; sålänge inte snygga tjejer finner top 10-20% av de snygga killarna eller har en kille de är tillsammans med så ligger de ju lika mycket/lite som den genomsnittlige killen, fast av olika anledningar. Tjejer för att de är kräsna med killarna och killar för att de inte kan ligga mer? Jag menar ligger inte killar så ligger oftast inte tjejer. Logiskt. Dock så är det ju dock en sanning att de flesta tjejerna ligger med ett fåtal snygga killar.
Inte riktigt. De flesta tjejerna ligger inte alls. Idag vill allt fler vara självständiga och det liggs mer sällan än förr, vilket forskning bekräftar. Däremot fabuleras det gärna ihop berättelser inför följare och väninnor. Det är inte vad man har, utan vad man visar och hur det verkar.

Det är en sjuk värld där incels och Flashbackenstöringars föreställningar om hur tillvaron fungerar nästan verkar rimliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in