2020-05-18, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Jag tyckte det var bra att hitta en undersökning om nya förhållanden som är gjord i Sverige.

Personligen tror jag att det bara kommer öka…dvs att första kontakten tas via nätet och sen tar man det därifrån. Det är så uberviktigt att lära sig skriva bra. Tänk på dem som är födda 2000 eller senare…de är uppvuxna med det.

Fast ändå är det dem som skriver sämst hahahaha!
Citera
2020-05-18, 16:54
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Jag tyckte det var bra att hitta en undersökning om nya förhållanden som är gjord i Sverige.

Personligen tror jag att det bara kommer öka…dvs att första kontakten tas via nätet och sen tar man det därifrån. Det är så uberviktigt att lära sig skriva bra. Tänk på dem som är födda 2000 eller senare…de är uppvuxna med det.
Finns gott om aspergers och liknande folk som skriver mer än väl som inte skulle lyckas på Tinder. Det är snarare så att tjejer går efter ganska snygga män. Detta med att skriva väl och agera grammarnazi som vissa kvinnor gör är bara kontroll och agera Karens(läs: cunts). Mycket barnsligt. Ska man låta något såsom milda svårigheter att skriva eller stava rätt hindra en grym relation att ske? Då är det nog mer fel i huvudet på bedömmaren.
Citera
2020-05-18, 17:25
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Personligen tror jag att det bara kommer öka…dvs att första kontakten tas via nätet och sen tar man det därifrån. Det är så uberviktigt att lära sig skriva bra.
Haha! Det viktiga är att ta bra bilder. Du kan i princip vara en analfabet eller ha svår dyslexi om du bara är tillräckligt snygg. Fungerar även att uppträda som en kvinnohatande idiot i chatten. Alla meddelanden är underordnade den fysiska attraktionen.

Den som tvivlar kan skapa ett fakekonto för att få det svart på vitt.
Senast redigerad av lakritc 2020-05-18 kl. 18:10.
Citera
2020-05-18, 20:10
Medlem
populopiduss avatar
Alltså vad fan är det med Tinder? Jag hade flera pågående chatter och två dejter inbokade, går och lägger mig i lördags och när jag kollar appen i söndags finns plötsligt inget konto associerat med min e-post och jag har INTE tagit bort kontot. Och ingen annan har tillgång till det med säkerhet.

Betalar ju till och med för det... kontaktat dom men inga svar heller, riktigt riktigt dåligt.
Citera
2020-05-18, 20:11
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Haha! Det viktiga är att ta bra bilder. Du kan i princip vara en analfabet eller ha svår dyslexi om du bara är tillräckligt snygg. Fungerar även att uppträda som en kvinnohatande idiot i chatten. Alla meddelanden är underordnade den fysiska attraktionen.

Den som tvivlar kan skapa ett fakekonto för att få det svart på vitt.

Ja, men den typ av brudar du syftar på är bara skal i alla fall och inget som i faller i alla fall mig i smaken. Tycker det är sjukt osexigt med ointelligens och yta, oavsett om dom har fina kroppar.
Citera
2020-05-19, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxad101
Cope

Enda anledning till varför tjejer inte tar första steget med dig är för att du är ful, likaså jag. Om du hade varit snygg så hade tjejer betet sig annorlunda omkring dig.

Mina snygga kompisar får nästan dagligen handskas med närmanden från tjejer.
Ful, men har lite mer än 1000 matchningar på mitt konto. Men du kanske har rätt.

Att ta första steget på tinder eller sociala medier överlag kräver inte mycket som det skulle göra ute i verkliga livet. Ponera att du ser en 10a ute. Du går inte fram till henne om du inte har ett bra självförtroende. Oavsett hur snygg du själv skulle vara. Och det gör inte hon heller om inte hon har det.
Jag säger inte att tjejer inte kan ta det steget, men det är inte lika vanligt i rl som det kanske skulle kunna vara på sociala medier.
Snygga människor kan vara osäkra också, inte bara fula, och det var just det som jag ville få fram. Att avsaknad av självförtroende bara kommer göra krokben för dig själv. Tjejer gillar inte osäkra killar, och vice versa. Man maxar inte sin potential om man inte har ett gott självförtroende, till svar på att ’folk tror att man inte får ligga pga bristande självförtroende’ och jo, utan självförtroende ligger du inte lika mycket.
Citera
2020-05-19, 12:01
Medlem
lakritcs avatar
En kille behöver inte vara ful. Det räcker att han är medel för att bli osynlig på Tinder.
Det går alltså nio män på en kvinna på detta media.

I verkligheten är det lättare för alla som inte är socialt efterblivna och har diverse vanföreställningar.
Citera
2020-05-19, 12:04
Medlem
Citat:
En kille behöver inte vara ful. Det räcker att han är medel för att bli osynlig på Tinder.

Det går alltså nio män på en kvinna på detta media.
Ja buhu livet är orättvist. Fast vi karlar får inte tissarna och pajade och riskerar att klyvas mitt i tu när vi föder barn. Konstigt att brudar är lite mer kräsna än oss?
Citera
2020-05-19, 12:09
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
Ja buhu livet är orättvist. Fast vi karlar får inte tissarna och pajade och riskerar att klyvas mitt i tu när vi föder barn. Konstigt att brudar är lite mer kräsna än oss?
Vad har detta med könsfördelningen att göra? Är du säker på att du svarade på rätt inlägg?

Uppenbarligen är män betydligt mindre socialt kompetenta än kvinnor alternativt/och mycket mer intresserade av förhållanden. Varför annars använda Tinder? De flesta män, till skillnad från de flesta kvinnor, söker ju någonting.
Citera
2020-05-19, 12:48
Medlem
Citat:
Vad har detta med könsfördelningen att göra? Är du säker på att du svarade på rätt inlägg?

Uppenbarligen är män betydligt mindre socialt kompetenta än kvinnor alternativt/och mycket mer intresserade av förhållanden. Varför annars använda Tinder? De flesta män, till skillnad från de flesta kvinnor, söker ju någonting.
Kvinnor är kräsnare än män och naturligtvis mindre intresserade av lösa förbindelser, av de skäl jag angav.
Citera
2020-05-19, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grabbenutanskills
Ful, men har lite mer än 1000 matchningar på mitt konto. Men du kanske har rätt.

Att ta första steget på tinder eller sociala medier överlag kräver inte mycket som det skulle göra ute i verkliga livet. Ponera att du ser en 10a ute. Du går inte fram till henne om du inte har ett bra självförtroende. Oavsett hur snygg du själv skulle vara. Och det gör inte hon heller om inte hon har det.
Jag säger inte att tjejer inte kan ta det steget, men det är inte lika vanligt i rl som det kanske skulle kunna vara på sociala medier.
Snygga människor kan vara osäkra också, inte bara fula, och det var just det som jag ville få fram. Att avsaknad av självförtroende bara kommer göra krokben för dig själv. Tjejer gillar inte osäkra killar, och vice versa. Man maxar inte sin potential om man inte har ett gott självförtroende, till svar på att ’folk tror att man inte får ligga pga bristande självförtroende’ och jo, utan självförtroende ligger du inte lika mycket.
Vad är det du försöker säga? Självklart så får Chad ligga mindre om man är introvert och sitter hemma framför datorn istället för att leva rövare på krogen men en ful kille kommer aldrig att få ligga mer för att han är mer självsäker, attraktion är 100% fysisk och en ful kille kommer aldrig att få ett snyggare ansikte av att säga rätt saker och vara självsäker.

Du måste vakna upp ur din psykos och acceptera den bittra sanningen.
Citera
2020-05-19, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Jo, men tycker att de kan hålla sitt inceltrams i inceltrådarna.

Bara för att de inte får några matchningar betyder det inte att ingen annan heller får det.

Jag är fan långt ifrån någon "chad" men har aldrig haft några större problem med tjejer. Allt handlar om inställning och att även se sina egen del i det hela.

Tinder handlar enbart om utseende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in