2019-07-27, 15:13
Medlem
Fan jag har 72 dolda matchningar som väntar. Ska man slå till med gold? Känns så jävla saftigt med 275 kr :/
Citera
2019-07-27, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asfaltsbonden
Ni som testat photofeeler, hur representativt tycker ni att omdömet man får där är?

Hur menar du representativt?

Jag har lagt upp två foton på mig själv på Photofeeler. På första fick jag följande poäng:

SMART 5.6
TRUSTWORTHY 5.4
ATTRACTIVE 3.7

Sedan la jag upp en bild där jag ler och ser gladare ut:

SMART 7.1
TRUSTWORTHY 7.6
ATTRACTIVE 4.8

Detta är på en skala av 10.
Så det jag har lärt mig är att jag ses som mer attraktiv om jag ler, vilket väl inte direkt är någon nobelprisupptäckt.
Citera
2019-07-27, 20:19
Medlem
Ni som vill gå upp några steg utseendemässigt, funderat på att göra någon sorts plastikkirurgi? Ni kan använda ansiktsimplantat, eller gå billigare och bara köra på fillers. Det finns mycket ni kan göra för bättre utseende. Detta är verkligen något som ni borde försöka kolla igenom, kan verkligen vara värt.
Citera
2019-07-27, 20:31
Medlem
Wrazxcs avatar
Syns man i sin hemstad om man återaktvierar tinder på andra sidan jorden?
Frågar åt en vän...
Citera
2019-07-27, 23:23
Medlem
Stockholmare..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wrazxc
Syns man i sin hemstad om man återaktvierar tinder på andra sidan jorden?
Frågar åt en vän...

Om man återaktiverar tinder på andra sidan jorden? Tinder utgår ju från ens position, så befinner man sig i Thailand så kommer ju inte någon i Mölndal att få upp ens bild. Men om man har Plus så kan man ju placera sig varsomhelst.
Citera
2019-07-28, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Hur menar du representativt?

Jag har lagt upp två foton på mig själv på Photofeeler. På första fick jag följande poäng:

SMART 5.6
TRUSTWORTHY 5.4
ATTRACTIVE 3.7

Sedan la jag upp en bild där jag ler och ser gladare ut:

SMART 7.1
TRUSTWORTHY 7.6
ATTRACTIVE 4.8

Detta är på en skala av 10.
Så det jag har lärt mig är att jag ses som mer attraktiv om jag ler, vilket väl inte direkt är någon nobelprisupptäckt.

Representativt i den meningen att de är en bra uppskattning om hur attraktiv man är? Förutsatt att man har ett antal bilder uppe.
Citera
2019-07-28, 11:01
Medlem
RobocoprahWinfreys avatar
Ny och avslutande utvärdering efter två veckors tindrande!

Sedan ~fem dagar tillbaka så har det helt avtagit med likes och matchningar. Får ingenting längre, noll! Antar att jag är låååångt ner i ”kortleken”.

Jag har dock varit på ytterligare en dejt (fick ligga) sedan sist och har två till inplanerade med nya objekt.

Summa summarum:

1) Ta vara på tiden under din första vecka på Tinder, för sen dör det ut (i alla fall om du inte bor i Sthlm/Gbg).

2) När du väl matchat och börjat chatta så måste du som kille vara drivande i konversationen, hela tiden, annars dör det ut.

Citat:
Ursprungligen postat av RobocoprahWinfrey
Dags för utvärdering! Har haft Tinder en vecka nu.

40 likes
20 matchningar
2 dejter (båda vill ses igen)

Tycker det flyter på bra. Hade verkligen noll förhoppningar om att Tinder skulle funka för mig efter att ha följt den här tråden ett bra tag. Med facit i hand är det den klart bästa dejting- appen/sidan jag provat.

Ett minus för mig som vanlig knegare är att de flesta tjejerna verkar vara högutbildade (blev bl.a. dissad tvärt av en vrålsnygg läkare när jag berättade vad jag jobbade med). Hur ser det ut på Badoo, är det mer ”knegare” där tro?
Senast redigerad av RobocoprahWinfrey 2019-07-28 kl. 11:03.
Citera
2019-07-28, 16:21
Medlem
Honeyvoices avatar
Nu har jag funderat…fast det är 32 grader yikes. Jag tror att de som har svårast med tinder eller att vara sociala över nätet överhuvudtaget är:

De som har ett stort kontrollbehov för att kontrollera den på andra sidan messet är ju lite som att försöka stoppa Niagarafallet med en mugg.

Om man måste ha en förklaring varje gång till varför folk beter sig som de gör och inte bara kan släppa det. Svarar de inte så svarar de inte.

Folk som måste ha sista ordet.

Folk som har bestämt sig hur de uppfattas och inte bryr sig om att ingen annan håller med dem.

När girighet och behovet av instant gratification tar över.

Om man skiljer på livet on-och offline. Dessa tror jag kommer släpa efter oerhört i utvecklingen.
Senast redigerad av Honeyvoice 2019-07-28 kl. 16:33.
Citera
2019-07-28, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobocoprahWinfrey
Ny och avslutande utvärdering efter två veckors tindrande!

Sedan ~fem dagar tillbaka så har det helt avtagit med likes och matchningar. Får ingenting längre, noll! Antar att jag är låååångt ner i ”kortleken”.

Jag har dock varit på ytterligare en dejt (fick ligga) sedan sist och har två till inplanerade med nya objekt.

Summa summarum:

1) Ta vara på tiden under din första vecka på Tinder, för sen dör det ut (i alla fall om du inte bor i Sthlm/Gbg).

2) När du väl matchat och börjat chatta så måste du som kille vara drivande i konversationen, hela tiden, annars dör det ut.
I början får man någon boost på köpet, dvs att man hamnar först i kön. Vill du synas mer får du köpa Tinder plus, då får du en fri boost i veckan och så kan du swipa hur mycket du vill. Jag tycker det är värt pengarna, händer ju mer om man säger så.
Citera
2019-07-28, 17:18
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Fick en match nu. Sedan tog hon bort mig.
Men det förklarar nog saken. Bor 200 mil ifrån mig.

Jag börjar tro att många tjejer sveper "Like" på alla och sedan tar dem bort de som de fick en match på? Eller kan det vara avståndet? Vad tror ni?

Lustigt nog så stod det 10 km avstånd. Har ni också fått detta beteende?
Citera
2019-07-28, 17:20
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
I början får man någon boost på köpet, dvs att man hamnar först i kön. Vill du synas mer får du köpa Tinder plus, då får du en fri boost i veckan och så kan du swipa hur mycket du vill. Jag tycker det är värt pengarna, händer ju mer om man säger så.

Är det verkligen värt? Förr eller senare kommer man väll fram ?
Citera
2019-07-28, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Är det verkligen värt? Förr eller senare kommer man väll fram ?
Det är värt det definitivt tycker jag, man får helt klart mer matchningar. Kostar typ 350 i halvåret om jag minns rätt. Men avgör du det själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in