2019-01-24, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Tror ni att det hjälper att flika in att man söker någonting seriöst i sin presentation när det kommer till antal matchningar man kan få baserat på det?
Kan hända, kan inte hända. Som alltid varit poängterat går det mesta ut på det yttre. En del kanske ser igenom det, och en del kanske köper det och går efter det. Angående det seriösa dvs. Testa och se för dig själv.
Citera
2019-01-24, 02:27
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grabbenutanskills
Kan hända, kan inte hända. Som alltid varit poängterat går det mesta ut på det yttre. En del kanske ser igenom det, och en del kanske köper det och går efter det. Angående det seriösa dvs. Testa och se för dig själv.
Ja jg tänker ju att det attraherar mer än vad det skrämmer bort att framstå som seriösare, ska starta om mitt konto när jag gått på en dejt nu i helgen och denna gång med en presentation så får vi se hur det går.
Citera
2019-01-24, 06:50
Medlem
Hur är det med att starta om sitt konto nu för tiden? Får man fortfarande nybörjar boost?
Vill minnas att någon spekulerade i att han eventuellt blev mer ELO belönad när han hade kört på med ett och samma konto ett tag
Citera
2019-01-24, 07:18
Medlem
Brottinators avatar
I kvällens Veckans brott kl 21 på SVT1 ska dom prata om prostitution på Tinder. I inslaget om det nyss i morgonstudion nämnde dom en torsk, en tvåbarnspappa med döttrar i förskoleåldern som försökte köpa med sig en hora på familjesemestern till Thailand i två veckor. Fy fan så sunkigt asså..
Citera
2019-01-24, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Nej, Tinder borde göras om så att killarna bara finns där medan tjejerna får välja/gilla. Får man bort all meningslös bekräftelse också. Killarna kan förstås fortsatt ges möjlighet att skriva först.
Är ju så Bumble funkar lite; utöver gemensam tjejerna måste ta initiativet att skriva inom 24h. Men det funkar inte så mycket bättre än Tinder i slutändan. Vissa skriver ändå inte, och skriver de så är det ofta bara något kort för att "bekräfta" matchningen så den inte försvinner.

Tinder funkar bättre konstigt nog.
Citera
2019-01-24, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
I kvällens Veckans brott kl 21 på SVT1 ska dom prata om prostitution på Tinder. I inslaget om det nyss i morgonstudion nämnde dom en torsk, en tvåbarnspappa med döttrar i förskoleåldern som försökte köpa med sig en hora på familjesemestern till Thailand i två veckor. Fy fan så sunkigt asså..
Skulle säga att prostitution på Tinder är en väldigt liten andel, men uppenbarligt tillräckligt för att skapa sensationalistiska rubriker. Lätt anekdotisk bevisföring men jag har aldrig fått ett sådant erbjudande under alla mina år på appen.

Som jag brukar säga; man brukar hitta vad man letar efter.

Tyvärr sätter ju detta appen i (ännu mer) dålig dager, och vanligt folk får sina fördomar bekräftade med mångdubbel avkastning. Detta kommer driva bort mer tjejer från appen tyvärr. Särskilt de man vill åt i slutändan.

Detta är ingen nyhet. Det finns as och drägg på hela internet, män är kåta svin, nätet är fullt av porr, så varför skulle den mest populära dejtingappen vara undantaget. Suck. Gå o gräv fram lite riktiga nyheter istället.
Citera
2019-01-24, 22:01
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator

Hej ...har sett det nu. Vad som skulle vara intressant att veta är hur många män som verkligen går hela vägen och inte bara sitter och messar för att få lite spänning.
Citera
2019-01-24, 22:05
Medlem
lakritcs avatar
Prostitutionen nämndes även på Aktuellt så nu känner de flesta till det. Bra reklam!
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Detta är ingen nyhet. Det finns as och drägg på hela internet, män är kåta svin, nätet är fullt av porr, så varför skulle den mest populära dejtingappen vara undantaget. Suck. Gå o gräv fram lite riktiga nyheter istället.
Det att män är kåta svin på nätet är i och för sig ett starkt argument emot Tinder och internetdejting.
Senast redigerad av lakritc 2019-01-24 kl. 22:24.
Citera
2019-01-25, 13:57
Medlem
Honeydealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Tror ni att det hjälper att flika in att man söker någonting seriöst i sin presentation när det kommer till antal matchningar man kan få baserat på det?

Nej, det betyder ingenting.
Citera
2019-01-27, 15:19
Medlem
Fram till nyligen bodde jag utomlands. Då funkade Tinder hur bra som helst utan någon egentlig ansträngning. Fick många gillningar och matchningar. Tjejerna var snygga och roliga att chatta med. Flera tog initiativet till konversationer, att byta kontaktuppgifter och träffas. Träffarna gick som smort.

Sen jag kommit till Sverige har det gått betydligt segare. Jag fick fler likes längs vägarna under resan hit än jag fick under första veckan på hemmaplan. Dessutom är de kvinnor som dyker upp när man swipar av en helt annan klass. Ruggugglor, singelmammor, sminktroll utan minsta personlighet. Oftast ingen beskrivning, eller bara nåt kasst försök att spela rolig.

Är det en annan approach som krävs här eller ska man helt enkelt finna sig i att det är sämre här?
Citera
2019-01-27, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filling
Fram till nyligen bodde jag utomlands. Då funkade Tinder hur bra som helst utan någon egentlig ansträngning. Fick många gillningar och matchningar. Tjejerna var snygga och roliga att chatta med. Flera tog initiativet till konversationer, att byta kontaktuppgifter och träffas. Träffarna gick som smort.

Sen jag kommit till Sverige har det gått betydligt segare. Jag fick fler likes längs vägarna under resan hit än jag fick under första veckan på hemmaplan. Dessutom är de kvinnor som dyker upp när man swipar av en helt annan klass. Ruggugglor, singelmammor, sminktroll utan minsta personlighet. Oftast ingen beskrivning, eller bara nåt kasst försök att spela rolig.

Är det en annan approach som krävs här eller ska man helt enkelt finna sig i att det är sämre här?

Skönt att jag inte är ensam, fast du slår nog inte mig.
Jag har nog swipat minst 1000 tjejer och fått 5 likes.
Ingen av dom svarar heller när man skriver till dom.
Kraven har sänkt enormt ifrån min sida och nu swipar jag bara för att få någon likes, 90 % är jag inte ens intresserad av men jag är bara nyfiken ifall dom är intresserad av mig.

Efter har varit på tinder och några andra dejting appar så mitt självförtroende död.

Får nog åka utomlands för att få upp självförtroende, i Sverige så är dejting appar och liknande omöjligt.
Citera
2019-01-27, 17:38
Medlem
Vill synas i en annan stad långt (Tinder)

Som rubriken lyder. Vill alltså synas i en stad långt bort där jag alltså inte befinner mig. Går det att ordna på något vis utan att behöva betala?

Har provat med sån där fake gps app, men det fungerar ju inte hur mycket jag än försöker.Fattar inte hur man gör och om det ens är möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in