Flashback bygger pepparkakshus!
2018-12-21, 17:10
Medlem
Jag ser ingen mening att swipa höger på någon som bor längre bort än 5 mil. Alldeles för omständigt att ses och det blir allt för sällan. Värdelöst och slöseri med tid att skriva med någon som bor 20 mil bort.

Nu har jag tinder gold och kan ju se vilka tjejer som ger mig en like. Jag behöver inte lika dom för att se vilka som gillar mig. Just nu gör jag en virtuell resa genom Europa, just för att se hur många likes jag kan få och vilka delar av Sverige respektive Europa jag får bäst respons. Är det ens någon mening för min egen del att ge någon en like? Eller gör jag bäst att bara luta mig tillbaka och titta på?
Citera
2018-12-21, 17:26
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Jag ser ingen mening att swipa höger på någon som bor längre bort än 5 mil. Alldeles för omständigt att ses och det blir allt för sällan. Värdelöst och slöseri med tid att skriva med någon som bor 20 mil bort.

Nu har jag tinder gold och kan ju se vilka tjejer som ger mig en like. Jag behöver inte lika dom för att se vilka som gillar mig. Just nu gör jag en virtuell resa genom Europa, just för att se hur många likes jag kan få och vilka delar av Sverige respektive Europa jag får bäst respons. Är det ens någon mening för min egen del att ge någon en like? Eller gör jag bäst att bara luta mig tillbaka och titta på?

så åka tåg går alltså inte för dig? är du en sån som tror du ska hitta girl next door i samma trapphus som du eller? skärp dig.. det är väl som jobb idag man ska leta över hela sverige helst, du minskar dina chanser till att hitta nån rejält med ynka 5mils gräns spontant tänker jag då.. var inte snål o bitter då kommer ingen tjej krypandes.
Citera
2018-12-21, 18:03
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
så åka tåg går alltså inte för dig? är du en sån som tror du ska hitta girl next door i samma trapphus som du eller? skärp dig.. det är väl som jobb idag man ska leta över hela sverige helst, du minskar dina chanser till att hitta nån rejält med ynka 5mils gräns spontant tänker jag då.. var inte snål o bitter då kommer ingen tjej krypandes.

Det beror ju var man bor. Bor man kring Stockholm finns tillräckligt utbud här omkring såklart.
Citera
2018-12-21, 18:16
Medlem
Citat:

Nä det är för bökigt att behöva ta ledigt en dag för att kunna ses första gången. Och när man dejtar över internet så är inte direkt den första man träffar, den man lever resten av livet med. Man kan ju som träffa en evighet med människor. Ska jag då ta ledigt, bränna pengar på tåg, flyg, hotell, mat osv.. det blir mycket pengar.

Jag har barn och är jag ledig då har mitt barn högsta prioritet både vad gäller tid och vad gäller pengar. Jag är inte 22 år, barnlös, utgiftslös och kan flänga runt hur jag vill, hur som helst och när som helst.
Citera
2018-12-21, 18:54
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaffarbin
Vad är er liggstatistik i förhållande till matchningar? Jag har 1250 matchningar och 6 ligg. ganska dålig hitrate.

Ångrar att jag inte fört statistik över antalet matchningar haha.. Men jag kan med relativ säkerhet säga att dom inte överstigit 300. Jag har aldrig varit en sån som samlat på dom och heller aldrig svept höger hur som helst. Jag är även än mer selektiv nu rond 2 på tinder. Spontant skulle jag säga att det är där du gör två stora misstag..

Ser ut såhär iaf:

32 dejter där jag legat med 22. Kan egentligen säga 23 för jag vet att jag kommer få ligga med en ny imorgon 😋 Så vad blir det 7,6 % hitrate? Om man räknar på 300 matchningar. (Matte är min absolut svagaste sida, hoppas verkligen inte jag gör bort mig nu haha)

Overall sen mars 2017 har jag träffat 60 tjejer varav jag legat med 45 av dom(75 %), fördelat på

Tinder: 22 (23 hehe)
Jodel: 9
Irl: 6
Happn: 5
Bumble: 1
Blind date: 1
Wordfeud: 1

Har sen 1a mars 2017 gått 660 dagar vilket alltså ger mig en ny pinne var 14e dag. Men gudarna ska veta att det ligger många timmars arbete bakom det 😅

Iofs har jag under sammanlagt 5-6 månader hållit mig till en tjej så det stämmer inte riktigt heller.
Senast redigerad av Brottinator 2018-12-21 kl. 19:21.
Citera
2018-12-21, 19:45
Medlem
Knobelsdorffs avatar
Citat:

Jag har nog varit en sådan som farit runt och tänkt att det kan vara värt att åka en bit för att träffa någon fjälla. Inte haft några problem i sig med det då man ju bor i obygden men senaste året har jag absolut tackat nej till detta. Även jag satt min gräns till 5 mil vilket inte fångar upp många orter alltså. De som ser riktigt bra ut kan jag ge en like bara för sakens skull men skulle aldrig orka styra upp något. Kan redan vid matchningen spela ut exakt hur det kommer bli av det. Hade tjejer haft ett uns av initiativtagande och möjlighet till kompromiss så visst hade det kunnat bli något, men så fungerar de inte.
Citera
2018-12-22, 01:33
Medlem
kukflashs avatar
Hatar nya uppdateringen nu när tinder tagit bort instagram-namnet på profilerna..
Citera
2018-12-22, 10:52
Medlem
Kranpunktens avatar
Hallå alla Tinder rävar!
jag är helt ny på denna applikationen, skaffade den eftersom jag reser runt och jobbar på ett säsongställe med mycket tjejer i omlopp och tänkte att de kunde vara nice med en liten säsongsflört.

har haft applikationen i ca 2 veckor nu och gick i torsdags ut gör min första träff med en tjej på en nattklubb efter 9 dagars chattande.
Natten gick väl sådär..
påvägen till klubben träffade jag ett gäng nya bekanta, vi blev ett litet entourage,
samtidigt som hon släpade med sig sina kollegor och skulle upp och jobba dagen efter så hon tog det relativt lungt.

Vi dansade till en techno dj som spelade (gemensamt musiksmak)
jag var rätt bra i gasen med både de ena&andra, sånt som hörtill när man ska ut och dansa(?)
vi delade en joint ute på terrassen, allihopa, jag tyckte det känndes spännt/underligt att flörta öppet med alla dessa bekanta omkring oss som höll på att skämta om hur vi hittade varandra på tinder.
Hon prata mycket med sina kollegor och skrattade och hade kul så jag tänkte spela de cool och bara ha en bra natt istället för att lägga allt fokus på att komma innanför trosorna.

hursomhelst natten rullar på och vid 12-01 tiden så ska hon lämna för att gå hem och sova, hon säger hejdå till alla.

Jag dundrar vidare på dansgolvet fram till 03 snåret då dj:n slutar spela, påvägen hem drar jag upp tinder appen och skriver något i stil med att det var bra musik ikväll och jag hoppas hon får tillräcklig sömn inför jobbet imorgon, sen slänger jag ur mig att jag gärna träffar henne igen, fast i en mer chill miljö där de inte är så mycket folk omkring

(i efterhand kan jag se hur det låter creepy men i mitt huvud lät de som "jag vill hänga och lära känna dig" utan alla kollegor&bekanta)

Avslutar med att säga att jag gillade henne och att hon är en väldigt söt tjej (det är en 8a i mina ögon)
önskar henne god natt och sen slocknar jag.

inte ett ord sen dess.. 2 dagar senare.

så nu är frågan till tinder veteranerna: var gick det fel?

var man för passiv?
skulle man hånglat upp henne framför kollegor och alla? eller kanske de klumpiga medelandet kl 03?

eftersom jag aldrig använt mig av detta medium förrut så känner jag nu hur jag plötsligt överanalysera allt

det gäller att man är på tårna verkar som, ett litet felsteg och det är över

har ni några åsikter/pointers får ni gärna diskutera med mig.

Mvh/Kranpunkten
Citera
2018-12-22, 11:06
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kranpunkten
Hallå alla Tinder rävar!
jag är helt ny på denna applikationen, skaffade den eftersom jag reser runt och jobbar på ett säsongställe med mycket tjejer i omlopp och tänkte att de kunde vara nice med en liten säsongsflört.

har haft applikationen i ca 2 veckor nu och gick i torsdags ut gör min första träff med en tjej på en nattklubb efter 9 dagars chattande.
Natten gick väl sådär..
påvägen till klubben träffade jag ett gäng nya bekanta, vi blev ett litet entourage,
samtidigt som hon släpade med sig sina kollegor och skulle upp och jobba dagen efter så hon tog det relativt lungt.

Vi dansade till en techno dj som spelade (gemensamt musiksmak)
jag var rätt bra i gasen med både de ena&andra, sånt som hörtill när man ska ut och dansa(?)
vi delade en joint ute på terrassen, allihopa, jag tyckte det känndes spännt/underligt att flörta öppet med alla dessa bekanta omkring oss som höll på att skämta om hur vi hittade varandra på tinder.
Hon prata mycket med sina kollegor och skrattade och hade kul så jag tänkte spela de cool och bara ha en bra natt istället för att lägga allt fokus på att komma innanför trosorna.

hursomhelst natten rullar på och vid 12-01 tiden så ska hon lämna för att gå hem och sova, hon säger hejdå till alla.

Jag dundrar vidare på dansgolvet fram till 03 snåret då dj:n slutar spela, påvägen hem drar jag upp tinder appen och skriver något i stil med att det var bra musik ikväll och jag hoppas hon får tillräcklig sömn inför jobbet imorgon, sen slänger jag ur mig att jag gärna träffar henne igen, fast i en mer chill miljö där de inte är så mycket folk omkring

(i efterhand kan jag se hur det låter creepy men i mitt huvud lät de som "jag vill hänga och lära känna dig" utan alla kollegor&bekanta)

Avslutar med att säga att jag gillade henne och att hon är en väldigt söt tjej (det är en 8a i mina ögon)
önskar henne god natt och sen slocknar jag.

inte ett ord sen dess.. 2 dagar senare.

så nu är frågan till tinder veteranerna: var gick det fel?

var man för passiv?
skulle man hånglat upp henne framför kollegor och alla? eller kanske de klumpiga medelandet kl 03?

eftersom jag aldrig använt mig av detta medium förrut så känner jag nu hur jag plötsligt överanalysera allt

det gäller att man är på tårna verkar som, ett litet felsteg och det är över

har ni några åsikter/pointers får ni gärna diskutera med mig.

Mvh/Kranpunkten

Balanserar alltid lite till off-topic när man analyserar folks dejter irl, men tycker ändå det var en fin liten story i kontrast till "grabbarna grus" sexloggböcker man annars tvingas läsa här i tråden.

Summa summarum finner hon dig inte intressant efter er träff.

Nu skriver du ingenting om några tydliga tecken på attraktion från hennes sida, men antaget hon tyckte du såg ok ut låter det som att du inte gamade henne rätt helt enkelt.

Dels låter det som du tenderar ha ett cuckigt beteende och bryr dig för mycket om vad andra runt om dig tycker och tänker, vilket brudar generellt uppfattar väldigt oattraktivt. Så ja, låter som du var för passiv. Du skulle dragit tag i henne någonstans på stället där ni fick vara mer ifred, typ en barkant eller nåt där du kunde vara mer fysisk och ta kommando.
Citera
2018-12-22, 11:16
Medlem
SeanPenns avatar
Om man matchar med en tjej, man chattar lite...Hon frågar ganska snabbt inne i konversationen vad man jobbar med. Är det min egna osäkerhet, eller är det hon som vill veta om man har ett högstatus yrke så snabbt som möjligt, och är värd att lägga ner tid på. Som kille bryr jag mig inte riktigt vad tjejen jobbar med, men tjejer frågar det ibland har jag märkt.
Citera
2018-12-22, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanPenn
är det hon som vill veta om man har ett högstatus yrke så snabbt som möjligt, och är värd att lägga ner tid på.

Ja, det är det. Sen vill man inte låta det bli personlig heller i ett första stadie, men konversationen ska fortgå på något sätt. Så både och.
Citera
2018-12-22, 11:30
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanPenn
Om man matchar med en tjej, man chattar lite...Hon frågar ganska snabbt inne i konversationen vad man jobbar med. Är det min egna osäkerhet, eller är det hon som vill veta om man har ett högstatus yrke så snabbt som möjligt, och är värd att lägga ner tid på. Som kille bryr jag mig inte riktigt vad tjejen jobbar med, men tjejer frågar det ibland har jag märkt.

När brudar letar efter en potentiell partner på tinder är det förutom uteseende olika typer av statushöjande komponenter de söker efter.

Man bör således se till att följande attribut på ett smakfullt sätt återspeglas i ens bilder och presentation på profilen:

- Bostadsrätt, gärna bra adress
- Rikt socialt liv med många vänner och att de trivs i ditt umgänge
- Aktiv livsstil och i fysisk god kondition
- Bra klädstil
- Bra längd
- Utbildning
- Mystisk och intresssant personlighet
- Högstatusjobb (=bra cashflow)

Ovan svarar din fråga, med enda undantaget att de söker efter information för att stalka upp dig för att ta reda på mer information om dig den vägen istället.

Hade gärna svarat att anledningen var att de genuint tycker du verkar vara en spännande prick och vill veta mer om dig, men tjejers taktik på Tinder går uteslutande ut på att hamstra så mycket information som möjligt så att de kan bocka av sin lista som i mångt och mycket ser ut exakt som ovan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in