Citat:
Ursprungligen postat av
Flickpojken
Nej genusvetare snittar på typ 95. Däremot finns de vänster folk som är intelligenta men som lyckas undvika fakta och sanningar på ett sätt som är helt i klass med kreationister.
De är lite fint att tro märkliga saker och vara irrationell också så en del gör de för att fjärma sej från den breda massan och deras bondförnuft.
Korrekt, så är det. Åsikter är delvis ett sätt att markera grupptillhörighet; feminismen är på så vis en akademisk markör. Typ.
Min bedömning är att tjejer som till exempel väljer bort killar som sympatiserar med SD absolut inte gör så av moraliska skäl utan för att dessa (i stort mycket verklighetsförankrade) uppfattningar sammanfaller med låg status.
Det är inte konstigt att evolutionen gjort så att kvinnor väljer bort män som kan få dem utstötta ur gruppen, alltså är det viktigt att de hittar en kille vars påstådda åsikter (normer) harmonierar med deras vänners. Ironi. Feministerna som tror sig vara normbrytare är mer normängsliga än någon annan. Just den biten tror jag gör att många väljer bort mig då jag är principfast och kompromisslös.