Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-21, 20:43
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Göteborg, så Stockholm light i det avseendet antar jag. För att göra saker värre så dras jag till tjejer med något hipstrig stil, och är man trendoffer i ett avseende så är man det ofta i ett annat också – även i termer om åsikter och föreställningar. Samtidigt som den stilen andas intelligens så korrelerar den med fantastiskt efterblivna tankar. Paradoxalt vid första anblick, men en intelligent människa är inte nödvändigtvis mer sanningsenlig än en icke intelligent sådan. Jag tror att feministiska tjejer i regel har högre snitt-IQ än tjejer i allmänhet, trots att de väljer föreställningar med samma legitimitet som kreationism. De gör det helt enkelt inte av intellektuella skäl utan av sociala sådana – och är mästare på självbedrägeri.

Hade en söt och filosofiskt lagd antifeminist på kroken ett tag men hon slutade svara mig av oklar anledning.

Genusvetare snittar antagligen på typ 95. Däremot finns de vänster folk som är intelligenta men som lyckas undvika fakta och sanningar på ett sätt som är helt i klass med kreationister.

De är lite fint att tro märkliga saker och vara irrationell också så en del gör de för att fjärma sej från den breda massan och deras bondförnuft.
Citera
2018-06-21, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Nej genusvetare snittar på typ 95. Däremot finns de vänster folk som är intelligenta men som lyckas undvika fakta och sanningar på ett sätt som är helt i klass med kreationister.

De är lite fint att tro märkliga saker och vara irrationell också så en del gör de för att fjärma sej från den breda massan och deras bondförnuft.

Korrekt, så är det. Åsikter är delvis ett sätt att markera grupptillhörighet; feminismen är på så vis en akademisk markör. Typ.

Min bedömning är att tjejer som till exempel väljer bort killar som sympatiserar med SD absolut inte gör så av moraliska skäl utan för att dessa (i stort mycket verklighetsförankrade) uppfattningar sammanfaller med låg status.

Det är inte konstigt att evolutionen gjort så att kvinnor väljer bort män som kan få dem utstötta ur gruppen, alltså är det viktigt att de hittar en kille vars påstådda åsikter (normer) harmonierar med deras vänners. Ironi. Feministerna som tror sig vara normbrytare är mer normängsliga än någon annan. Just den biten tror jag gör att många väljer bort mig då jag är principfast och kompromisslös.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-06-21 kl. 20:53.
Citera
2018-06-21, 20:59
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Korrekt, så är det. Åsikter är delvis ett sätt att markera grupptillhörighet; feminismen är på så vis en akademisk markör. Typ.

Min bedömning är att tjejer som till exempel väljer bort killar som sympatiserar med SD absolut inte gör så av moraliska skäl utan för att dessa (i stort mycket verklighetsförankrade) uppfattningar sammanfaller med låg status.

Det är inte konstigt att evolutionen gjort så att kvinnor väljer bort män som kan få dem utstötta ur gruppen, alltså är det viktigt att de hittar en kille vars påstådda åsikter (normer) harmonierar med deras vänners. Ironi. Feministerna som tror sig vara normbrytare är mer normängsliga än någon annan.

Glöm inte att dom också är de mest intoleranta . Jag vid håller ändå att genusvetare är på sin höjd normalbegåvade. Att va vänster och kalla sej feminist däremot ät en annan femma de göra hela den välutbildade medelklassen på Östermalm.

Eftersom jag känner en del vänsterfolk så vet jag att om någon studerat genusvetenskap så är de n personen helt blåst 9 gånger av 10. Kan tänka mej att utbildningen är tun som vatten från början, precis som kreationism, och sen har den devalverats ytterligare i takt med att folk som kommit dit varit obegåvade.
Senast redigerad av Flickpojken 2018-06-21 kl. 21:06.
Citera
2018-06-21, 21:18
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Fast roliga är att jag tänkte nämna dig i min diskussion tidigare med Bruno angående val av vänner. Du skrev ju tex några sidor tillbaka att du var ute på en krogsväng och såg hur dina vänner blev obekväma av dina utlägg med tjejerna. Dvs, var det dina förstahandsval vänner? Högst troligt inte. Det var dom "livet gav dig" av studier, jobb, gemensamma vänner sen tidigare kanske.

Midsommar ser ut att regna bort också, en av årets "bästa dagar" att ragga, enligt mig. Ofta är tjejer sjukt på och glada i lite "umgänge" den dagen.

Har lite olika sociala grupper, även om jag är nära vän med mycket få människor. De här gänget gällde mitt fotbollslag, dvs inte något självvalt. Och jag värdesätter även vänskap med dem, men det är unikt nice med människor som kan matcha ens tankar och intellekt, utan att bli alltför dryg.
Citera
2018-06-21, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Har lite olika sociala grupper, även om jag är nära vän med mycket få människor. De här gänget gällde mitt fotbollslag, dvs inte något självvalt. Och jag värdesätter även vänskap med dem, men det är unikt nice med människor som kan matcha ens tankar och intellekt, utan att bli alltför dryg.

Aristotelisk vänskap är en dyrbar sak.
Citera
2018-06-21, 22:12
Medlem
Citat:

Precis, det jag menar. Unikt, eller väldigt svår åtkommet. Enligt våran kompis här i tråden så har ju du gjort detta val aktivt. Vilket delvis är sant, du valde att gå med i just det fotbollslaget där den där typen utav mentalitet är normaliserad. Inte säga och göra si och så emot tjejerna. För det följer inte den "sociala konstruktionen".
Så att hitta människor som har liknande mindset som en själv är ingen enkel uppgift om du är en nobody ute på vischan.
Citera
2018-06-21, 23:11
Medlem
Är som sagt var från Israel med ett Mellanöstern utseende, är det kört för mig? Jag har inte ens vågat starta ett konto för att jag är rädd om hur mitt självförtroende kommer att förstöras. Är inte religiös eller något sånt heller, så hade det isåfall hjälpt om jag faktist skrivit det i bion, eller är det för mycket?
Citera
2018-06-21, 23:21
Medlem
Vet någon om det finns en skillnad på att använda Tinder med Facebook och nummber? Någon nämnde något om det.
Citera
2018-06-21, 23:50
Medlem
Träffar en tjej som jag verkligen börjar fatta tycke för. Lite halvrädd för att placera henne på en piedestal då jag vet att jag om jag blir kär blir jag fullständigt såld. Kan inte sluta tänka på henne och är allmänt rädd för hur jag skulle hantera ett eventuellt avslut. I mina relationer innan har jag alltid varit den som "avslutat" det och då blir tjejerna alltid tokiga, vill ses en sista gång, försöka igen eller fortsätta vara vänner.

Några frågor som säkert varit uppe tidigare:

1. Vet att många rekommenderar att dejta flera parallellt, gjorde det förut, men det går verkligen inte mer än i ett par dejter om man börjar fatta tycke för någon. Hur gör ni som killar för att inte fatta tycke för snabbt för tjejer? Generellt känns det som att tjejer tar längre tid på sig i att bli kära/förälskade än killar

2. Om avståndet till tjejen man träffar är detsamma hela tiden (statiskt) fastän man själv rör på sig, betyder det att tjejen inte öppnar appen? Jag har rört med med omkring 10 km och ändå visas avståndet som detsamma.

3. Efter hur många dejter/träffar brukar ni bli introducerade för kompisar? Känns som att det finns något långsiktigt i kikaren om man blir det
Citera
2018-06-21, 23:51
Medlem
anteri17s avatar
Är i Sthlms skärgård och sjukt nog fick jag mina två första superlikes. Man kan ju tänka sig att det är svårare i Sthlm, men det här var intressant.

Skitsamma. Midsommarfrid i tråden. Glad Midsommar på kärngänget.
Citera
2018-06-22, 00:02
Medlem
Citat:
Är i Sthlms skärgård och sjukt nog fick jag mina två första superlikes. Man kan ju tänka sig att det är svårare i Sthlm, men det här var intressant.

Skitsamma. Midsommarfrid i tråden. Glad Midsommar på kärngänget.

Glad midsommar!
Citera
2018-06-22, 00:04
Medlem
Haha, snackar med en hypersexuell thaiamerikanska. Klockren i kommunikationen. Intelligent och spännande. Obrudig, rolig. Efter någon timmes chattande fram och tillbaka: ”do you want to fuck, x?” Från ingenstans, bortsett från att vi hade go dynamik då.

Vad fan är det med folk?
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-06-22 kl. 00:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in