Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-17, 14:02
Medlem
Oldberrys avatar
Har nyss skaffat tinder och lagt upp ett par bilder, ska man skriva någon presentation också? Hjälper det mycket? Vad ska man skriva i så fall
Citera
2018-06-17, 14:08
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3dl
En vattendelare detta, uppskattas det verkligen när damen driver på mot en träff?

Har nämligen upplevt det rakt motsatta, det börjar redan vid första meddelandet - om man hinner före snubben verkar han komma av sig och kommer aldrig riktigt in i matchen igen. Responsen blir mer sporadisk och enstavig, snark. Lite surt att tappa en matchning man var intresserad av på det viset.
Så man tweakar taktiken till nonchalant passivitet och inväntar attackkommandot "Tja! Läget?". Könsmaktordningen återskapad och det blir schysst flow i konvon, so far so good. Men tids nog kommer man till punkten då det är dags att göra nåt av det hela, och här verkar man behöva fösa på med silkeshandskarna för att få man ur huse. Det ska ghostas och segas i absurdum, det är ursäkter med upprabbling av hela veckoschemat/förhinder/trasig bil/ont i halsen/mycket att göra, eller en grand finale i form av avmatchning. Kort sagt, initiativ som inte är inlindade i trehundra lager koketterande och förmedlas via telepati är nog fan inte så uppskattat ändå..
Vattendelare, alla är olika, det är individuellt osv osv men...

Jag personligen uppskattar det verkligen (skulle inte vilja att det är så alltid såklart men mer variation) och det av diverse anledningar:

- Det är så ovanligt att man blir "stunned", och blir genast intresserad för det bryter mot det vanliga mönstret (givetvis är desperate/psycho radarn igång och sniffar innan, och bör passera förbi denna obemärkt)
- Jag tycker bekräftelsen/kvittot agerar som förstärkare, dvs är jag redan intresserad p.g.a. ett vackert utseende te.x så gör denna grej att allt förstärks (och det är positivt)
- Jag drivs mycket av motpartens beteende/entusiasm oavsett om det är sexuellt, relation, kompis, kollegor osv, är de glada, blir jag glad, är de kåta blir jag kåt. Möter jag en klient som är helt omotiverad och ser ut som sju svåra år kommer jag ha svårt att motivera denna till något.
Senast redigerad av NirvanA 2018-06-17 kl. 14:14.
Citera
2018-06-17, 14:12
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Har nyss skaffat tinder och lagt upp ett par bilder, ska man skriva någon presentation också? Hjälper det mycket? Vad ska man skriva i så fall
Skriv ett par korta meningar som fångar intresse/uppmärksamhet utan att vara tramsigt eller för seriöst.
Oftast behövs bara bra bilder, men det finns en viss klientel som auto-sveper vänster om text/information saknas av principskäl så onödigt att gå miste om denna grupp.
Citera
2018-06-17, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbbles
Det enda som försiggår är att du beter dig som en ologisk cuck. Kom igen mannen, vad håller du på med? Denna jävla brud kommer tillbaka från ingenstans efter att ha dissat dig i flera veckor och du bestämmer dig att omfamna henne? Sen drar hon en bullshit om att hon är utbränd och kan därför inte träffas men som du besvarar med ''Jag älskar dig''? Va fan....

Hela situationen är ju ologisk men jag ger dig en enkel lösning: Radera all form av kontakt med henne och gå vidare.

Edit: Såg att inlägget är 1 vecka gammal, men aja.

Tack för input – jag håller med, typ!
Citera
2018-06-17, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3dl
En vattendelare detta, uppskattas det verkligen när damen driver på mot en träff?

Har nämligen upplevt det rakt motsatta, det börjar redan vid första meddelandet - om man hinner före snubben verkar han komma av sig och kommer aldrig riktigt in i matchen igen. Responsen blir mer sporadisk och enstavig, snark. Lite surt att tappa en matchning man var intresserad av på det viset.
Så man tweakar taktiken till nonchalant passivitet och inväntar attackkommandot "Tja! Läget?". Könsmaktordningen återskapad och det blir schysst flow i konvon, so far so good. Men tids nog kommer man till punkten då det är dags att göra nåt av det hela, och här verkar man behöva fösa på med silkeshandskarna för att få man ur huse. Det ska ghostas och segas i absurdum, det är ursäkter med upprabbling av hela veckoschemat/förhinder/trasig bil/ont i halsen/mycket att göra, eller en grand finale i form av avmatchning. Kort sagt, initiativ som inte är inlindade i trehundra lager koketterande och förmedlas via telepati är nog fan inte så uppskattat ändå..

Ja, absolut.

Jag ser det bara som någonting positivt när tjejen skriver först och finner det extremt osannolikt att de erfarenheter du ger uttryck för skulle reflektera något generellt mönster.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-06-17 kl. 14:22.
Citera
2018-06-17, 14:34
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Skriv ett par korta meningar som fångar intresse/uppmärksamhet utan att vara tramsigt eller för seriöst.
Oftast behövs bara bra bilder, men det finns en viss klientel som auto-sveper vänster om text/information saknas av principskäl så onödigt att gå miste om denna grupp.

Det var inte det svaret jag ville ha, skitsvårt att komma på något bra att skriva.!
Citera
2018-06-17, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TG4Y
Haha, hatar när man råkar.

Gör som jag - personen alla hatar, som glider under radarn utan varken bild eller text. Syftet är att reka potentiella killar. Det roliga är att när man sitter där med facit i hand så inser man att det bara var de trista resterna kvar.

Låtsas som att jag inte vet hur det fungerar. 😂Öppnar inte ens meddelandena.
Citera
2018-06-17, 18:54
Medlem
Fy i fan. En gammal matchning från kanske 4 månader tillbaka sökte upp mig på Facebook för 3 veckor sedan. Tänkte väl att det var okej, vi bor trots allt i samma by och har en del gemensamma nämnare. Vi skrev lite löst om allt möjligt, han ser för övrigt bra ut, dock lite för stort skägg för min smak.

Vi sågs på en kaffe förra veckan. "Han var helt ok" tänkte jag efteråt, men i och med att jag egentligen har någon annan i mina tankar så var jag inte helt säker på om jag ville träffa honom igen. Jag kan säga att han spikade definitivt igen den dörren efter att ha frågat inte bara fredag, utan även lördag och söndag om vi ska ses.

3 frågor på 3 dagar. Om någon undrar vad "för på" är så kan man säga att han var definitionen.
Citera
2018-06-17, 19:27
Medlem
NirvanAs avatar
Hur tänker ni kring superlikes?

Tycker det resulterar i ganska många matchningar kanske 1/10 blir match, har man plus får man ju 5st sådana per dygn

Grejen är att jag hittills aldrig träffat någon jag supermatchat med... tillfällighet? Vet inte.

Men man kan se det ur en cynisk synvinkel typ att man genom att superlikea sätter sig i en undergiven/cuck position genom att visa att jag tycker om dig lite mer än andra, vilket ger signalen till tjejen att hon inte behöver engagera sig/bry sig.

Alternativt att många bara matchar för typ "åh vad gulligt med superlike, klart jag ska likea tillbaka" men hade inte likeat om man hade dykt upp utan superlike-notifikation för henne?

Å andra sidan är det enda sättet för att uppmärksamma någon tjej man gillar extra mycket (utseendemässigt i 99% av fallen) så att man garanterar en chans att ma dyker upp i hennes flöde - där en attraktiv tjej har 99% av alla killar som får upp henne likeat, vilket gör att om hon har gratis-tinder kanske har 5000 killar som likeat henne och hon kommer aldrig gå igenom det flödet?
Citera
2018-06-17, 19:30
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Fy i fan. En gammal matchning från kanske 4 månader tillbaka sökte upp mig på Facebook för 3 veckor sedan. Tänkte väl att det var okej, vi bor trots allt i samma by och har en del gemensamma nämnare. Vi skrev lite löst om allt möjligt, han ser för övrigt bra ut, dock lite för stort skägg för min smak.

Vi sågs på en kaffe förra veckan. "Han var helt ok" tänkte jag efteråt, men i och med att jag egentligen har någon annan i mina tankar så var jag inte helt säker på om jag ville träffa honom igen. Jag kan säga att han spikade definitivt igen den dörren efter att ha frågat inte bara fredag, utan även lördag och söndag om vi ska ses.

3 frågor på 3 dagar. Om någon undrar vad "för på" är så kan man säga att han var definitionen.
Alternativet är ju att fråga en gång och föra över bollen till henne när hon vill, grejen är då att hon aldrig kommer ta initiativet (ja, stor sannolikhet att hon inte är tillräckligt intresserad då förvisso), men tänker man på den enorma uppmärksamhet och bekräftelse tjejer får så även om man har ett utseende hon gillar och verkar "skön" så kan det glömmas bort om man inte är på... eller ses som omanlig att inte vara drivande.

Men varje tjej är väl unik och vill bli behandlade/uppvaktade på olika sätt
Citera
2018-06-17, 19:33
Medlem
Citat:

Förstår att det är svårt att sluta tänka på mig när man väl fått min bekräftelse av existens
Skämtåsido, ja det låter ju drygt värre.
Skägg? fan säg inte att du är en sån där som gillar hipster skäggkillarna
Citera
2018-06-17, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Förstår att det är svårt att sluta tänka på mig när man väl fått min bekräftelse av existens
Skämtåsido, ja det låter ju drygt värre.
Skägg? fan säg inte att du är en sån där som gillar hipster skäggkillarna

Oja. Vet inte alls vart jag ska ta vägen

Blev lite väl tyckte jag och sa faktiskt ifrån.

Vad tusan är hipsterskägg? Den här killen hade mer en ljusare light-version av ett al-qaida skägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in