Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-09, 23:30
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XplayeR
Har samma problem. Haft bra snack några dagar. Ville tidigt ta hennes nummer men hon backa pga tidigare problem me stalkers, vi snackar allt i appen. Nu har hon inte svarat sen i förrgår kväll. Skrev senast igår kväll, inga svar... Verkligen intresserad men vad gör man. Väntar lite till?

Ja tyvärr är det bästa.

Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm
Idiot. Din desperation gör ju att du inte kan tänka klart alls.

Hon har inte ens pallat med att visa sitt ansikte för dig och sen sitter du och skickar 5 meddelanden på raken utan att få svar och sen försöker du styra upp med att komma med förslag men då ignorerar hon dig. Skulle kunna sätta både min vänstra och högra arm på att du aldrig kommer att få ligga med henne utan betalning.

Hon njuter bara av att se din desperation och ser på dig ungefär som en liten leksak hon kan få bekräftelse ifrån. Tror du Dan Bilzerian eller Justin Bieber eller annan attraktiv kille som fick ligga med heta brudar regelbundet hade suttit och skrivit 5 meddelanden på raken på Snapchat och hållit på och fortsatt med också även fast man fick kalla handen från bruden? Och dessutom gjort ett förvirrat inlägg om det på ett internetforum om hur man blev helt förtrollad av denna tjej?

Vet du vad? Den här bruden skulle hellre släpa sin vagina genom 90 mils kolvandring över Sahara-öknen bara för att kunna höra Justin Bieber prutta igenom en walkie-talkie, än vad hon skulle ens fundera på att ligga med en vanlig desperat ingenjörsnörd som dig.

Och problemet med kvinnors dåraktiga självbilder idag beror främst på desperata snubbar exakt som dig. Skämmes tamejfan.
Radera Snapchat och din Tinder allt vadfan, ta istället en paus nu och res jorden runt och ta dig en riktig jävla funderare på vad fan du håller på med i ditt liv just nu egentligen.

Hon har visat sitt ansikte.

Nja desperat är jag inte, tankarna på henne minskar ju för var dag som går. Det är tufft och naturligt men det är bara att gilla läget.

Men du det är ju hon som har gjort bort sig, hon kom med inviter och jag var cool och svarade inte på de direkt. Det dummaste man kan göra är ju att böna och be om ett ligg, nej du den går jag inte på och har aldrig gjort det.

Det är svårt att sluta, nu har jag kommit till en nivå där varje match delar med sitt nummer och "det vanliga dejtandet" har fått fart. Blir ju hookad av tjejerna på ett av mina uppdrag som vill presentera mig för sina vänner.

Men du som är så allvetande, något tips borde du komma med. Kasta bajs kan ju vem som helst göra.
Citera
2017-05-10, 15:57
Medlem
Har det ändrats något i appen på senaste tiden? Skaffade tinder igen för några dagar sedan och nu får jag upp samma tjejer om och om igen, vilket inte hände förut.

Får heller inga matchningar, fast jag har samma bilder som gick bra senast jag använde appen
Citera
2017-05-10, 18:55
Medlem
Collegeblocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lettmjolk
Har det ändrats något i appen på senaste tiden? Skaffade tinder igen för några dagar sedan och nu får jag upp samma tjejer om och om igen, vilket inte hände förut.

Får heller inga matchningar, fast jag har samma bilder som gick bra senast jag använde appen
Är också nyfiken på detta då jag installerat tinder nyligen efter långt uppehåll. Märker också att en del tjejer som man redan likat dyker upp igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Babaji
Hmm. Har precis installerat tinder igen efter ett långt uppehåll. En av mina vänner dök upp, och jag swipande ja på henne för kul. Bad sen henne kolla hur lång tid det tar innan jag dyker upp för henne. Det tog över 200 swipningar.

Sist jag hade tinder, för något år sedan så hamnade kom man direkt upp för dom man swipat ja på. Tydligen inte så längre.

Någon som vet om dom ändrat på detta och varför? Värdelöst ju.
Om det är så finns det inte så mycket poäng med att försöka med tinder om man vill köra gratis eftersom alla puckon som köper boost hamnar längst fram.
Citera
2017-05-10, 19:54
Medlem
Askenars avatar
Sen hur länge tillbaka kräver Tinder telefonnummer?
Citera
2017-05-10, 20:16
Medlem
Började okej med den här appen, men nu börjar jag bli less,typ alla tjejer tar 3 dygn på sig att svara, andra svarar aldrig, vissa har man en bra konversation med, sen bara försvinner dom... får inga nya matchningar längre, fick typ alla det första dygnet, känns som tinder gömmer mig för att jag ska köpa boost för 40spänn! Har iallfall lyckats ro ihop en dejt, ger allt mitt hopp till den nu.
Citera
2017-05-10, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lettmjolk

Har hänt mig också några gånger
Citera
2017-05-11, 00:01
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rexona
Började okej med den här appen, men nu börjar jag bli less,typ alla tjejer tar 3 dygn på sig att svara, andra svarar aldrig, vissa har man en bra konversation med, sen bara försvinner dom... får inga nya matchningar längre, fick typ alla det första dygnet, känns som tinder gömmer mig för att jag ska köpa boost för 40spänn! Har iallfall lyckats ro ihop en dejt, ger allt mitt hopp till den nu.

Det är så det är. Eftersom de träffar andra och gör annat så orkar/hinner de inte sitta och svara hela tiden utan gör det när tillfälle ges. Jag brukar också bara vara inne och svara max en gång om dagen och ofta är det flera dagar emellan. Och om man sedan träffar någon mer intressant så slutar man svara vissa helt.

Vidga dina vyer, det finns andra sätt att träffa partners än Tinder. Börja med att skaffa andra dejtingtjänster sedan kan du se till att sätta dig i sammanhang där du träffar nya människor.
Citera
2017-05-11, 01:17
Medlem
Tänkte att jag skulle ge Tinder en chans då jag nyligen flyttade till Norge efter separation.
Har haft appen i 3 dagar och fått 0 matches, trotts att jag är inte kräsen och valde medel snygga tjejer..
Skulle väl säga att jag själv att jag ser medel ut, som en 6a eller 7a.. Men verkar inte gå hem alls.

Känns trist som fan, men va fan ska man göra
Citera
2017-05-11, 06:55
Medlem
Citat:
Började okej med den här appen, men nu börjar jag bli less,typ alla tjejer tar 3 dygn på sig att svara[...]

Jag är kille men kan numera identifiera mig med dessa tjejer. Jag har helt tappat energin till att använda Tinder och skriva samma sak för 132435325:e gången. Man tröttnar helt enkelt. Sedan är väl min "score ratio" inte den bästa heller, skulle uppskatta ca 5-6 dejter per 50 matchningar, varav kanske 1-2 av dessa leder till någon for av intimitet. Känns så ovärt och blir enbart trött av det.

Tyckte Tinder var kul i början och några månader efter att jag precis tankat appen. Det var nytt och det kändes lite bekräftande att få upp notifikationen "XXXX has sent you a new message" på skärmen. Men efter en längre tid av ständigt repeterande av proceduren, blir det rätt långrandigt och tråkigt. Därför är man inte lika pepp på att snabbt svara längre, även om man "effektiviserat och automatiserat" stora delar av dejtandet. Kanske en av förklaringarna till den falnande lågan?
Citera
2017-05-11, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Sen hur länge tillbaka kräver Tinder telefonnummer?
Du har antagligen ett nyskapat/fake FB-konto (få vänner, likade saker, aktivitet), då vill Tinder att du bevisar någorlunda att du inte är en bot typ, eller på annat sätt att du är legitim/riktig.

Citat:
Det finns tyvärr en nackdel att behöva "sätta allt på en dejt", vilket kan göra dig nervös. Inte säkert att det stämmer på dig, men jag vet med mig själv att när jag har flera bra på g samtidigt, kan jag vara mer avslappnad vid träffar, då jag vet att allt inte hänger på denna. Typ.

Citat:
Ursprungligen postat av vraalaak
Jag är kille men kan numera identifiera mig med dessa tjejer. Jag har helt tappat energin till att använda Tinder och skriva samma sak för 132435325:e gången. Man tröttnar helt enkelt. Sedan är väl min "score ratio" inte den bästa heller, skulle uppskatta ca 5-6 dejter per 50 matchningar, varav kanske 1-2 av dessa leder till någon for av intimitet. Känns så ovärt och blir enbart trött av det.

Tyckte Tinder var kul i början och några månader efter att jag precis tankat appen. Det var nytt och det kändes lite bekräftande att få upp notifikationen "XXXX has sent you a new message" på skärmen. Men efter en längre tid av ständigt repeterande av proceduren, blir det rätt långrandigt och tråkigt. Därför är man inte lika pepp på att snabbt svara längre, även om man "effektiviserat och automatiserat" stora delar av dejtandet. Kanske en av förklaringarna till den falnande lågan?
Om man bortser från att Tinder har ett intresse av att du ska få ett incitament att köpa boost osv, så är det inte så konstigt att man får många matchningar.

Jag har faktiskt uppskattat samma dejt/matchningar ratio, dvs ca 1 dejt på 10. Jag har även insett att det även för mig blir lätt repetitivt, därför är framgången att ha bra textgame, vilket är inte så enkelt ibland, speciellt om motparten är mer indolent än en vägg. Hursomhelst är det ofta framgångsrikt att, som jag skrivit i tråden tidigare, att undvika kallpratsfrågor så som jobb,väder, vad gör du osv. och bara i nödfall falla tillbaka på dessa frågor.
Citera
2017-05-11, 10:04
Bannlyst
Sämsta appen. Från början går allt bra eller när man kommer till en ny stad. Sen syns man inte alls. Funderar på att starta om skiten.

Fick dock kontakt med en tjej och hon bad mig ge min snap då hon skulle radera den sin tinder. Nu tjatar hon om att hon vill snapa hela tiden. Faktiskt enda framgången jag haft med tinder sedan skiten startade.
Citera
2017-05-11, 11:08
Medlem
UgQvinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vraalaak

Tycker det borde finnas Speeddating som det fanns förr. Eller finns det ännu.?
Anyways inte vanligt.
Då snackar man väl typ 5-10 min med en person och får både se utseende och känna av personlighet och kemi.
Vad tycker du om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in