Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-17, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Morot91
Jag hade tinder förut och då blev det så för att man har så sanslöst mycket matchningar och nya meddelanden rullar in hela tiden. Sen om man väl får till en träff tillslut så upptäcker man att personen inte är som i verkligheten och att man totalt saknar kemi kanske därför det har börjat dö ut
inte är som i verkligheten?

menar du att du inte fick samma kåtkänsla i verkligheten som när du såg alla tillgjorda bilder i rätt ljussättning och vinklar?

knepigt att förstå sig på detta...
Citera
2018-01-17, 12:23
Medlem
fabulas avatar
De som känner sig frustrerade i tråden över tjejers asiga beteenden, avsaknad av matchningar och svar, dissningar, etc får inte glömma att det är vi killar själva som skapar just detta beteende.

Kort och gott kan man ju räkna ut med arslet att vi killar i frustration av lågt antal bra matchningar och uteblivna svar till slut börjar swipa med ballen på precis allt som duger i krig för att få bekräftelse. Detta innebär ju att vi i sin tur kukblockerar varandra genom att generera fler antal likes än tjejerna.

Tinder som bolag skulle i en handvändning kunna skriva om sin algoritm för att alla skulle bli nöjda och glada, men varför i hela fridens namn skulle de göra det eftersom de är ett vinstdrivande bolag?

Deras affärsidé är ju lika gammal som gatan och har funnits i generationer hos t.ex. nattklubbar dvs locka in snygga tjejer i appen, så att killar lättar på lädret för att skaffa sig en fördel mot andra tuppiga killar.

Jag tror dessvärre guldåren med en gratis välfungerande internetdejting är förbi, eftersom vi nu har några få starka aktörer som etablerat sig och byggt upp så stora användarbaser att det är för svårt för nya aktörer att ta sig in och konkurrera. Svårigheten att få bra hugg idag jämfört med för två år sen går inte att jämföra.

Min slutsats är att istället för att sitta och gnälla här i tråden, måste man se det för vad det är och bita i det sura äpplet och börja betala för boostar, guldkonton och allt vad det nu heter.

Alternativen är antingen skönhetsoperation för att hamna på 10 percentilen av de snyggaste killarna i appen, eller att vi grabbar går ihop i en gigantiskt rörelse där vi kommer överens om att sluta swipa med kuken så att vi vrider marknaden till vår fördel.
Citera
2018-01-17, 16:33
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantantonio
Det är bekräftelsen vissa av dessa damer söker. Inget annat. Väldigt synd för er som är på tinder och andra dejtingsidor.

Ja så är det, tyvärr. Matchade precis med en tjej som jag superlikat. Tänkte ta en närmre titt på hennes profil och hon har tagit bort mig direkt, utan att jag ens hunnit säga hej. xS
Citera
2018-01-17, 16:36
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikurah
Investera aldrig känslor eller tid i en person man matchar med på tinder. Efter två träffar kanske, men absolut inte bara via chatten. Du vet inte varför hon chattar med dig. Kanske hon är ensam så länge hon swajjpar efter andra alternativ, kanske hon är ny på tinder och kollar läget bara, kanske hon chattar tillsammans med sina väninnor (är en grej har jag hört), poängen är att du inte vet.

Bestäm alltid träff så snabbt som möjligt. Prata lite en dag eller två och kontrollera om hon verkar vettig. Därefter skall träff föreslås så snabbt som möjligt, nästa dag, t.ex. Absolut inte en vecka eller mera. Är det för länge mellan perioden då ni har bestämt träff och tills själv träffen kan vad som helst hända. Hon träffar en annan som bara råkade hinna före. Hon funderar om du är ett creep, våldtäktsman eller fuckboi, etc.

Det borde inte vara såhär, men i dagens dejtingklimat är det först till kvarn får först mala. Finnas alltid andra alternativ runt hörnet!

Med det sagt så skulle jag nog ha väntat med att ta bort henne före torsdag i alla fall. Humör på människor fluktuerar och man behöver inte vara 100% på varje dag liksom. Jag brukar inte chatta något alls med mina matchar efter vi har bestämt träff, delvis av orsakerna ovan samt att jag tycker textning är värdelöst när man verkligen vill prata med någon. Tyst som en mus tills jag eller hon skickar något generiskt som "väntar du utanför eller?" där vi ska dricka kaffe.

Jag kör också på det här, att lägga fram ett förslag om träff så fort som möjligt dels för att jag inte orkar sitta och chatta dagarna i ända för att det sedan kanske inte blir något och dels för att någon annan kan hinna före.
Det du säger med att du inte pratar någonting med dom efter ni bestämt träff däremot, har du inte fått några dåliga reaktioner på det? Jag brukar chatta så mycket som möjligt efter det är avgjort men då har jag också väldigt många som går med på träff där det sedan inte blir någonting av det så det kanske hänger ihop lite.

Svårare känner jag iallafall att det har blivit sedan för bara ett två år sedan och det känns som att internetdejting är rättså förstört vid det här lagret. Tjejerna kan ju bokstavligt talat välja och vraka mellan vem dom vill och när dom väl gjort det ska man vara den som sticker ut mest vilket gör det hela till en bekräftelse grej för väldigt många och mycket verkar handla om att säga rätt saker vid rätt tillfälle, tråkigt men förståeligt.
Ska dra mig till asien och gå loss där, inte för att jag tror det behövs någon app för att få framgång där men tinder har ändå gett en ett par riktiga guldnätter.
Senast redigerad av pulverhonung 2018-01-17 kl. 16:39.
Citera
2018-01-17, 17:09
Medlem
R.Bloodworths avatar
Jag kommer att ta bort Tinder snart...låter bara mitt tinder gold gå ut först. Varenda gång jag ser att jag matchat med en tjej som ser ganska bra ut så har hon tagit bort mig inom loppet av ett par minuter. Blir inte ens glad längre. "oh en match.....äh hon tar bort mig ändå innan jag ens hinner skriva". Vips så är jag borta innan jag ens hinner besöka hennes profil.
Citera
2018-01-17, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Jag skaffade appen igen haha..Vad är det, typ 7e gången nu jag installerar om appen på 1+ år. Jag har tagit rätt mycket bilder nu under nyår som jag tänkte skulle passa bättre än de tidigare bilderna jag använt mig av. Så jag började tindra igen med inte jättehöga förväntningar med tanke på tidigare erfarenheter...Med bilder där jag är välklädd och ser "neutral" men samtidigt intressant ut. Fick lite mer än 10 matchningar på något dygn. Mycket bra för mig med andra ord. Jag har väl fått toalt 40-50 matchningar på över 1 år. Det har verkligen gett min självbild en törn. Jag känner mig avskyvärd numera. Det var dock inte det som skulle diskuteras...

Hur som helst matchade jag med en skitsöt tjej för en vecka sedan. Jag inledde med att skriva och hon svarade glatt med lång text. Sedan fortsatte vi snacka lite och det flöt på som fan, vi skrev sporadiskt till varandra några dagar och bestämde oss för en dejt. Hon verkade fan bry sig om mig då hon ställde motfrågor och verkade allmänt intresserad om vad jag sysslade med. Sedan började hon öppna sig för mig alltmer nu i lördags och skrev högst personliga saker om sig själv...Hon började då skriva att hon tyckte det kändes så bra att få prata med mig och att hon längtade tills vi skulle ses och gjorde en "pussmiley"..Jag tänkte..Fan nu händer det alltså, nu har jag snart halva inne..Jag glömde nämna att jag fått hennes nummer dessutom vid ett tidigare skede. Allt efter som tiden gick och efter en lång konversation i lördags svarade hon väldigt kort på en väldigt lång text jag skrivit. Jag tänkte "jaha?"...Vi hade liksom diskuterat som ingenting men sedan svarade hon med en mening på en väldigt lång text som sagt. Och det handlade om väldigt alldagliga saker..

Då fick jag bara den känslan att hon inte var lika pratglad längre så jag tänkte att "det är nog bäst om jag ger henne lite andrum"...Så jag skrev ingenting på hela lördagskvällen och ingenting på söndagen. Inte hon heller. Sedan hade hon inte skrivit något igår, och eftersom vi bestämt träff nu på torsdag tänkte jag nu får jag fan slänga iväg ett meddelande...Då frågar jag hur dagen varit varvid hon svarar att hon haft det bra, utan att sen vara det minsta intresserad av hur jag haft det Då insåg jag direkt att hon antagligen matchat med en mycket snyggare kille än mig själv...Eller att hon tröttnat på mig av en okänd anledning..Samtidigt såg jag att hon befann sig endast två kilometer ifrån mig trots att jag vet att hon bor 25+ kilometer ifrån mig. Detta var vid 23:30 tiden på kvällen igår..Tanken slog mig då att hon antagligen är med någon annan här i staden..Kille alltså..Det verkligen rev till i mitt hjärta..På riktigt alltså. Jag brydde mig faktiskt om henne eftersom hon var övertrevlig att prata med och var dessutom en 10/10 i utseendet. Vi hade bytt nummer och bestämt träff och allt....

Slutsatserna jag drog kanske var helt fel...Hon kanske var i staden på ett helt oskyldigt ärende eller gjorde något annat..Och även om hon varit kort mot mig så var hon fortfarande trevlig i sin mening. Hur som så beslöt jag mig att fan...Fyfan man kan inte låta sig bli behandlad som en jävla desperat toffel..."Jag tänker behålla min stolthet!!"..Så utan att skriva någonting till henne tog jag bort matchen...Och det gör faktiskt riktigt ont i mig då vi snackat i 5 dagar om allt mellan himmel och jord

Fattade jag rätt beslut? Så för att förtydliga..Jag avbokade aldrig dejten på torsdag och inte hon heller...Men just det att hon blev så "tystlåten" talade ju för sig självt..kände jag. Men jag kan inte låta bli att tänka att jag kanske begick ett misstag? Hon kanske sparade snacket till dejten..Här kan tilläggas att hon tidigare under lördagen sagt till mig att hon berättar mer om sig själv när vi ses...Känns bara som att jag agerat helt fel...Å andra sidan vill man ju inte tappa ansiktet helt och "jaga" tjejen med meddelanden osv.

Fattade jag rätt beslut att ta bort matchningen? Jag har hennes nummer och hon har mitt...Men jag kommer inte skriva till henne där. Om hon inte nu mot förmodan skriver först.
Tänk om hon befann sig nära dig efter som ni skulle på dejt? Skulle ni dejta i din stad?
Citera
2018-01-17, 17:43
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Ja så är det, tyvärr. Matchade precis med en tjej som jag superlikat. Tänkte ta en närmre titt på hennes profil och hon har tagit bort mig direkt, utan att jag ens hunnit säga hej. xS
Bekräftelse eller ett vackert utseende. Det är tinder i ett nötskal för många av dessa damer. Bekräftelsen får du väldigt lätt genom många matchningar och killar som ständigt skriver ”hej, du är fin på bilderna”. Karln med det vackra utseendet har många tjejer svårt för att ”approacha” ute på krogen i rädsla över att 1)han är för snygg för dem, 2) han är upptagen. Då är det mycket lättare att göra det via en skärm.

Det finns dock seriöst folk därute, gäller bara hitta dem. Lättare i en storstad skulle jag tro.
Citera
2018-01-17, 18:25
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Tänk om hon befann sig nära dig efter som ni skulle på dejt? Skulle ni dejta i din stad?

Ja vi skulle dejta i min stad men inte förrän imorgon. Hon var i min stad i måndags redan.
Citera
2018-01-17, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Ja vi skulle dejta i min stad men inte förrän imorgon. Hon var i min stad i måndags redan.
Men hon kanske inte ville resa dagen innan och vara utsliten, hon kanske vill se fräsh ut när hon träffa dig. Kanske även ville kolla upp staden innan. Tänk om hon plannerat in en kanondejt och du bara raderar.

Sen vad jag uppfattat det som så är folk KK och fortsätter dejta tills de typ blir sambor, att man idag inte kan ställa krav förrens man pratat om att vara seriös.

Är det så så är du för gammeldags och kommer ldrig hitta ngn på siter som tinder.

Gäller även utländska tjejer på importsidor, de har flera killar tills 1 gifter sig med dem.
Citera
2018-01-17, 19:59
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantantonio
Bekräftelse eller ett vackert utseende. Det är tinder i ett nötskal för många av dessa damer. Bekräftelsen får du väldigt lätt genom många matchningar och killar som ständigt skriver ”hej, du är fin på bilderna”. Karln med det vackra utseendet har många tjejer svårt för att ”approacha” ute på krogen i rädsla över att 1)han är för snygg för dem, 2) han är upptagen. Då är det mycket lättare att göra det via en skärm.

Det finns dock seriöst folk därute, gäller bara hitta dem. Lättare i en storstad skulle jag tro.

Saken är den att hon redan sett att jag superlikat henne, bekräftelsen borde komma där. Men av någon anledning väljer hon ändå att lika mig för att sedan ta bort. Hon råkade väl, antar jag.
Citera
2018-01-17, 20:14
Medlem
zebra121s avatar
Denna tråd har varit och kommer säkert vara till stor hjälp för vederbörande då jag skaffat Tinder återigen. Verkar gå bättre denna gång då jag gjort lite bildjusteringar. Får iaf. kontakt och konverserar med damer.

Frågor jag har:

Är det värt ett abonnemang på Tinder Gold? Vad kan man i sådana fall dra nytta av?

Hur märker man om en tjej "tagit bort en" som ni diskuterar?
Citera
2018-01-17, 20:31
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Men hon kanske inte ville resa dagen innan och vara utsliten, hon kanske vill se fräsh ut när hon träffa dig. Kanske även ville kolla upp staden innan. Tänk om hon plannerat in en kanondejt och du bara raderar.

Sen vad jag uppfattat det som så är folk KK och fortsätter dejta tills de typ blir sambor, att man idag inte kan ställa krav förrens man pratat om att vara seriös.

Är det så så är du för gammeldags och kommer ldrig hitta ngn på siter som tinder.

Gäller även utländska tjejer på importsidor, de har flera killar tills 1 gifter sig med dem.

Hon bor ju bara 25 km ifrån min stad så antagligen så har hon varit här måånga gånger. Ligger ingen annan "storstad" dessutom i närheten av hennes håla. Ja du kanske har rätt...Kan ha varit så att hon rekat ändå. Jag har sett henne nu på tinder igen och då har hon ändrat presentationen helt..Och hon verkar rätt obrydd men det är svårt att dra slutsatser utifrån det.

Gammeldags vet jag inte..Jag förväntar mig inte något seriöst omedelbart.Och ställer absolut inga krav så tidigt...Men när man frågar någon "hur mår du?" är det inte vett och etikett att då fråga "Hur mår du då?" tillbaka? För det var nämligen det som hände i måndags när vi sist skrev. Varför slösa mer energi på någon som genom handlingar visar att man inte är intresserad? Av den anledningen tog jag bort matchen men jag kan fortfarande ha gjort helt fel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in