2018-01-14, 05:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tredici13
På hur en bild borde vara eller hur den inte borde vara?
både och!!
Citera
2018-01-14, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa-Pantern
Lite FB-kändisar, med reservation för att profilerna kan vara fejk.

Maxida Märak: https://minfil.org/Ja35x0d3b6/4.jpg
Lara Bolling: https://minfil.org/Kc3dx3d8b2/6.jpg
Bunkerkvinnan: https://minfil.org/y144xedeb2/2.jpg

Jag tror verkligen inte att jag är 5%-topp utseendemässigt. Är något under medellängd vilket jag anger på min profilpresentation. Har dessutom inga särskilt märkvärdiga bilder utan mest enkla bilder tagna med mobilkamera där jag är mig själv, dvs alla skavanker syns. Matchar varje dag med 2-3 stycken snygga tjejer och det känns snarare som det är mitt eget val att jag inte ofta går på dejt, är kräsen helt enkelt.
Snarare top 20% för att matcha 2-3 gånger per dag. Eller rejält bra bilder. Har själv testat tinder ett tag och håller med vad andra sagt; är man inte inom den högre utseende kategorin är det inte värt, matchningarna är för få för att det ska ge något
Citera
2018-01-15, 14:52
Medlem
Gomens avatar
Det är helt sjukt hur en bild kan förändra allt på tinder. Jag la upp ett nytt bild på mig själv under nyårs, vilket jag också la till tinder. Fick 12 matchingar på 24 timmar. Nu skaffade jag tinder igen då bara för se om jag lyckas med nya bilden... Det sjuka är att jag inte alls fick några matchingar förut med en bild jag tycker är snyggt på mig. Jag swipar endast på de jag tycker är snygg också. Jag tycker det är skit konstig. Har något varit med om något liknade? Åren mellan min gamla bild och nya bild var 2014 juli till nu 31 december före tolvslaget.
Citera
2018-01-15, 21:43
Medlem
Morot91s avatar
Varför har tinder börjat dö ut? Vad gör folk istället? Krogen?
Citera
2018-01-15, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morot91

För att riktiga livet är roligare. Var på kryssning för några dygn sen. Tre fyra brudar ragga på mig, men var så full så lyckades fucka upp alla tre, haha. Note to self, ge fan i spriten.
Kanske kan komma med ett handfast tips iaf, är du pratsam när du är nykter? drick inte, din förmåga att lyssna in och verka "intresserad" av tjejerna försvinnre helt, och du framstår som way alldeles för egenkär/extremtdryg/hanbarapratar worst case scenarium alltså. Är du blyg, drick, då släpper spärrarna, men glöm att du kommer vara bra på att tolka signaler, det är det som är det svåra med alkohol. Om du fuckar upp kan du rädda det som nykter genom att be om ursäkt, titta på hennes kropppspråk, etc, svårt när man är lite "borta" att se dom där subtila detaljerna som gör skillnaden.
Att tre fyra brudar skulle ragga på tinder på en och samma kväll? ha ha, jo tjena. Om man är i Sthml/GBG är det inte omöjligt, som en tidigare talare sa 3-4 matchninger per dag i en större stad är inga problem, men i en småstad, njee.
Krogen är superkul bara man sätter igång och slutar fega, och kommer över den där räddslan av att tjejerna som är ointresserade är det läskigaste som finns
Citera
2018-01-15, 22:56
Medlem
Morot91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
För att riktiga livet är roligare. Var på kryssning för några dygn sen. Tre fyra brudar ragga på mig, men var så full så lyckades fucka upp alla tre, haha. Note to self, ge fan i spriten.
Kanske kan komma med ett handfast tips iaf, är du pratsam när du är nykter? drick inte, din förmåga att lyssna in och verka "intresserad" av tjejerna försvinnre helt, och du framstår som way alldeles för egenkär/extremtdryg/hanbarapratar worst case scenarium alltså. Är du blyg, drick, då släpper spärrarna, men glöm att du kommer vara bra på att tolka signaler, det är det som är det svåra med alkohol. Om du fuckar upp kan du rädda det som nykter genom att be om ursäkt, titta på hennes kropppspråk, etc, svårt när man är lite "borta" att se dom där subtila detaljerna som gör skillnaden.
Att tre fyra brudar skulle ragga på tinder på en och samma kväll? ha ha, jo tjena. Om man är i Sthml/GBG är det inte omöjligt, som en tidigare talare sa 3-4 matchninger per dag i en större stad är inga problem, men i en småstad, njee.
Krogen är superkul bara man sätter igång och slutar fega, och kommer över den där räddslan av att tjejerna som är ointresserade är det läskigaste som finns

Intressant att höra ditt perspektiv jag är kvinna och använder inte tinder själv, var bara nyfiken
Citera
2018-01-15, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morot91
Så mycket enklare på krogen eller nattklubb. Även mycket snabbare sätt att träffa nytt folk på. Tinder kan vara så jävla segt ibland, och ta för lång tid enligt mig iaf. Samt att det verkar som att alltfler där är på tinder för tidsfördriv/bekräftelsebehov.
Citera
2018-01-15, 23:25
Medlem
Varför rinner typ 95% av konversationerna ut i sanden med alla tjejer man skriver med? Nu menar jag när man lyckats ta steget vidare efter de första meningarna. Varför ödslar man sin egen tid till att skriva romaner för att sedan sluta svara? Fattar inte logiken i det hela. Jag orkar liksom inte hålla på skriva till någon om jag inte finner intresse.
Citera
2018-01-16, 09:05
Medlem
Morot91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4x
Varför rinner typ 95% av konversationerna ut i sanden med alla tjejer man skriver med? Nu menar jag när man lyckats ta steget vidare efter de första meningarna. Varför ödslar man sin egen tid till att skriva romaner för att sedan sluta svara? Fattar inte logiken i det hela. Jag orkar liksom inte hålla på skriva till någon om jag inte finner intresse.

Jag hade tinder förut och då blev det så för att man har så sanslöst mycket matchningar och nya meddelanden rullar in hela tiden. Sen om man väl får till en träff tillslut så upptäcker man att personen inte är som i verkligheten och att man totalt saknar kemi kanske därför det har börjat dö ut
Citera
2018-01-16, 12:25
Medlem
Har varit på några dejter på tinder.. men senaste tiden bangar tjejerna ut sista sekunden innan träff, det är tenta, förkyld osv känns som många är för fega för att ses? För samtliga är fett på
Citera
2018-01-16, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prikadoll
Har varit på några dejter på tinder.. men senaste tiden bangar tjejerna ut sista sekunden innan träff, det är tenta, förkyld osv känns som många är för fega för att ses? För samtliga är fett på
När en kvinna säger att hon är förkyld så skiter jag i henne direkt. I regel är det en lögn.
Citera
2018-01-16, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prikadoll

Citat:
Ursprungligen postat av goldcashier
När en kvinna säger att hon är förkyld så skiter jag i henne direkt. I regel är det en lögn.
Om tjejen inte bokar om direkt så är det oftast lögn, oavsett vad som sägs. Problemet är att det i regel är omöjligt att syna deras lögner, man förlorar hur man än gör.

Lite mer positivt (för mig iaf) är att senaste dagarna har jag haft flera tjejer som faktiskt skrivit först när de matchat, för omväxlingens skull. Och de skriver välskrivna förstameddelanden som refererar till min profiltext, och inte bara "Hej".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in