Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-03, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Gör inte det! Jag har nämt någon ggn att det känns lite sådär att skriva och flörta med flera.
Och de har blivit kränkta och sagt att de inte alls kan tänka sig det och bara skriver med mig : )

Vilket givetvis inte är sant! : )
Det blev såhär tack vare den första jag skrev med. Hon är den segaste på att svara och en gång tog det hela 2 dygn(!) innan hon svarade på ett meddelande. Under den tiden ramlade det in 2 nya matchningar på en kvart och eftersom jag inte slösar en massa tid på att vänta på svar så började jag skriva med de två andra.

Oavsett om man har mycket att göra och inte kan svara direkt eller inom en timma så är det ändå först till kvarn som gäller!
Citera
2017-08-03, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swemat169
Det blev såhär tack vare den första jag skrev med. Hon är den segaste på att svara och en gång tog det hela 2 dygn(!) innan hon svarade på ett meddelande. Under den tiden ramlade det in 2 nya matchningar på en kvart och eftersom jag inte slösar en massa tid på att vänta på svar så började jag skriva med de två andra.

Oavsett om man har mycket att göra och inte kan svara direkt eller inom en timma så är det ändå först till kvarn som gäller!

Är nog ganska bra att vara lite snabb med att höras eller ses irl. Annars blir det ju så att nya tillkommer och vissa faller bort.

Bara snurrigt och konstigt att ha för många på gång. Så du tänker rätt!
Om hon nu inte är väldigt väldigt speciell : )

Och om vi män har 3-5 aktuella på gång så har de 30-50. Så är man inte intresserad utav att ha massa mess-vänner eller boosta någons ego, så är det irl kontakt inom någon vecka som gäller, eller dump.
Citera
2017-08-03, 19:41
Bannlyst
Ligger Tinder nere? Både webbsidan och appen fungerar inte.
Citera
2017-08-03, 19:59
Medlem
Kan man aktivera något som gör att man ej kan matchas med sin facebook vänner, och isåfall hur?
Citera
2017-08-03, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Är nog ganska bra att vara lite snabb med att höras eller ses irl. Annars blir det ju så att nya tillkommer och vissa faller bort.

Bara snurrigt och konstigt att ha för många på gång. Så du tänker rätt!
Om hon nu inte är väldigt väldigt speciell : )

Och om vi män har 3-5 aktuella på gång så har de 30-50. Så är man inte intresserad utav att ha massa mess-vänner eller boosta någons ego, så är det irl kontakt inom någon vecka som gäller, eller dump.
Du har alldeles rätt!

Så fort jag matchar med en tjej och får kontakt med henne så förväntar jag mig aldrig att jag är den enda hon pratar med. Jag är mig själv och försöker göra ett gott första intryck och gör det bästa av situationen. Vill man ha kakan så krävs det att man är lättillgänglig och kommer med snabba svar för att kunna få äta av kakan, annars hinner en annan kille/tjej före och äter upp den!

Tyvärr så lyckas jag aldrig få till en dejt snabbt, alla är upptagna under den dagen/dagarna som jag har tänkt få till en dejt. Så då är det bara att fortsätta babbla på tills en dejt har bestämts.
Citera
2017-08-03, 20:17
Medlem
När ni träffar era tinderdater i verkligheten, hälsar ni med en kram eller ett handslag?
Vad brukar ni göra? Jag själv är sugen på någon aktivitet där alkohol är inblandat då det lättar upp stämmningen, är detta tabu?
Citera
2017-08-03, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
När ni träffar era tinderdater i verkligheten, hälsar ni med en kram eller ett handslag?
Vad brukar ni göra? Jag själv är sugen på någon aktivitet där alkohol är inblandat då det lättar upp stämmningen, är detta tabu?
Första dejten jag var på började med en kram, god mat, god alkohol och den avslutades med bowling. Det blev en jättetrevlig dejt med mycket skratt och vinnarskallarna kröp fram i oss.

Mitt tips är att du provar den kombon
Citera
2017-08-03, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swemat169
Första dejten jag var på började med en kram, god mat, god alkohol och den avslutades med bowling. Det blev en jättetrevlig dejt med mycket skratt och vinnarskallarna kröp fram i oss.

Mitt tips är att du provar den kombon

Är det okej att ta 2-3 shots innan man åker till dejten, för att slappna av lite? Kanske sätta sig på en bar och dricka först, för att äta efter?
Citera
2017-08-03, 21:03
Medlem
Är det ''okej'' att endast ha 3st bilder, varav två är selfies? Har ny mobil och inga foton alls på mig. Vill inte ta några av mina foton jag har på facebook (som jag är taggad i) då de antingen är för gamla eller för fula...
Citera
2017-08-03, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
Är det okej att ta 2-3 shots innan man åker till dejten, för att slappna av lite? Kanske sätta sig på en bar och dricka först, för att äta efter?
Om du inte blir dyngrak så ska det nog funka.
Kan bli lite dålig stämning om du börjar vingla omkring
Citera
2017-08-03, 21:09
Medlem
Stockholmare..s avatar
En fråga till er alla, hur länge har ni använt tinder och är det så att ni alla har Tinder plus? Jag skaffade Tinder för en vecka sedan och det går verkligen segt måste jag säga, matchningarna kan räknas på en hand, och ändå så skulle jag säga att jag är en 8 av 10. Kan det vara så att det är meningen att det ska vara segt i början?

Har läst tidigare i tråden att det är uträknat att man ska ligga dåligt till i början för att man ska vilja skaffa Tinder plus, att det är pga en speciell "algoritm". En polare sa det också här om dagen att man måste skaffa plus annars är det helt värdelöst. Annars är det väl 50 pers / dag man kan swipa höger på?

Sedan, bor ni i storstäder eller i mindre städer? För jag kan tänka mig att det kan vara lättare för båda parter att kunna få möjlighet att matcha med varann i mindre städer, än om man bor i en storstad där många tusen använder detta?
Citera
2017-08-03, 22:19
Medlem
Kroppkakors avatar
Jag har nu köpt kläder för närmare 7 tusen kronor och klippt mig hos frisören. Har tagit nya bilder som ska användas, ska swipa ett par tusen högerswipes om en stund så får jag se om det gjorde någon nytta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in