Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Ja du skyddar dig själv, så bygger man inga relationer
Ni unga håller på med så mycket skit. Håll inte på med människor som spelar och spela inte själv. Så kommer du i alla fall utvecklas och inte vara en osäker fjortis hela livet som de som spelar förblir.
Någonstans när man närmar sig en annan människa så känner man ju om de håller på med en massa skit. Botemedlet mot spelande heter kommunikation, och alla människor behöver bekräftelse och veta var de står.
I den kommunikationen så blir du ju också varse vem du har framför dig. Om denne vågar komma ur sitt skal. Törs den inte det så tack och hej.
Baserat på dina "kommahaha", så törs du inte. Hennes fråga kan vara ett sätt att få dig ur skalet och visa vem du är. Jag vet inte, jag känner inte henne.
Vad du kan göra är att ta ett steg framåt och se om hon följer efter.
Är er dans/kommunikation inte följsam så lägg ner
Jaa det är enkelt o säga att man inte ska spela spel, men man ska få den andra o gilla en, så då måste man spela spel, annars så förlorar man o den andre tappar intresset.
Citat:
Ursprungligen postat av
Burros
Njo en viss balans får man ju ha i kontakten så att man inte bombar på och verkar desperat men hon gillar ju dig med och en tjej som börjar spela svår när man skall ta förhållandet till nästa nivå är ju ändå inget att ha så projicera inte vad den stollan gjorde på den nya tjejen för den nya tjejen säger ju mer eller mindre rakt ut att hon vill ha mer känslor och ta förhållandet till nästa nivå.
Hellre satsa och torska än att inte spela alls!

mm du har rätt, men samtidigt finns de ju i baktanken, känns lite dumt o göra samma misstag 2 gånger. Men mm go hard or go home!
(Tack för dina tips

haha)
Citat:
Ursprungligen postat av
rattvisaebra
min spontana tanke är att ni antagligen befinner er i helt olika divisioner när det gäller den intellektuella biten. Om man ska tolka din nivå utifrån hur du skriver så är den inte på så hög nivå, din partner är mer bildad.
Det som får mig att bli ännu mer tveksam till att ni har någon framtid är att du ber FB om råd vad du ska svara när hon ställer en fråga. Ska du pausa henne så fort hon ställer en fråga för att starta en ny tråd på FB?
Nä sök dig till en kvinna i din egen division.
Kanske inte vad du ville höra, men ställer man en fråga på FB så får man tåla sanningen

hahahah detta gällde en fråga som hon tagit upp flera gånger, (haha) så läs vad jag skriver nästa gång istället för att gå loss o bli en bitterfitta för du har haft en tråkig dag på jobb haha
Citat:
Ursprungligen postat av
imperatrix
Du har ju inte sagt "vad du tycker" utan något du "tyckte lät bra". Var ärlig istället. Varför tycker du om henne?
Jag sa det innan, jag tycker om henne för hon är hon, men det känns helt mongo o säga så haha
Jag skriver "haha" nästan hela tiden, kvittar vad det handlar om. Känns bra för att lätta på stämningen så man inte verkar sur eller arg på något sätt. Om ni tycker det är jobbigt så kan ni hoppa över denna tråden haha