2014-07-01, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av petritos
hahah men det känns helt mongo, inte så att vi har dejtat länge, försöker vara lite försiktig med vad jag säger helt känslomässigt, så hon inte tror att jag e dödskär i henne(vilket jag e ) o bli iskall för att leka svår haha

MM jag e mongo överanalyserar text på flashback hahahah

Haha ja du behöver ju inte göra något du inte vill men jag trodde du ville hitta något att säga. Visst får man passa sig lite så komplimangsfiskandet inte bara är en sätt för henne att försöka få sig själv att framstå som mycket bättre än dig men tycker nog din tjej mest känns typiskt brudig här.

Varför vara rädd för kärlek liksom? Dagens kids alltså.
Citera
2014-07-01, 15:12
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Har dejtat en tjej nu i ca 2-3 månader, vi är båda över 20 år under 24.

Vi har kommit fram till att vi gillar varandra och sagt att vi tycker om varandra osv, men inte till älskar dig stadiet haha.

Men för någon vecka sen började hon bli lite jobbig med frågan "varför tycker du om mig"
Så jag sa vad jag tyckte
"Älskar att prata med dig, du är skitsnygg, kan prata med dig om vad som helst" ((not really men tyckte att det lät bra))

så får jag detta som svar
"Så du pratar bara med mig för mitt utseende?"
de första jag tänkte va "WTF bitch läste du ens vad jag fakking skrev?" hahah

Hon har ställt frågan flera gånger, så det känns som att hon väntar på rätt svar? haha som om detta vore något jävla prov! haha
Så min fråga e vad ni tjejer hade tyckt om o höra på den frågan, Skippa helst svaret "Säg vad du tycker" hahah för det hjälpte mig inte när jag gjorde de haha

Tack på förhand! xoxo

Du kanske ska fundera på varför du känner att du behöver bluffa om detta. Kan det helt enkelt vara så att det inte är mer än "hon är tjej och snygg"?
Vet du själv varför du tycker om henne?
Citera
2014-07-01, 15:36
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Du kanske ska fundera på varför du känner att du behöver bluffa om detta. Kan det helt enkelt vara så att det inte är mer än "hon är tjej och snygg"?
Vet du själv varför du tycker om henne?

Han försöker inte bluffa - han är skiträdd för att blotta sig - därav en miljon haha i alla inlägg

@ TS - Detta är en chans till utveckling. Hon vill veta om du är äkta - är du det?

Det är väl det du skall fundera på först, sedan kommer svaret komma till dig självt
Citera
2014-07-01, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Haha ja du behöver ju inte göra något du inte vill men jag trodde du ville hitta något att säga. Visst får man passa sig lite så komplimangsfiskandet inte bara är en sätt för henne att försöka få sig själv att framstå som mycket bättre än dig men tycker nog din tjej mest känns typiskt brudig här.

Varför vara rädd för kärlek liksom? Dagens kids alltså.

Nja har visat för mycket känslor förr sen började tjejen leka svår så tröttnade jag på henne sen ångrade hon sig, men då var det försent, tror att det är de jag vill undvika mest :P haha

Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Han försöker inte bluffa - han är skiträdd för att blotta sig - därav en miljon haha i alla inlägg

hahhah
Mina "haha" är istället för kommatecken eller liknanke, och för att vet att jag inte är arg/helt seriös!
(men jaa mina vänner säger att jag skriver haha överdrivet mycket haha)

@ TS - Detta är en chans till utveckling. Hon vill veta om du är äkta - är du det?

Det är väl det du skall fundera på först, sedan kommer svaret komma till dig självt

mm gillar ju henne, men som jag sa innan så orkar jag inte visa förmycket känslor så att hon ska börja leka svår o så måste jag jaga (varför göra det extra jobbigt för sig själv? haha)
Citera
2014-07-01, 16:52
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Nja har visat för mycket känslor förr sen började tjejen leka svår så tröttnade jag på henne sen ångrade hon sig, men då var det försent, tror att det är de jag vill undvika mest :P haha

mm gillar ju henne, men som jag sa innan så orkar jag inte visa förmycket känslor så att hon ska börja leka svår o så måste jag jaga (varför göra det extra jobbigt för sig själv? haha)

Ja du skyddar dig själv, så bygger man inga relationer

Ni unga håller på med så mycket skit. Håll inte på med människor som spelar och spela inte själv. Så kommer du i alla fall utvecklas och inte vara en osäker fjortis hela livet som de som spelar förblir.

Någonstans när man närmar sig en annan människa så känner man ju om de håller på med en massa skit. Botemedlet mot spelande heter kommunikation, och alla människor behöver bekräftelse och veta var de står.

I den kommunikationen så blir du ju också varse vem du har framför dig. Om denne vågar komma ur sitt skal. Törs den inte det så tack och hej.

Baserat på dina "kommahaha", så törs du inte. Hennes fråga kan vara ett sätt att få dig ur skalet och visa vem du är. Jag vet inte, jag känner inte henne.

Vad du kan göra är att ta ett steg framåt och se om hon följer efter.

Är er dans/kommunikation inte följsam så lägg ner
Citera
2014-07-01, 17:00
Bannlyst
Citat:

Njo en viss balans får man ju ha i kontakten så att man inte bombar på och verkar desperat men hon gillar ju dig med och en tjej som börjar spela svår när man skall ta förhållandet till nästa nivå är ju ändå inget att ha så projicera inte vad den stollan gjorde på den nya tjejen för den nya tjejen säger ju mer eller mindre rakt ut att hon vill ha mer känslor och ta förhållandet till nästa nivå.

Hellre satsa och torska än att inte spela alls!
Citera
2014-07-01, 17:07
Medlem
min spontana tanke är att ni antagligen befinner er i helt olika divisioner när det gäller den intellektuella biten. Om man ska tolka din nivå utifrån hur du skriver så är den inte på så hög nivå, din partner är mer bildad.
Det som får mig att bli ännu mer tveksam till att ni har någon framtid är att du ber FB om råd vad du ska svara när hon ställer en fråga. Ska du pausa henne så fort hon ställer en fråga för att starta en ny tråd på FB?
Nä sök dig till en kvinna i din egen division.
Kanske inte vad du ville höra, men ställer man en fråga på FB så får man tåla sanningen
Citera
2014-07-01, 17:10
Medlem
SnobbenLs avatar
I denna uppsjö av överanalyser blir min fråga, varför inte säga rakt ut att du inte vet vad du ska säga.

Tack för mig.
Citera
2014-07-01, 17:33
Medlem
imperatrixs avatar
Citat:
Men för någon vecka sen började hon bli lite jobbig med frågan "varför tycker du om mig"
Så jag sa vad jag tyckte
"Älskar att prata med dig, du är skitsnygg, kan prata med dig om vad som helst" ((not really men tyckte att det lät bra))

Hon har ställt frågan flera gånger, så det känns som att hon väntar på rätt svar? haha som om detta vore något jävla prov! haha
Så min fråga e vad ni tjejer hade tyckt om o höra på den frågan, Skippa helst svaret "Säg vad du tycker" hahah för det hjälpte mig inte när jag gjorde de haha
Du har ju inte sagt "vad du tycker" utan något du "tyckte lät bra". Var ärlig istället. Varför tycker du om henne?
Citera
2014-07-01, 17:51
Medlem
Katzyns avatar
Ska du köra på att det är att det är så trevligt att prata med henne och att ni kan prata om allt som är orsaken till att du gillar henne, så måste du ju motivera det. VARFÖR är det trevligt att prata med henne? VARFÖR kan du prata om allt med just henne?
Citera
2014-07-01, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Ja du skyddar dig själv, så bygger man inga relationer

Ni unga håller på med så mycket skit. Håll inte på med människor som spelar och spela inte själv. Så kommer du i alla fall utvecklas och inte vara en osäker fjortis hela livet som de som spelar förblir.

Någonstans när man närmar sig en annan människa så känner man ju om de håller på med en massa skit. Botemedlet mot spelande heter kommunikation, och alla människor behöver bekräftelse och veta var de står.

I den kommunikationen så blir du ju också varse vem du har framför dig. Om denne vågar komma ur sitt skal. Törs den inte det så tack och hej.

Baserat på dina "kommahaha", så törs du inte. Hennes fråga kan vara ett sätt att få dig ur skalet och visa vem du är. Jag vet inte, jag känner inte henne.

Vad du kan göra är att ta ett steg framåt och se om hon följer efter.

Är er dans/kommunikation inte följsam så lägg ner

Jaa det är enkelt o säga att man inte ska spela spel, men man ska få den andra o gilla en, så då måste man spela spel, annars så förlorar man o den andre tappar intresset.

Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Njo en viss balans får man ju ha i kontakten så att man inte bombar på och verkar desperat men hon gillar ju dig med och en tjej som börjar spela svår när man skall ta förhållandet till nästa nivå är ju ändå inget att ha så projicera inte vad den stollan gjorde på den nya tjejen för den nya tjejen säger ju mer eller mindre rakt ut att hon vill ha mer känslor och ta förhållandet till nästa nivå.

Hellre satsa och torska än att inte spela alls!

mm du har rätt, men samtidigt finns de ju i baktanken, känns lite dumt o göra samma misstag 2 gånger. Men mm go hard or go home!
(Tack för dina tips haha)

Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
min spontana tanke är att ni antagligen befinner er i helt olika divisioner när det gäller den intellektuella biten. Om man ska tolka din nivå utifrån hur du skriver så är den inte på så hög nivå, din partner är mer bildad.
Det som får mig att bli ännu mer tveksam till att ni har någon framtid är att du ber FB om råd vad du ska svara när hon ställer en fråga. Ska du pausa henne så fort hon ställer en fråga för att starta en ny tråd på FB?
Nä sök dig till en kvinna i din egen division.
Kanske inte vad du ville höra, men ställer man en fråga på FB så får man tåla sanningen

hahahah detta gällde en fråga som hon tagit upp flera gånger, (haha) så läs vad jag skriver nästa gång istället för att gå loss o bli en bitterfitta för du har haft en tråkig dag på jobb haha

Citat:
Ursprungligen postat av imperatrix
Du har ju inte sagt "vad du tycker" utan något du "tyckte lät bra". Var ärlig istället. Varför tycker du om henne?

Jag sa det innan, jag tycker om henne för hon är hon, men det känns helt mongo o säga så haha

Jag skriver "haha" nästan hela tiden, kvittar vad det handlar om. Känns bra för att lätta på stämningen så man inte verkar sur eller arg på något sätt. Om ni tycker det är jobbigt så kan ni hoppa över denna tråden haha
Citera
2014-07-01, 20:25
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Jaa det är enkelt o säga att man inte ska spela spel, men man ska få den andra o gilla en, så då måste man spela spel, annars så förlorar man o den andre tappar intresset.

Jag sa det innan, jag tycker om henne för hon är hon, men det känns helt mongo o säga så haha

Det är inte ett dugg mongo, alla vill vi bli uppskattade och omtyckta för den vi är. Så det är perfekt att säga. Du vet säkert också vad det är som gör att du tycker hon är speciell. Och det är ju det hon vill vara för dig. Lita på att hon är.
Är det en bra tjej så är också du speciell för henne.

Om du spelar spel och får henne att gilla dig som du skriver, så är det ju i alla fall inte dig hon gillar.
Och du kommer få skitjobbigt att leva upp till den du låssas vara. Du kommer inte orka det i längden.

Även du vill ju bli gillad för den du är

Dra ner på haha'na det gör att du verkar rädd och osäker.

Hur gammal är du? Om jag får fråga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in