• 1
  • 2
2014-07-01, 11:15
Medlem
Har dejtat en tjej nu i ca 2-3 månader, vi är båda över 20 år under 24.

Vi har kommit fram till att vi gillar varandra och sagt att vi tycker om varandra osv, men inte till älskar dig stadiet haha.

Men för någon vecka sen började hon bli lite jobbig med frågan "varför tycker du om mig"
Så jag sa vad jag tyckte
"Älskar att prata med dig, du är skitsnygg, kan prata med dig om vad som helst" ((not really men tyckte att det lät bra))

så får jag detta som svar
"Så du pratar bara med mig för mitt utseende?"
de första jag tänkte va "WTF bitch läste du ens vad jag fakking skrev?" hahah

Hon har ställt frågan flera gånger, så det känns som att hon väntar på rätt svar? haha som om detta vore något jävla prov! haha
Så min fråga e vad ni tjejer hade tyckt om o höra på den frågan, Skippa helst svaret "Säg vad du tycker" hahah för det hjälpte mig inte när jag gjorde de haha

Tack på förhand! xoxo
Citera
2014-07-01, 11:20
Medlem
Muhamedssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petritos
Har dejtat en tjej nu i ca 2-3 månader, vi är båda över 20 år under 24.

Vi har kommit fram till att vi gillar varandra och sagt att vi tycker om varandra osv, men inte till älskar dig stadiet haha.

Men för någon vecka sen började hon bli lite jobbig med frågan "varför tycker du om mig"
Så jag sa vad jag tyckte
"Älskar att prata med dig, du är skitsnygg, kan prata med dig om vad som helst" ((not really men tyckte att det lät bra))

så får jag detta som svar
"Så du pratar bara med mig för mitt utseende?"
de första jag tänkte va "WTF bitch läste du ens vad jag fakking skrev?" hahah

Hon har ställt frågan flera gånger, så det känns som att hon väntar på rätt svar? haha som om detta vore något jävla prov! haha
Så min fråga e vad ni tjejer hade tyckt om o höra på den frågan, Skippa helst svaret "Säg vad du tycker" hahah för det hjälpte mig inte när jag gjorde de haha

Tack på förhand! xoxo

Av det du har skrivit så gör jag bedömningen att hon är feminist och du är den totala motsatsen. Ingen bra början det här du. Ordvalet "skitsnygg" hade jag aldrig använt mig av. Jag hade istället valt ordet vacker.
Senast redigerad av Muhamedsson 2014-07-01 kl. 11:31.
Citera
2014-07-01, 11:21
Medlem
Temporarias avatar
https://answers.yahoo.com/question/i...2174334AAUjiLV

Ser ut som om du inte är den enda med det här problemet
Citera
2014-07-01, 11:27
Bannlyst
"Inte bara, även om det är ett stort plus".
Citera
2014-07-01, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muhamedsson
Av det du har skrivit så gör jag bedömningen att hon är feminist och du är den totala motsatsen. Ingen bra början det här du.

Jaaaa hahah såg hon hade gillat F! på facebook, länkade den manliga versionen till henne hahah
Men det hjälper inte mig! hahah känns som jag behöver facit till denna frågan haha

Men ditt svar va samma hjälp som jag fick när jag gick i 6an o behövde hjälp med belgiens huvudstad under ett prov. Min bästa kompis sa "jag har fastnat på fråga 3" hahah behöver hjääälp
Citera
2014-07-01, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temporaria
https://answers.yahoo.com/question/i...2174334AAUjiLV

Ser ut som om du inte är den enda med det här problemet

Jaa ahha fast de är tonåringar hahah när jag va tonåring tänkte jag inte så mycket hahah
Citera
2014-07-01, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
"Inte bara, även om det är ett stort plus".

Den va bra! Hade inte blivit förvånad om hon hade sagt "finns det något annat?"
Citera
2014-07-01, 11:37
Medlem
Scumbagsimpas avatar
I såna där lägen borde du skämta bort det istället. Finns ju aldrig nått bra svar egentligen. Säg att hon gör goda smörgåsar eller nått.
Citera
2014-07-01, 11:38
Medlem
Rätt svar är att: "man gillar inte någon på grund av utan man gillar någon trots att"

Dvs förklara för henne att det är alla hennes egenskaper och personlighetsdrag som gör att du fallit för henne. Och att försöka hitta enskilda detaljer som är avgörande inte är möjligt eftersom det är hon som person du gillar och inte de enskilda detaljerna...
Citera
2014-07-01, 11:41
Bannlyst
Mal på om något hon gjort. Positiv förstärkning, du uppmuntrar allt hon gör som du tycker om så att hon gör det mer.
Frågan varför du tycker om mig är en kvinnlig fråga som kräver ett låååååångt svar så du får underkänt för bara 1 rad.

Jag var sjukt feg med liknande frågor länge eftersom jag inte direkt var sugen på att släppa in någon i mitt liv men det gör ju bara tjejen osäker om du själv trattar runt helt planlöst och inte vet vad du känner. Var ärlig mot dig själv och vad du känner och säg det sen.
Citera
2014-07-01, 11:46
Medlem
hummingbird85s avatar
Hon söker ju bråk? Du sa två positiva saker angående henne som person, att du älskar att prata med henne samt att ni kan prata om allt (varför sa du det om det var en lögn btw?) Känns inte som att du har så många anledningar till att gilla henne om du inte kan räkna upp fler anledningar?

Sedan nämner du att hon även är riktigt snygg, och plötsligt har hon glömt att du även sa de två andra anledningarna. Fråga henne då, "hade det vart bättre om jag inte nämnde ditt utseende överhuvudtaget? Hade du inte trott att jag menade att du inte ser bra ut då?"

Få henne att fundera lite på sin egen reaktion, för hon gör det bara svårt för dig och indirekt henne själv då hon gör det svårt för er att ha en harmonisk relation om hon ska hålla på och övertolka allt.
Citera
2014-07-01, 11:56
Medlem
RiverStyxs avatar
Säg: "Du är så feminin och traditionellt kvinnlig samtidigt som du är lite lagom undergiven. Det får mig att känna mig extra manlig när jag får bestämma och när du är så tjejig i beteendet. Och så suger du min kuk så skönt med gullet."
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in