2014-06-30, 16:38
Medlem
frozendragons avatar
Är förbannad just så skriver detta för att skriva av mig.

Får anställda på SJ inte lära sig kundhantering? Skulle åka med SJ idag men när jag kommer ner till stationen får jag veta att tåget är försenat med 1 timme. Så jag går och pratar med personalen de säger att om tåget blir mer försenat kommer de ha en buss istället. Har varit ute i god tid så tänker att ok jag kan fortfarande hinna. Sen blir tåget ännu en kvart försenat och sist så säger de att tåget är inställt blir så klart förbannad och ska gå och prata med personal för att komma på bussen. När jag frågar om bussen så säger de att den är full och att det är mitt eget fel eftersom jag inte planerade med att SJ skulle 1:15 sen. Ingen ursäkt eller något över situation utan går direkt till att skylla på kunden. Då tappar jag det och skäller ut hon i kassan och stormar ut ur butiken. Asså vad fan är det för fel på folk på SJ?
2014-06-30, 17:07
Medlem
ZethMalkovis avatar
Om bussen är full, varför sätter de inte in buss till? Vad var anledningen till förseningen?
2014-06-30, 17:27
Medlem
MasterBaits avatar
Förstår inte. Du var ju där? Hur kunde du missa att dom tagit in bussen?
2014-06-30, 17:50
Bannlyst
Utnyttja resegarantin då?

Varför springer du och skäller ut en helt oskyldig person i en kassa för?
och vad hade en ursäkt för situationen gjort för skillnad egentligen?

2014-07-01, 09:16
Medlem
frozendragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZethMalkovi
Om bussen är full, varför sätter de inte in buss till? Vad var anledningen till förseningen?
Ingen aning varför de inte satte in fler men fullt var det och jag skulle inte komma med den. Olycka sa de.
2014-07-01, 09:17
Medlem
frozendragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Förstår inte. Du var ju där? Hur kunde du missa att dom tagit in bussen?
Jag missa inte bussen om du läste vad jag skrev så var den full.
2014-07-01, 09:20
Medlem
frozendragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Utnyttja resegarantin då?

Varför springer du och skäller ut en helt oskyldig person i en kassa för?
och vad hade en ursäkt för situationen gjort för skillnad egentligen?

Även om jag skulle få det vilket jag aldrig fått oavsett hur försenat så kommer de knappast ersätta skada som SJ orsakat genom att jag ej kunde ta mig fram i tid. Om man fuckar upp något så tillhör det normalt hyfs att be om ursäkt och ja personen som sitter i kassan representerar SJ och ska därför sköta sådant. Men anledningen att jag skällde ut henne var på grund av det dåliga bemödade vilket helt och hållet var på henne.
2014-07-02, 11:38
Medlem
Redors avatar
Vad hade du velat att dem skulle säga eller svara dig?
Folk verkar tro att bara för att någon jobbar inom kundtjänst/service så har dem svar på precis allt och dessutom att ju otrevligare man blir desto mer vill personen hjälpa till.
det heter KundSERVICE inte Kundrättighet, det är en service som dem ger dig som resenär.
Ibland händer det väl att personal vet lika lite som resenären och det kan ta tid eftersom rätt info ska ut uppifrån och sen ut till medarbetarna.

Så tänk en gång extra innan ni skäller ut personalen som är där för er skull.
Självklart ska man få rätt information men inget blir bättre av att hetsa upp sig mot personalen.
2014-07-02, 14:22
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZethMalkovi
Om bussen är full, varför sätter de inte
in buss till?
Vad var anledningen till förseningen?

En sannolik förklaring till det kan vara att det inte fanns fler bussar att sätta in.
Folk verkar tror att det överallt finns hundratals bussar med tillhörande chaufförer tillgängliga
som kan sättas in med några minuters varsel.

Förövrigt så finns det redan en tråd om SJ: (FB) Tråden för oss som hatar på SJ
2014-07-02, 17:46
Medlem
Måndagen den 30 juni, när Ts råkade illa ut, åkte jag också tåg. Såg vid lunchtid på sj.se: Trafikinformation att många tåg var cirka två timmar försenade, andra inställda. Enligt aftonbladet.se läckte en tågvagn giftig gas i Hallsberg.

Min erfarenhet är att SJ ansträngde sig. När jag hoppade på första bästa tåg med preliminär avgångstid 19.20 informerade tågmästaren om att man satt ihop två tåg på Stockholms Central; det ordinarie plus ett inkommande från Malmö som snabbstädades. Detta på grund av brist på extra lokförare att inkalla. Extra inkallad bistropersonal till den extra bistron i tåget från Malmö klev på under vägen (Katrineholm?).

Det extra långa tåget fick några extra stopp under vägen för att resenärerna skulle nå sina destinationerna. Taxi ordnades så att andra som missade sin anslutningsbuss skulle komma fram, andra fick tips om buss som skulle föra dem till målet.

Utöver den läckande gasen i Hallsberg började en järnvägsvagn brinna i Skövde på eftermiddagen. Efter omständigheterna löste SJ situationen enligt min uppfattning.
2014-07-03, 23:00
Moderator
Gromguttens avatar
Kan diskuteras här: (FB) Tråden för oss som hatar på SJ

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här