2014-07-15, 12:22
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Min målsättning är att Lucas inte blir glömd. Att hen inte dog förgäves, utan att det feministiska näthatet blir bekannt i hela Sverige, trots sådana som du.

Det skall vara uppenbart att "näthat" inte är samma sak som befogad kritik mot privilegierade AB-kärringar. Alla kan hata (speciellt även kvinnor), och en bonus vore det om folk även insåg att feminismen till stor del bygger på och föder hat.
Feminismen skulle må bra av att rensa ut lite hat, och just den biten är jag övertygad om att även Lucas skulle vilja.

"Trots sana som du"

Du menar de som efterfragar bevis pa "nathat" ? Ar det fler ganger vi kan asidosatta detta med bevis/fakta eller galler det enbart nar det ar feminismer som sags ligga bakom ?

Kan ju vara bra att veta.
Citera
2014-07-15, 12:23
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Varfor istallet inte fokusera pa om jag anammar den metoden sjalv ? Som jag sagt innan, hitta inlagg dar jag skuldbelagger en grupp.

(FB) Jag älskar radikalfeminismen därför att...

Du besvarade inte min fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du har deltagit i många trådar där feminister har anklagat män som grupp. Har du då någonsin uttryckt att det är fel att anklaga en grupp, eller är det så att detta är första gången du säger det nu när feminister anklagas?

Jag antar att det betyder att du aldrig tidigare har uttryckt att det är fel att anklaga en hel grupp när män har blivit anklagade. Det sänker i så fall din trovärdighet rejält när du nu gör det för första gången.
Citera
2014-07-15, 12:27
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är inte alltid fel att rikta kritik mot en grupp - däremot att göra en hel grupp ansvarig för enskilda handlingar utfört av specifika individer.

Kan du förtydliga vad du menar. När är det rätt att rikta kritik mot en hel grupp och vad är syftet med det om man inte håller individerna i gruppen ansvarig?
Citera
2014-07-15, 12:28
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Du besvarade inte min fråga.

Jag antar att det betyder att du aldrig tidigare har uttryckt att det är fel att anklaga en hel grupp när män har blivit anklagade. Det sänker i så fall din trovärdighet rejält när du nu gör det för första gången.

Du efterfragade ett ex, jag gav dig ett.

Om ni pastar att jag sagt nagot sa far ni belagga det. Jag kan liksom inte sitta och odsla tid pa att leta upp inlagg som motsager det ni havdar. Det ser du val sjalv hur galet det blir ?

Det ar alltid fel att skuldbelagga en hel grupp for vad enskilda indivder gor, oavsett.
Ar detta tillrackligt tydligt ?
Citera
2014-07-15, 12:31
Bannlyst
Citat:
Aterigen denna "morkning", nagot annat du sa garna vill skall vara en sanning.

http://ungafeminister.se/bloggen/2014/7/2/beklagande

Så rena lögner är inte att mörka eller vad far du efter?
Citera
2014-07-15, 12:32
Medlem
Citat:
"Trots sana som du"

Du menar de som efterfragar bevis pa "nathat" ? Ar det fler ganger vi kan asidosatta detta med bevis/fakta eller galler det enbart nar det ar feminismer som sags ligga bakom ?

Det är mycket rimligt att efterfråga bevis på näthat, men inte från anti-feminister. Vi har inget med saken att göra. Det är vidare också lämpligt att göra skillnad på "det finns bevis", och att "posta exempel för att förnedra och förlöjliga Lucas ytterligare", typ Micro (en till hatande feminist såklart).
Citera
2014-07-15, 12:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Kan du förtydliga vad du menar. När är det rätt att rikta kritik mot en hel grupp och vad är syftet med det om man inte håller individerna i gruppen ansvarig?
När det på gruppnivå sker eller upprätthålls attityder/handlingar etc som är negativa.

Därför att vara någon som medverkar/möjliggör till exempel oönskade normer är inte detsamma som att vara direkt delaktig i andra individers direkta handlingar.

Ett sådant exempel kan vara när en grupp stillatigande låter något ske, mobbing t ex - gruppen kan då kritiseras för sin passivitet, men fortfarande inte ställas till svars för den enskilda individens handling.
Citera
2014-07-15, 12:36
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
http://ungafeminister.se/bloggen/2014/7/2/beklagande

Så rena lögner är inte att mörka eller vad far du efter?

Vad har det med morkning att gora ? Unga Feminister morkar L.'s dod genom att posta det dar ?

Citat:
Det är mycket rimligt att efterfråga bevis på näthat, men inte från anti-feminister. Vi har inget med saken att göra. Det är vidare också lämpligt att göra skillnad på "det finns bevis", och att "posta exempel för att förnedra och förlöjliga Lucas ytterligare", typ Micro (en till hatande feminist såklart).

Och jag har med L's dod att gora, vad .... ?
Citera
2014-07-15, 12:46
Medlem
Citat:
"Trots sana som du"

Nej, sådana som du som blint försvarar något utan att tänka efter utan bara styrs av sina känslor och tron på att man står för "det Goda".
Precis som vänstervåldet.

Lucas verkade varit en feminist ut i fingerspetsarna och skulle nog(enligt hans vän och tweets) inte vilja att feminismen i sig får skulden för det här, och det är ju knappast ideologin i sig som gjort sig skyldig till det här.
Men nu är det ju så att dagens feminism har blivit shanghaiad av en massa militanta radikalfeminister som beter sig som fascister, och det kan ju knappast vara det feminism handlar om i grunden.

Problemet är väl att de radikala drar sig till något de kan kämpa för och när de inte har en anledning att slåss längre, vi lever ju trots allt i ett av de mest jämlika länder i världen, så hittar de vad som helst att angripa som ens bär en skugga av något de ogillar.
Oftast blir det missriktat(titta bara på F!s partiprogram), och en snöbollseffekt uppstår där de eldar på varann likt den religiösa väckelserörelsen de liknar.

Det är verklighetsfrånvänt och kontraproduktivt, men fortlever i sin sjuklighet och framförallt sin slutenhet och sin självframkallade isolering.

Radikala och hatfulla feminister verka ha mobbat Lucas tills han lämnade rörelsen iallafall?
En rörelse vars ideologi han vurmade för och vars budskap han hade som hjärtefråga.
Gruppens medlemmar gjorde detta, ochvad består gruppens medlemmar av?
Jo, feminister.
Inte alla feminister, men de feminister som skriker högst, hatar mest, syns mest.
Vad blir då allmänhetens bild, speciellt när man verkar skydda dessa individer genom att mörka hela historien....?
Citera
2014-07-15, 12:53
Medlem
Alikabadidis avatar
Citat:
Vadå påstås har fått? och varför "näthat" istället för näthat?
Du fortsätter ju bara med dina lögner. Det är ett faktum att killen är död. INSE!
Det enda vi inte vet, är vilka människor som är skyldiga och hur mycket.

Vad Alikabadidi än skriver, vet vi också att alla var feminister, och självklart ville inte Lucas att feminister skulle göra så.
Vi vet vidare att inge feminister tar avstånd från det här eller gör något för att förhindra att det sker igen.

Sorry! Surprise.... NOT !!!

Vad pratar du om? Majoriteten som har näthatat Lucas har varit meningsmotståndare. Rasister, homofober och transfober. Det kunde hen hantera. Men det var när Lucas egna, alltså personer på Twitter med högt inflytande, personer som var i samma ungdomsförbund som Lucas, personer som Lucas tidigare har tyckt om, började näthata som det blev för mycket.
Citera
2014-07-15, 12:53
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
VIDRIGT!!!
Detta visar rätt tydligt vilka som är hatare och vad de är villiga att utsätta andra människor för.

Han hade behövt vänner och äkthet, inte nå vidriga jävla könshatare vars enda värde ligger i att utöva destruktiv makt.
Citera
2014-07-15, 12:57
Bannlyst
Citat:
Vad har det med morkning att gora ? Unga Feminister morkar L.'s dod genom att posta det dar ?

Ja man mörkar ju ens ansvar och ljuger om vad Lukas nära vill, vad är det som är svårt att förstå nu då?

Citat:
Ursprungligen postat av Unga Feminister
Av respekt för Lucas nära och kära så vill vi inte diskutera denna tragedi offentligt utan ge utrymme för den privata sorgen.

Mörkningen består alltså i feministers totala ovilja till att ta ansvar. Det handlar inte om respekt eftersom man ljuger så då handlar det om att man inte vill tala om saken. I folkmun kallad en mörkning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in