2014-07-03, 01:54
Medlem
Mx_1337s avatar
Inget nytt under solen.
"Alla är lika mycket värda" och "vi gillar olika"-uttrycken används till stor del av människor som bara menar detta så länge alla "olika" är precis lika "olika" som dem själva.
Citera
2014-07-03, 11:34
Medlem
Så har någon media (gammal eller ny) tagit upp det här ännu?
Posta länk någon. .....snälla!
Citera
2014-07-03, 12:06
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baloo75
Man ska komma ihåg att de ''feminister'' som uttrycker hat direkt mot män är bara en grupp och jag tycker inte att man ska döma hela folkgruppen för det då det bara utgör en liten del. Feminismen står för jämställdhet, syftet är inte att få alla män i världen att hänga sig och ta över världen. Feministerna strävar efter en jämställd värld där alla är lika värda oavsett vilket kön man anser sig tillhöra. Skittråkigt att det händer då det får hela feminist-ideologion att se dåligt ut och i och med det så blir det fler som inte tar feminister på allvar och dömer dom och tror att dom enbart hatar män vilket inte är fallet,

Och när blev feminister en folkgrupp ?
Ursäkta det är inte så att vi flesta har den slags uppfattningen, och jag tänker inte dra alla över en kant.

Jag säger inte att alla feminister hatar män.
Jag säger att 99% av alla manshatare är feminister.
Senast redigerad av Kalas-Kuken 2014-07-03 kl. 12:11.
Citera
2014-07-03, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phaetoon
Det ligger mer bakom detta än bara näthat från feminister, även om det sårade henom djupt att bli kritiserad av sina egna.

http://www.qx.se/samhalle/25653/avhopparen-lucas-konsapartheid-i-femen

Lucas har skrivit en hel del, i feministers ögon, olämpliga saker på twitter/facebook. Skämtat lite för mycket. Hen har även skrivit en hel del ironiska inlägg som tolkats helt fel.

Efter att Lucas blev vald som medlemsansvarig i nationella styrelsen för Unga Feminister så fick hen en hel del skit. Detta ledde till att hen blev utkickad och mobbad/utfryst av en hel del människor.
http://ungafeminister.se/bloggen/2014/5/23/uttalande-angende-invald-i-styrelse-2137

Det som syns på twitter är bara toppen på isberget. Lucas har ju så klart fått mail och interna påhopp som inte är tillgängliga för allmänheten. Men det här var bara en av dropparna som fick bägaren att rinna över. Det finns mycket mer bakom detta självmord.

Jag brukar inte använda ordet hen/henom men eftersom det var Lucas vilja att bli kallad för hen så gör jag ett undantag.

Tack. Jag kände Lucas ganska väl, umgicks det sista halvåret av hans liv och pratade mycket om kvällarna och kan meddela detta till alla:

* Såsom ovan skrivet, stämmer... Lucas bar ett mörker inom sig och såg världen och människorna däri på samma sätt. Vi diskuterade ofta om detta - sa att jag kände likadant men att jag gjorde helvetet så roligt jag kunde. Vi bar båda två en dödslängtan inom oss som vi ändå skrattade åt tillsammans.
* Lucas tweet om "hatet från F!:s ungdomsförbund och andra etablerade feminister" var dock den utlösande faktorn, droppen som fick bägaren att rinna över. Det var då hen ringde mig och bad mig komma till henom. Hen sa att hen inte orkade mer... Jag hann inte. Hen skickade ett sms där hen skrev "du vet att jag älskar dig va" och det var det sista jag såg av en av mina bästa vänner.

Lucas var en homosexuell transPERSON, feminist och hade ett sinne för den mörka humor jag alltid älskat. Därför blev vi vänner (jag är dock bi, men vi var inte vänner av den sort som låg med varandra). Han anförtrodde hela sitt liv till mig "för att jag aldrig dömde honom"... När varför skulle jag döma honom liksom? Han var en queerfeminist som till skillnad från andra försökte BÅDE i ord och handling att förändra de maktstrukturer vi lever i.

Att INTE förstå att de vulgära tweets Lucas skrev var ironiska, JUST för att få fram poängen, är anmärkningsvärt efterblivet. Hela tonen var ju ironisk, och att slåss med ord och humor tror jag de flesta kan hålla med om är det bästa vapnet?

Skulden är inte någons, ensamt. Men att samma parti jag själv är medlem av, låter sitt ouppfostrade ungdomsförbund trakassera och SJÄLVA reproducera de strukturer de bekämpar, är 1. destruktivt (ett steg fram, två tillbaka) 2. sorgligt (pga har en vän mindre nu) och 3. oförlåtligt...

Jag vill verkligen be Unga Feminister "fixa till sig själva"... ju mer ni hatar, ju svårare kommer våran kamp bli. Vill vi komma någonstans så består kampen knappast i att attackera andra feminister, utan snarare där patriarkala maktstrukturer finns. Och medlet att använda är knappast hat! Allt detta kommer ni kanske förstå när ni blir äldre.
Senast redigerad av Kattjefvel 2014-07-03 kl. 16:09.
Citera
2014-07-03, 16:19
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattjefvel
Tack. Jag kände Lucas ganska väl umgicks det sista halvåret av hans liv och pratade mycket om kvällarna och kan meddela detta till alla:

* Såsom ovan skrivet, stämmer... Lucas bar ett mörker inom sig och såg världen och människorna däri på samma sätt. Vi diskuterade ofta om detta - sa att jag kände likadant men att jag gjorde helvetet så roligt jag kunde. Vi bar båda två en dödslängtan inom oss som vi ändå skrattade åt tillsammans.
* Lucas tweet om "hatet från F!:s ungdomsförbund och andra etablerade feminister" var dock den utlösande faktorn, droppen som fick bägaren att rinna över. Det var då hen ringde mig och bad mig komma till henom. Hen sa att hen inte orkade mer... Jag hann inte. Hen skickade ett sms där hen skrev "du vet att jag älskar dig va" och det var det sista jag såg av en av mina bästa vänner.

Lucas var en homosexuell transPERSON, feminist och hade ett sinne för den mörka humor jag alltid älskat. Därför blev vi vänner (jag är dock bi, men vi var inte vänner av den sort som låg med varandra). Han anförtrodde hela sitt liv till mig "för att jag aldrig dömde honom"... När varför skulle jag döma honom liksom? Han var en queerfeminist som till skillnad från andra försökte BÅDE i ord och handling att förändra de maktstrukturer vi lever i.

Skulden är inte någons, ensamt. Men att samma parti jag själv är medlem av, låter sitt ouppfostrade ungdomsförbund trakassera och SJÄLVA reproducera de strukturer de bekämpar, är 1. destruktivt (ett steg fram, två tillbaka) 2. sorgligt (pga har en vän mindre nu) och 3. oförlåtligt...

Jag vill verkligen be Unga Feminister "fixa till sig själva"... ju mer ni hatar, ju svårare kommer våran kamp bli. Vill vi komma någonstans så består kampen knappast i att attackera andra feminister, utan snarare där patriarkala maktstrukturer finns. Och medlet att använda är knappast hat! Allt detta kommer ni kanske förstå när ni blir äldre.

Tack för det inlägget och trots vad en del feminister här påstår finns det folk här som inte bara kritiserar feministerna utan även stöttar er.

Personligen ser jag som sagt var inte detta som ett problem hos ungdomsförbundet utan istället en hård retorik som de ledande feministerna går i bräschen för. Vad tycker du om detta?
Citera
2014-07-03, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alikabadidi
Och jag pratade nyss med en av de här stora tidningarna, det kommer att nå första sidan, tro mig, tar bara lite tid att få till all information.

Så hur går det?
Citera
2014-07-03, 16:38
Moderator
MrFishboys avatar
Sammanfogat trådar
/Mod
Senast redigerad av MrFishboy 2014-07-07 kl. 19:08.
Citera
2014-07-03, 16:42
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Europe skrev ju en intressant text bara häromdagen om feministers syn på transmän och hur dom körts ut från div feministiska möten i tid och otid.
Intressant, var hittar man den texten?
Citera
2014-07-03, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattjefvel
Tack. Jag kände Lucas ganska väl, umgicks det sista halvåret av hans liv och pratade mycket om kvällarna och kan meddela detta till alla:

Att INTE förstå att de vulgära tweets Lucas skrev var ironiska, JUST för att få fram poängen, är anmärkningsvärt efterblivet. Hela tonen var ju ironisk, och att slåss med ord och humor tror jag de flesta kan hålla med om är det bästa vapnet?

Tack för din berättelse. Hoppas att många läser den. Jag tror att den feministiska rörelsen inte kan ta in att den själv KAN hata. Det egna hatet är liksom en blind fläck för den, liksom för många andra politiska rörelser. Nu drabbade hatet Lucas på ett oåterkalleligt sätt och det gör mig bedrövad, trots att jag inte på något sätt delar den feministiska ideologin med Lucas. Hoppas att det åtminstone blir en väckarklocka. Hat är bara destruktivt, oavsett vem som hatar och vem som hatas.
Citera
2014-07-03, 18:16
Medlem
Jag gillar a voice for men, dock måste säga att detta var ganska äckligt. Vi vet att feminister är svin, vi vet hur hårt grepp dom har om varan, unga människor som mår dåligt är det ofta. Vi vet vilka hycklare dom är, förtryckare som sparkar på svaga men på allvar tror sig slå uppåt. Detta är säkert sant men jag tycker inte den här killen ska bli ett politiskt slagträ, det är något dessa människor som precis dödat denna man skulle göra direkt, därför bör vi inte göra det. Hoppas han han får lite frid nu.
Citera
2014-07-03, 18:38
Medlem
durtmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helveteskyrka
Som om kvinnohatarna på Flashback bryr sig om en död transbög.
Fyfan där folk som dig.
Du är mot generaliserande svin men du generaliserar själv.
Jag är feminist kanske inte i den bemärkelse F! Försökter ta patent på men jag är för allas lila värde och rätten att leva sitt liv som man vill.
Det är de högljudda som hörs men du lyssnar bara på dem och tror alla är sådana.
Att du har så lite självinsikt ditt hycklande svin du borde sluta diskutera politik då du inte ens kan förhålla dig till din egen tro.
Citera
2014-07-03, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av durtmeister
Fyfan där folk som dig.
Du är mot generaliserande svin men du generaliserar själv.
Jag är feminist kanske inte i den bemärkelse F! Försökter ta patent på men jag är för allas lila värde och rätten att leva sitt liv som man vill.
Det är de högljudda som hörs men du lyssnar bara på dem och tror alla är sådana.
Att du har så lite självinsikt ditt hycklande svin du borde sluta diskutera politik då du inte ens kan förhålla dig till din egen tro.

Du borde nog inte disskutera så mycket heller då du verkar mest intresserad av att kalla folk svin, nu har du en poäng i att han generaliserar men ska din punkt komma fram som seriös bör resten av texten hålla en avsevärt högre nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in