Citat:
Ursprungligen postat av
SilentVictory
Springa är det sista du ska göra!
Springa var det första jag gjorde, och därmed sista! Blev faktiskt inte rädd, när jag sprang iväg, och jag sprang ju inte heller, utan joggade vidare motsatt håll. Men visst kändes det olustigt att stirra en älg i ögonen för första gången, främst blev jag väl efterhand lite förbannad att den var i vägen. Känns ju inte så smart som älg att bosätta sig bredvid ett löpspår.
Och jag hade aldrig gått baklänges, gjort mig stor, och väst. Främst för att jag inte visste att man skulle göra så, och det föll mig inte in. Och sekundärt för att det gick två kvinnor 150 m bakom mig, och då kanske jag inte vill spela galen i onödan. (Nej, jag varnade dem inte för älg. Antar att dem överlevde. Då det promenerar 10-tals människor den slingan varje dag).
Har faktiskt inte kunnat sovit i natt, legat och irriterat mig på älgjäveln, eller mer specifikt löpproblematiken. Är ju inte så sugen på att löpa om jag ständigt i bakhuvudet skall vara orolig för att bli översprungen av en älg. Och jag vill ju heller inte springa genom staden, känns som det är bättre för lederna att springa i skogen. Och löpband känns inte heller så kul.
Tack älg, du har förstört mitt liv.
Därtill skall/skulle jag börja på ett nytt jobb idag, men eftersom att jag inte har lyckats somna inatt (brukar somna vanligtvis, men nu gnagde något i bakhuvudet - kanske en älgvålnad?) så kan jag inte gå. Känns inte rättvist mot dem att ha en som inte sovit på jobbet - och jag gör ju inget bra första intryck. Även fast ett uteblivet intryck icke är så väl det heller. Så nu, kl 06 så får jag ringa och i samma samtal sjukanmäla mig och friskanmäla mig (eftersom att jag till 99% är utsövd till imorgon). Så nu kanske jag inte skall springa slingan igen, och lyckas därmed undvika jobbet igen. Känns ju inte värt att få sparken innan jag ens börjat, och jag behöver pengar till räkningarna och mitt leverne. Utan pengarna, så sjunker min självkänsla, och tillslut kanske jag tar livet av mig som följd - en ond cirkel! Älgjävel!!
Många bäckar små, en lite tuva stjälper även stora älgar... (Återkommer, nu måste jag ringa och låta
trevlig och inte för körd i huvudet).