2017-08-21, 12:39
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slisktorsk
Det var i massa olika valutor.
Pengarna var främst från Hongkong och Skottland.

https://www.etc.se/inrikes/kartellen-profilen-erkanner-jag-var-med-pa-arlandaranet
-De körde in på landningsbanan där ett plan från London precis landat med en stor mängd utländsk valuta från Hong Kong Bank och Royal Scottish Bank – på väg att levereras till svenska banker och växlingskontor. Rånarna sköt mot väktare och kom undan med ett byte värt 44 miljoner kronor.
Senast redigerad av Pandalina4 2017-08-21 kl. 12:44. Anledning: Källa
Citera
2017-08-21, 12:52
Medlem
bl1nks avatar
Har nästan större respekt för dessa rån än alla småsaker. Här gör man en sak, får pengar och går under jorden. Känns som att det är pga säkerheten på banker m.m. nuförtiden som gör så att aktiviten ökar för småsaker (t.ex lagning & personrån). Förut gjorde man en stöt sedan drog man sig undan eftersom det gav tillräckligt med pengar. Nu måste folk råna hundra pensionärer för att komma upp i hälften av summan som Arlanda fick in.
Citera
2017-08-21, 12:54
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Carmona avtjänar sedan 2004 ett livstids fängelsestraff för anstiftan till mord. Mordoffret var enligt polisens teorier inblandad i Arlandarånet. Något som Carmona, som idag sitter på Skänningeanstalten utanför Linköping, nu tillbakavisar.

– Nej, den killen var inte med. Det han gjorde var att han ville råna två av svenskarna som var med mig vid rånet. Han lyckades ta en mindre summa.

Carmona säger också att man vid rånet missade att ta en säck med sju miljoner kronor.

Han nämner att det var svenskar som var med!
Bara där har han snackat för mkt. Tror dennes rykte i fängelset just gick från ok snubbe till förbannande golbög.
Citera
2017-08-21, 12:57
Moderator
Schlesiens avatar
Ny tråd finns där --> (FB) Leo Carmona Från "Kartellen" erkänner Arlandarånet 2002

Denna låses tills vidare.

/ Moderator
Citera
2017-08-21, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatarinaBitch
Men du tror att han är så dum att han tar på sig det mest spektaktulära rånet i Sverige?
Och tar åt sig äran och verkar mer gangster än vad han är... Om det nu inte var han, vad tror du de riktiga rånarna tycker och tänker om det?

Jag har för mig att Helikopterrånet är Sveriges mest spektakulära rån men men smaken är som baken
Citera
2017-08-21, 12:58
Medlem
Brmcs avatar
Nu vill jag inte vara den som är den, men ni tror inte han fick betalt för intervjuen och att det är därför han gjorde den?.
Citera
2017-08-21, 12:58
Medlem
Jaha. Ska han gråta ut i soffan på TV4 också... pengarna är borta, och han har sin del när han kommer ut. Förbannat ljugeri. Ni ska få se att han flyttar utomlands...
Citera
2017-08-21, 13:02
Medlem
divinebaals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Sensationsmedia så det skriker om det. Tror knappast killen skulle erkänna om han verkligen varit delaktig då det även röjer andra möjliga personer runt honom. Man utför sällan stötar av denna kaliber med personer som inte finns i ens kontaktnät. Även om ingen kan dömas för brottet nu så lär de flesta som någon gång varit tungt kriminella ha fortsatt på den banan och därför föredrar de så lite uppmärksamhet som möjligt även framgent.

Han har ju skrivit en bok.
Citera
2017-08-21, 13:06
Medlem
Firewaias avatar
Folk verkar ha svårt att reda ut begreppen här. Att ange sig själv efter att brottet preskriberats är inte att vara "golbög"... (Vem fan använder det uttrycket i verkliga livet ens?)
Citera
2017-08-21, 13:08
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divinebaal
Han har ju skrivit en bok.

Ge mig några år på kåken utan något att göra så kan jag skriva en bok om hur jag utförde rånet också.
Citera
2017-08-21, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Så en kriminell skit får gråta ut i Aftonbladet - "Det har förstört mitt liv". Så förvånande...
Bevisar ju bara att hipop-rap-skiten är "kultur" för kriminella på yttre vänsterkanten.
Kartellen som vill skjuta Åkesson och belönas med inbjudan till morronsoffor i SVT o TV4 och hyllas som förebilder.
Äckliga jävla vänstermedia.

Precis man blir äcklad av all mediaexponering som de kriminella får, det verkar vara en genväg till att bli kändis via grov brottslighet, kanske därför det är så lätt att rekrytera till de kriminella gängen??
Citera
2017-08-21, 13:11
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Folk verkar ha svårt att reda ut begreppen här. Att ange sig själv efter att brottet preskriberats är inte att vara "golbög"... (Vem fan använder det uttrycket i verkliga livet ens?)

Sebbe Staxx, var han med också i rånet? Polaren från kartellen? Ja han kanske golar om detta nu också vem vet.De är ju då man törs gola när brottet har preskriberats.

mvh/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in