Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-26, 21:58
  #1
Medlem
Har precis fått hem LG G3. Problemet jag har är att när jag trycker på hemknappen kommer det ibland upp vilken launcher jag vill starta. Den vanliga eller någon för gamlingar typ. Trots att jag varje gång det händer, har kryssat i att det ska vara standard med den vanliga.
Citera
2014-06-27, 02:49
  #2
Medlem
tOpOffs avatar
Någon för gamlingar?

Pröva rensa standardinställningar i inställningar -> applikationer för båda launchers. Annars brukar väl det första man gör, i alla fall jag, vara att installera en tredjepartslauncher från Play Store, typ Nova.
Citera
2014-06-27, 13:00
  #3
Medlem
Ferromans avatar
Du håller för länge på knappen, om jag förstår rätt. Testa att bara trycka snabbt på knappen. Håller du i den länge får du det valet.
mvh
Citera
2014-06-28, 01:05
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tOpOff
Någon för gamlingar?

Pröva rensa standardinställningar i inställningar -> applikationer för båda launchers. Annars brukar väl det första man gör, i alla fall jag, vara att installera en tredjepartslauncher från Play Store, typ Nova.

Tycker faktiskt om LG:s launcher så vill inte byta.

Citat:
Ursprungligen postat av Ferroman
Du håller för länge på knappen, om jag förstår rätt. Testa att bara trycka snabbt på knappen. Håller du i den länge får du det valet.
mvh

Stämmer delvis. Varje gång jag startar Google now med hemknappen och sedan vill gå hem med hemknappen kommer frågan upp. Dock händer det vissa gånger annars också.
Citera
2014-07-17, 08:13
  #5
Medlem
För de som också har detta problem. Det uppstår om man har telia som operatör. Det ända man behöver göra är att avinstallera Telia Appar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback