Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-25, 20:42
  #1
Medlem
CpGurrAs avatar
Hej!

Jag har en Iphone 4 som av någon anledning är grå spärrad, går inte ringa in eller ut till den fast WiFi fungerar.

Vill försöka fixa så den fungerar då den är fin i övrigt och har en 4s som är trasig.

Jag borde väl kunna ta IMEI nr från 4sén och sätta i 4an!
Citera
2014-06-25, 21:01
  #2
Medlem
My-Times avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CpGurrA
Hej!

Jag har en Iphone 4 som av någon anledning är grå spärrad, går inte ringa in eller ut till den fast WiFi fungerar.

Vill försöka fixa så den fungerar då den är fin i övrigt och har en 4s som är trasig.

Jag borde väl kunna ta IMEI nr från 4sén och sätta i 4an!
Jag tror att du behöver byta moderkortet för att förändra ditt imei-nummer. Byta moderkortet mellan telefonerna alltså.
Citera
2014-06-25, 21:44
  #3
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CpGurrA
Hej!

Jag har en Iphone 4 som av någon anledning är grå spärrad, går inte ringa in eller ut till den fast WiFi fungerar.

Vill försöka fixa så den fungerar då den är fin i övrigt och har en 4s som är trasig.

Jag borde väl kunna ta IMEI nr från 4sén och sätta i 4an!

IMEI-numret innehåller väl även telefonens unika modellnummer? Därför en operatör kan se vad du ringer med för telefon och varför Radiotjänst snackade skit när de påstod att den som svarade har smartphone.

Lägg ner den där tanken och gör något vettigare med tiden.
Citera
2014-06-26, 10:44
  #4
Medlem
rePears avatar
Telefonens IMEI är sparat i ett ROM, dvs det går inte att ändra på via mjukvara.
Minnet är en integrerad komponent på telefonens kretskort och komponenterna skiljer sig åt från 4an och 4sen.

Det går heller inte att swappa korten mellan de olika telefonerna eftersom de är så pass olika.

Det du vill göra går inte.
Citera
2014-06-26, 15:45
  #5
Medlem
CpGurrAs avatar
Hej!

Jag fick tag på ett moderkort som då var fel, en 4S moderkort och de är väldigt snarlika 4an men kontakterna till kameran och andra delar är inte lika.

Har googlat när det gäller att ändra IMEI nr och till iphone4 ska de gå och finns videos på youtube hur man gör men antagligen är det bara skit.

Det som skatteskolk säger verkar ju logist och om det nu går att byta IMEI så bör det vara från lika modeller.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback