2014-06-25, 01:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Du har aldrig varit speciellt saklig, du kan inte diskutera någonting. Så fort någon inte håller med dig skriver du att denne är jude eller judelakej, istället för att vara saklig.
Struntprat. Jag backar upp mina kommentarer med utdrag ur artiklar från etablerade tidningar/nyhetssajter (främst judiska). Mina motdebattörer klarar inte av att bemöta mina argument så de kommer med personangrepp och lögner.
Citat:
Du, (eventuellt) unge man, är besatt av judar.
Det här är off topic, men jag är i 30-årsåldern, om någon nu är intresserad.
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Alla dina startade trådar (förutom en handfull där du gnäller på modereringen) handlar om judar. Så jo, du är besatt av det ämnet.

Faktum två är att den nakna sanningen är att du helt enkelt inte klarar av att hålla dig till forumets tämligen enkla regler. Flera ohörsamhetsavstängningar, den senaste på ett halvår, är ett tydligt bevis på det. Att dina varningar och avstängningar skulle ha något med din kritik av judar stämmer inte och är en ren och skär lögn. Det finns flertalet användare som diskuterar och kritiserar judar som inte drar på sig så många varningar att de stängs av.
Detta är givetvis struntprat, men det som verkligen är intressant är att du fortsätter att strunta i följande del av mitt inlägg:
Citat:
Det är också intressant att du struntade i allt annat som jag skrev. Vad tycker du om det faktum att pro-judiska användare/moderatorer får posta personangrepp och lögner om mig medan mina sansade och faktabaserade svar raderas?
2014-06-25, 01:16
Medlem
Kolla upp trivium! http://en.wikipedia.org/wiki/Trivium

Folk läser dina inlägg och upplever att du inte går igenom en sådan kunskapsprocess utan att du postar länkar och är repetitiv i ditt budskap. Om du med dina länkar istället visar upp att du gått igenom en sådan process kommer de inte bli irriterade utan istället nyfikna.

Länkar är inte intressant i sig utan det är din förmåga att skapa kunskap som är intressant. Då blir folk intresserade av att svara på dina inlägg. Du tillför något nytt som de inte sett förr. De ser att ditt intellekt har arbetat med materialet och producerat ny kunskap.

Eftersom det är ett forum du postar i måste du också vara öppen för en dialektisk process. Du måste vara mer öppen på att lyssna och gå in i en konstruktiv dialog. Att kalla motståndare för judar är en återvändsgränd i det avseendet.

Ytterligare ett tips är att inte se rapportering av inlägg som en svaghet från din sida. Det är bättre att rapportera 0.03 inlägg än att svara på dem.
2014-06-25, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Du tar illa vid dig när andra använder sig av påhopp
Det är uppenbart att du inte har läst mina inlägg. Problemet är inte att pro-judiska användare attackerar mig, utan att mina sansade och faktabaserade svar raderas. Jag har betonat detta många gånger.
Citat:
när du själv gör detsamma
Kan du ge mig några exempel? Vilka lögner har jag spridit om andra användare?
2014-06-25, 01:24
Medlem
Louises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folklorist
Det verkar som att du missförstår något väsentligt: Det finns ingen regel mot lögner på Flashback. Men ett exempel på dina egna påhopp tog du upp alldeles självmant:
Citat:
Det är olyckligt att pajasen Jan Fyhrholdt valt att tömma sina tarmar i min seriösa judetråd.
Detta i en tråd där topic är något helt annat än Jan Fyhrholdt. Inte konstigt att du får en varning för OT då. Det konstiga är att du tycker att andra ska få sina inlägg raderade när de gör samma sak mot dig, men att du inte ens orkar rapportera inläggen.
2014-06-25, 01:28
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:

Detta är givetvis struntprat, men det som verkligen är intressant är att du fortsätter att strunta i följande del av mitt inlägg:

Varken faktum ett, att du är besatt av judar, eller faktum två, att du inte klarar av att hålla dig till forumets regler är struntprat.

Om du anser att någons inlägg bryter mot reglerna är det bara att använda rp-funktionen. Att skriva att någons inlägg är ot är också det ot. Inte särskilt svårt att förstå.

Angående personangrepp så är det tillåtet så länge inlägget i övrigt är ontopic. Du kallade mig tidigare för pajas och jag kan kalla dig för ett autistiskt assburgermongo i det här inlägget. Bägge personangrepp som är helt tillåtna enligt det regelverk som finns då det är en del av den pågående diskussionen.

Citat:
Det är dock en hög tolerans mot invektiv och personliga tillmälen på Flashback, vilket gör att tonen i vissa inlägg kan förefalla hård.

https://www.flashback.org/regler
2014-06-25, 01:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Louise
Detta i en tråd där topic är något helt annat än Jan Fyhrholdt. Inte konstigt att du får en varning för OT då.
Tja, vad kan jag säga? Jag tycker att det är osmakligt att judiska användare postar dynginlägg om hur svenskar borde utrotas, men visst, det är (givetvis) mitt fel.
Citat:
Det konstiga är att du tycker att andra ska få sina inlägg raderade när de gör samma sak mot dig, men att du inte ens orkar rapportera inläggen.
Jo, jag rapporterade inlägget. Jag tog upp det med moderatorn TKD_1337 och han sa att de skulle rösta om det, men de kom fram till att det är tillåtet att hetsa mot svenskar och skriva att de borde utrotas.
2014-06-25, 01:37
Medlem
Louises avatar
Citat:
Jo, jag rapporterade inlägget. Jag tog upp det med moderatorn TKD_1337 och han sa att de skulle rösta om det, men de kom fram till att det är tillåtet att hetsa mot svenskar och skriva att de borde utrotas.
När jag öppnar dialogrutan för att rapportera inlägget står det inget om att inlägget redan har rapporterats, vilket det alltid annars gör när det redan har rapporterats. Jag förmodar att du antingen ljuger eller inte minns helt rätt.
2014-06-25, 01:42
Medlem
Hestapos avatar
Hej och välkommen tillbaka Folklorist, du har kopierade inlägg som bevis och det har även presenterats bevis i flera nyskapade trådar under våren och försommaren när det gäller raderade inlägg och hur vissa moderatorer agerar. Debatten har gått i vågor och hur än mycket bevismaterial en användare presenterat så har summan av åtgärder varit konstant, zero, utåt sett när det gäller Flashbacks policy.

Samma moderatorer har varit på tapeten i trådarna så visst har du fog för din kritik, minst sagt. Ungefär likadana personliga påhopp och sandlådenivå gällande argumenten från vissa moderatorer, som diktarns inlägg i tråden, så det är fortfarande utnötningsprincipen som gäller i trådarna om kritik kring regeltolkningar. Det har naturligtvis raderats ett antal inlägg, delats ut varningar med åtföljande avstängningar och ingen har egentligen blivit så mycket klokare i dessa trådar. Debatten har trots det fortsatt och nu kommer denna trådstarten, jag börjar undra när strängen brister för vi är ju alla trots allt människor och inga maskiner. Lusten att modererara, debattera, delta i den sociala biten genom Pm och prioritera sin tid på forumet minskar säkerligen om konflikterna ökar.

Jag tror alla behöver en paus för att få tid till eftertanke och kreativa lösningar, kritiken har gått fram till berörda parter och konstruktiva förslag har förmedlats till Admins. Det har enligt uppgift diskuterats i Outlaw om debatterna i denna forumsdel och rätt många moderatorer har deltagit med sina åsikter och tankar i trådarna kring hur det står till med dolda agendor, censur och andra funderingar från användarnas sida.

Mina frågor till dig Folklorist, vill du vara den som agerar som en god debattör på forumet och är här för att diskutera i ämnen som du är intresserad av eller handlar din närvaro bara om denna tråds frågeställning och att du vill få upprättelse för tidigare oförrätten innan du kan delta helhjärtat i andra diskussioner på forumet?

mvh och undringar
2014-06-25, 01:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Louise
När jag öppnar dialogrutan för att rapportera inlägget står det inget om att inlägget redan har rapporterats, vilket det alltid annars gör när det redan har rapporterats. Jag förmodar att du antingen ljuger eller inte minns helt rätt.
Okej, du är antingen en idiot eller så trollar du. Jag förklarade att jag tog upp saken med moderatorn TKD_1337 och att han sa att de skulle rösta om det, men de kom fram till att det är tillåtet att hetsa mot svenskar och skriva att de borde utrotas.

Nej, jag tryckte inte på rapportera-knappen, men jag kontaktade en moderator som tog upp det med sina kollegor. Samma sak, samma resultat.

(Nu kommer väl mina motdebattörer att påstå att jag är elak för att jag kallar den här personen för idiot, trots att hon påstod att jag ljög.)
2014-06-25, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kottbulla
Problemet med att posta judekritik är att svaren oftast är rena personangrepp och trams. Typ (FB) Varför är du emot nazism?

Judarna och dessa lakejer är inte intresserade av debatt utan att gå på personen utan att bemöta saken.
Har du en åsikt så får du räkna med att alla andra inte delar den, en del kommer att bemöta dig med argument och andra kommer att bemöta dig med just personangrepp och trams. Klarar man inte av att bli bemött på alla sätt och vis utan att själv spåra ur så kanske ett diskussionsforum inte är det bästa stället för en att besöka.

Citat:
Det är uppenbart att du inte har läst mina inlägg. Problemet är inte att pro-judiska användare attackerar mig, utan att mina sansade och faktabaserade svar raderas. Jag har betonat detta många gånger.
Det är uppenbart att jag har läst dina trådar som du har startat i delforumet jag nämnde, det vill säga det här delforumet. Jag följer med jämna mellanrum det här delforumet, jag har inte tidigare och kommer inte i framtiden att följa dig.

Citat:
Du ger exempel på moderatorer och medlemmar som har använt sig av vad du anser är påhopp och så sent som i den här tråden har du använt dig av vad jag anser som påhopp - och det vid ett flertal tillfällen. Här är ett par: "Kräket Regulus [...]", "[...] den odräglige judelakejen JeanLucs [...]", "ordet "besatt" betyder, din pajas [...]" och "[...] det här pro-judiska kräket är en [...]" för att ge ett par exempel.

Vad är det för lögner du tror att jag påstår att du har spridit om andra användare? Du är fel ute och borde läsa mitt inlägg noggrannare. Här är en ledtråd; det var påhopp jag nämnde i mitt inlägg - inte lögner.
2014-06-25, 02:40
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Sedan har vi användaren ilpapa som kritiserar mig:

https://www.flashback.org/sp46685426

Hans inlägg bryter mot regel 0.06. (moderatorsåtgärder) eftersom han skriver om hur han fått en varning för off topic i en annan tråd, men moderatorerna har inga problem med det; så länge folk kritiserar mig får de skriva vad de vill.
Jag har svårt att tolka det som en 0.06, men har du testat att rapportera inlägget?
2014-06-25, 02:42
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Okej, du är antingen en idiot eller så trollar du. Jag förklarade att jag tog upp saken med moderatorn TKD_1337 och att han sa att de skulle rösta om det, men de kom fram till att det är tillåtet att hetsa mot svenskar och skriva att de borde utrotas.
Och vad är det konstiga här? Det är i linje med svensk lagstiftning. Det har diskuterats tidigare och resonemanget är ungefär följande: För att skapa rättvisa inom detta måste man inskränka yttrandefriheten och Flashback anser att yttrandefrihet är viktigare än rättvisa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in