Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-24, 00:26
  #1
Medlem
Tja, jag var ute i regnet idag. Var tvunget att ha uppe mobilen för att kolla GPS.
När jag kom hem så var den blöt och det visade sig att det hade läckt in innanför locket
eller vad det kallas... Det var bara lite men batteriet luktade typ konstigt.

Tror att det har blivit skador på antingen batteriet eller mobilen.
Provade lite snabbt att starta mobilen men skärmen typ "glappar" och tappar signalen.
Tillslut blir det svart. Vad ska jag göra? Hjälp!
Citera
2014-06-24, 00:39
  #2
Medlem
RIKSKRIMs avatar
det enda rätta är att stänga av den så fort man märker att den är blöt och se till att den är helt torr innan man startar igen.

Det du kan göra nu är att se till att den torkar ordentligen och testa och starta då. Men lite tur så funkar den.
Citera
2014-06-24, 01:09
  #3
Medlem
Spackelackans avatar
Ett knep för att dra ut fukt ur mobiler är att packa in den i risgryn ett dygn. Riset drar ur fukten och förhoppningsvis så kommer mobilen att fungera igen. Lovar inget dock.
Citera
2014-06-24, 01:29
  #4
Medlem
pluto-s avatar
Plocka isär den så mycket du kan, låt den ligga och torka i typ 2-3 dygn, sen provar du att sätta igång den.
Citera
2014-06-24, 10:18
  #5
Medlem
Vohkuns avatar
Ta bort skalet och lägg mobilen i en ask med ris. Det har räddat mitt skinn många gånger!
Om det finns möjlighet så kan du alltid införskaffa nya delar istället för att köpa en ny telefon.
Citera
2014-06-25, 13:14
  #6
Medlem
Tack så jävla mycket allihopa!

Jag tror att jag har lyckats rädda min mobil! La den i en skål med ris i 1.5 dygn sen provade jag sätta igång den och den har fungerat sen dess. I cirka en timme nu. Hoppas den fortsätter med det
Citera
2014-06-26, 19:32
  #7
Medlem
NiV3Rts avatar
Något som fungerat mycket bra för mig är annars att lägga in den i ugnen med runt 50 graders värme. Fick själv göra så efter att min gs3 fick sig en rejäl dusch. Resultatet är att den tidigare stendöda mobilen fungerar utmärkt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback